2024-06-20 08:21:00
Renault Symbioz
Renault Symbioz
Zdroj: Renault

Praktickejší "dlhý" Captur menom Symbioz má slovenské ceny. Vyzve Corollu Cross?

Symbioz je auto, ktoré pre zjednodušenie môžeme nazvať Captur+. Predĺžený crossover sa chce orientovať na rodiny.

Moderné auto s najmodernejšími prvkami výbavy. Konštrukčne odvodené od modelu Captur avšak s vlastným štýlom a vlastným dizajnom. Model konštruovaný s úmyslom nepreháňať to okázalosťou a držať cenu na uzde. Moderná platforma CMF-B. Crossover, iba FWD, prakticky žiadne teréne ambície. Jednoducho moderná náhrada za modely MPV, ktoré dnes už nie sú in. A zároveň pomyselná náhrada za model Kadjar. Veľký kufor, posuvné zadné sedačky a infotainment založený na Androide s možnosťou inštalovania vlastných apiek. Cena za bohato vybavené Techno (u nás základná výbava) začína na cene 28 900 eur. Najvyššia výbava je bez odkupného bonusu za 32 900 eur. Ak sa vám to zdá na rodinné auto veľa, nie je problém, Renault totiž vytiahol tento tromf.

Zdroj: Renault

Spomedzi množstva menších či väčších konkurentov som do porovnania vybral azda to najhorúcejšie želiezko v ohni. Symbioz budem porovnávať s Toyotou Corolla Cross. Veľmi podobné vonkajšie rozmery, veľmi podobný vnútorný priestor i objem kufra a aj podobné ceny a najmä podobná cieľová skupina. Modely však najväčšmi spája jedno slovné spojenie - iba hybrid. Tak Corolla Cross, tak Symbioz sú v ponuke výhradne s fullhybridným pohonom. To znamená: žiadne zástrčky, reálna úspora paliva elektrickou jazdou a to najmä v meste. Kým hybrid Toyoty je tu už v piatej generácii, hybrid Renaultu je omnoho mladší. Aj on už však má za sebou prvé roky výroby, a tak môžeme písať o tom, že sa zbavil väčšiny detských chorôb. Jeho hybrid má 145 koní, kým lacnejší a väčšmi prorozpočtovo orientovaný hybrid Toyoty ponúkne 140 koní. Kým Renault čerpá silu z 1,6 litrového atmosférického štvorvalca, Toyota má 1,8 litrový štvorvalec. A kým u Renaultu je to jediná ponuka, Toyota vie ponúknuť aj výrazne drahšie verzie so silnejším dvojlitrom a to aj s pohonom 4x4. AWD verziu ale beztak neplánovala ako offroadovú alternatívu (stačí jeden pohľad na vedenie výfuku a je to jasné).

Zdroj: jh

Pohon 4x4 je v jej prípade najmä o jazde po asfalte a priľnavosti pri zhoršenej adhézii. Verzia 1,8 s príjemnejšou cenou je len FWD a navyše tak ako Symbioz len s jednoduchou zadnou nápravou s torznou tyčou. Auto som už testoval a kolega jazdil v modeli Symbioz. I keď Corolla Cross to dizajnovo hrá viac na SUV, z vyššie uvedného vyplýva, že je to tiež skôr crossover.

Symbioz ponúkne v základnom objeme 460 litrov voľného objemu v kufri, Corolla Cross dá 473 litrov. Lenže Symbioz má posuvnú zadnú lavicu, takže ak nepotrebujete vzadu 205 mm priestoru pre nohy, ale stačí vám o pár cm menej, objem kufra rýchlo vyrastie. A ak posuniete lavicu tak, že na zadných sedadlách už nebude priestor na nohy (nikto tam nesedí), v kufri máte 624 litrov. Toto Toyota jednoducho nedá. Tá má pri 1,8 FWD verzii najväčší kufor. Pri väčšom motore, prípadne pri AWD sa zmenší na 425 až 390 l.

Zdroj: Renault

V priestorovej ponuke tak mierne vyhráva Symbioz, v multifunkčnosti tiež. Operačný systém infotainmentu je v prospech Symbiozu, uhlopriečky sú porovnateľné a konektivita tiež. Corolla Cross za vyrovnanie kariet vďačí nedávnemu faceliftu. Dizajn nechám na vás, mne viac štimuje dizajn Toyoty, ale Symbioz som naživo ešte nevidel.

Zdroj: jh

Poďme na parametre áut. Reálne spotreby Symbiozu ešte nemám, takže toto porovnanie nemá zmysel. Porovnať sa dajú tabuľkové údaje - koniec koncov, obe značky majú rovnaké možnosti ako tlačiť spotreby nadol. Tu vyhráva Symbioz. 4,6-4,8 je lepšia spotreba ako 4,9-5,3 pri Corolle Cross. Oba údaje podľa WLTP cyklu. Karta sa obracia pri dynamike. Maximálnú rýchlosť majú obe autá rovnakú: 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má lepšie Toyota. Zrýchli za rovných 10 sekúnd, kým Symbioz za 10,6. Remíza je to aj pri maximálnej hmotnosti brzdeného prívesu: obe autá potiahnu maximálne 750 kg, no v tejto kategórii hybridov je potešujúce, že vôbec niečo potiahnu.

Ceny sú porovnateľné, no jednoznačne v prospech Symbiozu. Ten má bohatšiu základnú výbavu a kúpite ho od 28 900 eur. Corolla Cross ide v MY2024 v akcii od 30 390 pri základnej výbave Comfort. Cenový rozdiel je cca 1500 eur, čo naozaj nie je veľa. Otázkou je vaša preferencia čo do modelu, výbavy a doplnkov. Pozrite si foto v galérii a porovnajte si autá aj tam.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault, Toyota

Komentáre k článku


Stream naživo