FOTO: BMW M4CS vyhodilo všetky zbytočnosti, aj lakťovú opierku
BMW M4 v sériovom stave, kľudne ako Competition s pohonom všetkých 4 kolies je dostatočne extrémne auto.
Ale BMW má vo zvyku spraviť niečo špeciálnejšie. Tým sa aktuálne stáva M4 CS, ktoré bude na pomyselnom vrchole všetkých vozidiel s číselným označením 4. Bude tiež na vrchole toho, čo BMW dokáže vytiahnuť z šesťvalcového trojlitrového motora.
BMW M4 CS vo veľkom využije karbónom vystužený plast, ktorý zníži hmotnosť vonkajších dielov celkovo až o 20 kg. Bude nielen vonku, ale objaví sa aj vnútri. Od ostatných verzií sa M4 CS odlíši hlavne inou maskou chladiča a trochu zmenenými svetlometmi. Vzadu budú štandardne svetlomety s laserovými trubicami, ktoré dokážu vytvárať zaujímavé nočné efekty.
Do interiéru sa môžete pozrieť na extrémnejšie sedadlá, ale tiež v ňom nájdete veľa karbónu a alcantary. Lakťová opierka je preč, miesto nej je len akýsi priestor na odloženie ruky, ale celkom malý. V športových sedadlách vidíte, v strede, rozdeľovač nôh a na prístrojovej doske je zakrivené sklo so sústavou dvoch displejov. Na tom stredovom si môžete pozrieť M Drift Analyser a M Laptimer. Všetko beží na najnovšom operačnom systéme s označením BMW Operating System 8,5. Ale M4 CS si zachováva koliesko na ovládanie a štandardnú páčku prevodovky.
Kým toto všetko je dôležité, je dobre vedieť aj fakt, že auto stojí na zmiešaných diskoch s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu. Tie obúvajú štandardne pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a bez príplatku, na želanie, môžete mať Cup 2R.
Pre toto auto bude štandardom prevodovka s 8 prevodovými stupňami upravená divíziou M a tiež pohon všetkých 4 kolies M xDrive. Sústava bude spojená s trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorý dokáže vypumpovať zo svojich útrob až 405 kW (550 k) a krútiaci moment 650 Newton metrov. Krútiaci moment je dostupný od 2 750 otáčok do 6 250 otáčok a maximum, ktoré zvládne motor je až 7 200 otáčok za minútu.
BMW M4 CS zrýchli na stovku za 3,4 sekundy, ale dvojstovka je záležitosťou 11,1 sekundy. Dôležitá je aj pružnosť, ktorá hovorí o zrýchlení z 80 na 120 km/h za 2,6 s a to v prípade použitia štvrtého prevodového stupňa. Na päťke rovnaké zrýchlenie zvládnete za 3,3 sekundy. BMW M4 CS bude mať zaujímavú aj maximálnu rýchlosť, bude obmedzená na 302 km/h.
V reči okruhových parametrov sú tieto čísla pretavené do 7 minút a 21,989 sekundy na legendárnom okruhu Nürburgring, ktorý má dĺžku 20,832 km.
Aj keď zatiaľ nemáme stanovené ceny na Slovensku, dá sa očakávať, že budú tesne nad 150 000 €, podobne ako to bolo pri M3 CS.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik
ZDROJ: BMW
Komentáre k článku