2024-06-08 08:59:00
Kia EV3
Kia EV3
Zdroj: Kia

KIA EV3: Dojazd 600 km a tvary ladiace s rodinou

KIA ukázala, že na to ide iným spôsobom ako niektorí výrobcovia, čo vytvárajú elektrické modely výlučne pohľadom na mydlo.

KIA EV9 je veľkým elektromobilom s drsným tvarovaním a nový zástupca elektrického portfólia, EV3, kráča práve v jeho šľapajach. Bude zaujímavou alternatívou na trhu nielen z pohľadu technológie, ale aj zo strany vizuálnych vnemov.

Hneď prvé, čo padne do očí je, že nový model EV3 vyzerá ako menší brat EV9. Ak ste niekedy pozerali, z osemdesiatych rokov, futuristické filmy, tak možno práve takto vyzerali autá budúcnosti vo vtedajších návrchoch. Sudca Dredd by mal určite na výber svoj prepravník. Vpredu je to o zaujímavo tvarovaných svetlometoch v horizontálnej línii, ale presahujúce aj do tej vertikálnej ešte výraznejšie. KIA sa tu neuchýlila ku modernému prepájaniu predných svetlometov, čo je, v tomto prípade, len dobre. A veľmi podobné to je aj vzadu. Žiadne prepojené svetlomety, aspoň nie svetelným pásom, ale vypnutým čiernym povrchom áno.

Zdroj: Kia

Automobilka stavila na zliatinové disky s priemerom až 19 palcov, ktoré dávajú vozidlu dobrodružnejší nádych. Charakteristickým prvkom má byť robustný C stĺpik a dynamická línia strechy. Aspoň to hovorí KIA, vy si názor spravte sami aký chcete. Ale musíte vedieť, že v ponuke farieb budú odtiene exkluzívne pre tento model. Bude to Teracotta Avanturine Green. No a KIA nezabudla ani na výbavu GT line pre model EV3, ktorá pridáva dynamickejšie sa tváriace detaily.

Interiér má dva displeje, ale pozastavme sa ešte pri volante EV3. Aj keď má klasické tlačidlá, má jednu zaujímavosť. Prepínanie režimov v spodnej časti na spodnom lúči to nie je. Všimnite si znak. Teda názov automobilky. KIA ho vysunula na stranu. Najviac zo všetkého pripomína prvú verziu Favoritov, ktoré mali tiež znak na prednej maske posunutý na jednu stranu a dokonca na tú istú.

O vzdušnosti prednej časti hovorí určite použitie radiacej páky na stĺpiku riadenia. Tým pádom nezavadzia na stredovej konzole. A ako vidno, ostalo aj niekoľko klasických tlačidiel. Tie ovládajú jednotlivé funkcie informačno-zábavného systému. Vlastne, úplne klasické nie sú, je to lišta dotykových, ako sme pri KII zvyknutí. Klimatizáciu v EV3 budete hľadať na fyzických miestach márne, je v digitálnom svete informačno-zábavneho systému.

Zdroj: Kia

Kauza displej hovorí o dvoch zobrazovacích jednotkách pod spoločným krycím prvkom, ktoré majú dostatočný plošný rozmer. Každý má uhlopriečku 12,3 palca a dopĺňa ich segmentový displej s 5,3 palcami na plynulé ovládanie klimatizácie, aj keď stále digitálne a zameniteľne s inými funkciami. KIA do modelu EV3 zabudovala aj posuvný stolík, čo je celkom zaujímavý detail. Automobilka tvrdí, že sa dizajnéri pri tvorbe modelu EV3 inšpirovali prírodou a tá ovplyvnila materiály a povrchy modelu. Aj tu bude na výber z niekoľkých rôznych druhov čalúnení, pre výbavu GT line bude vyhradená téma Onyx Black.

Ak ste čakali, že Kia EV3 bude elektrickým autom, už podľa názvu, tak máte pravdu. Bude mať dĺžku 4,3 m a šírku 1,85 m. Rázvor sa dostane na 2 680 mm, čo hovorí o rozumnom priestore v zadnej časti modelu. Na výber budete mať z dvoch verzií. Základná bude mať batériu s kapacitou 58,3 kWh a EV3 s dlhým dojazdom bude mať až 81,4 kWh. Práve väčšia batéria umožní prejsť na nabitie až 600 kilometrov. Bez ohľadu na veľkosť batérie bude vozidlo poháňať elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 283 Nm. Stovka by mala byť záležitosťou 7,5 sekundy, celkom logicky, pre menšiu batériu, ktorá je o niečo ľahšia. A maximálna rýchlosť sa dostane na 170 km/h. Tieto údaje a dojazdy sú možné aj vďaka rozumnému odporu vzduchu s hodnotou koeficientu iba 0,263.

Nabíjanie bude znamenať, pre väčšiu batériu, z 10 na 80%, čas iba 31 minút. KIA do najnovšieho elektrického vozidla, aj keď je relatívne malého, dala všetky potrebné technológie na podporu vodiča, vrátane asistentov predchádzania kolíziám, či diaľkového parkovania. KIA EV3 bude mať aj najnovšiu verziu ovládania jedným pedálom označenú i-Pedal 3.0. Do výbavy si môžete zvoliť aj 12,3-palcový head-up displej, ale zaujímavé bude aj použitie spätného toku energie V2L, Vehicle to Load. Z KIE EV3 tak môžete napájať niektoré spotrebiče.

Model bude dostupný globálne, čo znamená, že KIA EV3 bude dostupná, časom, aj na našom trhu. Ako veľmi zamieša kartami pri podobne veľkých autách je však otázka, všetko bude záležať od stanovenej ceny.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Kia

Komentáre k článku


Stream naživo