2024-06-12 10:39:00
Renault Megane Grand Coupe
Renault Megane Grand Coupe
Zdroj: Renault

Na slovenský trh sa vracia jedno z najlepších áut v triede. Stojí iba toľko?!

Klasické tvary, výborná výbava a celkovo výborné auto. A je späť. Lepšiu správu sme tento týždeň nepočuli.

A ani nevideli. Dobrých áut je na trhu čoraz menej. Najmä pre tých, ktorí vyznávajú klasické automobilové hodnoty, a keď im niekto povie slovo auto, nepredstavia si škatuľu s vysokým posedom a vysokou spotrebou. Na náš trh sa vracia veľký elegán Renault Mégane GrandCoupe a prichádza s cenou, ktorá akoby zastala v čase.

Z vlastnej skúsenosti píšem, že je to jedno z najpríjemnejších áut tejto veľkosti a z hľadiska ceny a protihodnoty patrí v segmente nižšej strednej triedy (segment "Golf") do TOP 3, ak nie je na vrchole. A to najmä preto, lebo ceny všetkých konkurentov bez ohľadu na karosársky variant za ostatné roky brutálne rástli. No Mégane GrandCoupe sa na náš trh vracia s cenovkou, ktorá akoby patrila do roku 2019... Keď som ho v roku 2017 testoval, bol k dispozícii ešte aj s naftovým motorom.

Zdroj: Renault

Teraz už len s benzínom, avšak s dobrým štvorvalcovým motorom 1,3 Tce s výkonom 140 koní. Vtedy auto stálo niečo cez 18-tisíc so slušnou výbavou. Teraz stojí niečo cez 18-tisíc tiež so slušnou výbavou. A v plnke s automatom je za 21 900 eur. So všetkými zmysluplnými príplatkami sa dostanete na 24-tisíc. So strešným oknom na 25. Ak hľadáte reprezentatívne auto s veľkým kufrom a originálnym dizajnom s dobrým a silným motorom a s manuálnou prevodovkou, viete ho aj s doplnkami kúpiť do 20-tisíc eur a to nezvládne ani Toyota Corolla, ktorej cenovka s trojvalcom a manuálom štartuje na úrovni 21 190 eur. V iných karosériách je to podobné - Škoda Scala s 1,0 TSI 70 kW je od 18 230 eur. Porovnateľný motor s manuálom - 1,5 TSI je od 22 370 eur. Hatchback Opel Astra je od 22-tisíc s trojvalcom, manuálom a základnou výbavou. Volkswagen Golf je so štvorvalcom 1,5 TSI 115k a manuálom (trojvalce vypustil z ponuky) od 21 990 eur. Variant je od 22 990 eur. SEAT Leon je od 20 990 eur s rovnakým motorom a Sportstourer je od 21 990 eur. Peugeot 308 je od 23 390 s trojvalcom.

Výbavy modelu Mégane GrandCoupe sú dve. Prvá je Evolution a k dispozícii je iba s manuálnou prevodovkou. Cena je od 18 200 eur. Výbava má šesť airbagov, ABS, ESC, stráženie jazdy v pruhoch, sledovanie únavy vodiča, automatickú dvojzónovú klímu, zadnú parkovaciu kameru a zadné parkovacie senzory, núdzové brzdenie s detekciou chodcov, varovovanie pred prekročením rýchlosti, elektrické okná, elektrická ručná brzda, 7-palcový prístrojový štít, Easi Link s rovnakou uhlopriečkou, oceľové disky 16 palcov a biela farba glacier. Za 200 eur prikúpite hands free kartu Renault, za ďalších 200 vyhrievanie predných sedadiel i elektrické spätné zrkadlá. Za 150 sú zatmavené zadné okná. 200 eur vás bude stáť rezervné koleso. Za 600 máte LED Pure Vision predné svetlá, za 400 zliatinové disky s rovnakým rozmerom ako oceľáky a metalízy sú za 700, resp. 900 eur.

Zdroj: Renault

Techno môžete kúpiť s motorom TCe140 s manuálnou alebo EDC dvojspojkovou automatickou prevodovkou za 19 990, respektíve 21 990 eur. Výbava má navyše Pure Vision LED vpredu, elektrické spätné zrkadlá, predné parkovačky, ambientné osvetlenie, vylepšené čalúnenie, dekorativne prvky na maske a 17-tky disky. Za 480 eur si v packu driving dokúpite adaptívny tempomat a automatiku diaľkových svetiel a za 800 eur pack comfort s 10-palcovým displejom prístrojového štítu a 9,3 palcovým displejom infotainmentu.

Zaujímavé je, že auto už má predprípravu na alkohol tester uvedenú aj v cenníku pri všetkých verziách modelu. Auto nemá z moderných prvkov výbavy stredový, či kolenný airbag, či bezdrôtovú nabíjačku. Kým prvé dve nemá čím nahradiť, nabíjačku spolu s množstvom ďalších prvkov nahrádza cez originálne príslušenstvo. Slabinou môže byť okrem vlečky vzadu aj údaj zrýchlenia z 0 na 100 km/h, ktorý má v oboch verziách auto len tesne pod 10 sekúnd. To je z pohľadu roku 1995 super, no dnes je to slabý priemer. Volkswagen grupa má obdobné údaje napr. pri Scale s 1,0 TSI 85 kW. Dlhodobo však tvrdím, že údaj šprintu z pokoja na 100 km/h môže, ale nemusí byť užitočný. Dôležitejšie je ako auto zrýchľuje pružne. A tam je všetko ako má byť. Motor TCe140 s automatom som naposledy jazdil vo vyššej a ťažšej Arkane. Aj tá dokázala zrýchľovať zo 60 na 100 km/h pod 6 sekúnd a z 80 na 120 km/h pod 8 sekúnd v oboch prípadoch bez prípravy. To znamená jednoduché predbiehanie.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo