2024-05-20 14:50:00
Renault Rafale Alpine
Renault Rafale Alpine
Zdroj: Renault

Týmto autom chce Renault zabojovať s prémiou. 300 koní a brutálny podvozok

Silné SUV Coupe s plug-in hybridným pohonom a unikátnym štýlom môže presvedčiť nejedného zákazníka.

Najmä toho, ktorého rast cien nových vozidiel zastihol nepripraveného. V cenovom rozmedzí 40-60 tisíc dnes síce nájdete mnoho áut, ale nie každé vyhovie čoraz náročnejším požiadavkám zákazníkom. Presne na to tu je nový model zvaný Rafale, ktorý je zároveň vlajkovou loďou automobilky - to znamená, že prináša to najlepšie, čo značka dokáže ponúknuť. A keďže dnes Renault už zopár rôčkov patrí do nižšej prémie, toto auto môže svojim zjavom a poskytnutou technológiou vyhovovať naozaj veľkému spektru zákazníkov.

Po klasických hybridných verziách s výkonom 200 koní prichádza vrcholná verzia s výkonom rovných 300 koní. Auto svoj výkon čerpá s prepĺňaného trojvalca v kombinácii so silnými elektromotormi. Podstata je teda identická s full hybridom s tým rozdielom, že model využíva masívnu 22 kWh batériu pre 100 km dojazd na elektrinu (podľa WLTP). Pritom ale netrpí na malú benzínovú nádrž, takže celkový dojazd s nabitou baterkou a plnou nádržou predstavuje 800 až 1000 km v reálnych podmienkach. Plné nabitie je s max AC výkonom 7,4 kW za 2 hodiny a 55 minút.

Za zvýšený výkon môže primárne zadný elektromotor ponúkajúci rovno 100 kW a 195 Nm krútiaceho momentu. Posilnený je ale aj nový trojvalec, ktorý z objemu 1,2 litra tlačí solídnych 110 kW vďaka novému turbodúchadlu. Rafale má ešte ďalšie dva motory - trakčný predný elektromotor s výkonom 50 kW a 205 Nm a štartér-generátor dodávajúci ďalších 25 kW a 50 Nm. Výsledkom je, že auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a 1000 metrový šprint zvládne za 26,9 sekundy. Pre predstavu, autá s výkonom 450 koní sú v priemere len o 4 sekundy rýchlejšie - pri spomínanom šprinte na 1000 metrov. Z 80 na 120 km/h zas dokáže veľké SUV Coupe zrýchliť za 4 sekundy. To je o 1,6 sekundy lepšie ako full hybridné Rafale a zároveň je to čas, ktorý je takmer identický napríklad s čisto elektrickým 4x4 Ioniqom 6 s výkonom 325 koní.

Rafale sa okrem bohatej výbavy, androiďáckeho infotainmentu s možnosťou inštalovania apiek môže pochváliť podvozkom ladeným konštruktérmi Alpine. Podvozok zahŕňa adaptívne tlmiče spojené s kamerovým systémom pre predikciu nerovností, multi-link vzadu s aktívnym riadením zadnej nápravy 4Control a pohon všetkých kolies ktorý je stály, no zároveň variabilný a to v rozmedzí od 100:0 do 0:100 pre zadnú nápravu podľa situácie a podľa rýchlosti. Zaujímavé je, že pri vyšších rýchlostiach nad 70 km/h auto jazdí primárne so zadným pohonom a spaľovací motor buď nie je aktívny, alebo pracuje ako generátor čo do veľkej miery zlepšuje parametre spotreby pri ustálenej jazde po diaľnici.

V cenníku sa zatiaľ plug-in hybridné Rafale nenachádza, no keďže lepšie vybavená verzia full hybridu začína na 43 900, cenu Rafale by som očakával niekde okolo 50-tisíc. Zistíme neskôr. Prvé modely so slabším motorom a prednou nápravou prídu na Slovensko už v lete.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo