2024-05-29 09:10:00
Porsche Taycan Facelift 2024
Porsche Taycan Facelift 2024
Zdroj: Porsche

Možno ste si nevšimli, ale Taycan prešiel faceliftom. Išlo o výkon, šialený výkon

Porsche Taycan je presne tým elektromobilom, ktorý si zvolíte ak chcete dobré jazdné vlastnosti.

Porsche pri vývoji naozaj bralo do úvahy aj túto stránku elektromobility a nie iba dojazd a výkon. Ale práve dojazd bol často kritizovaný a preto modernizovaná verzia prichádza s vylepšeniami a zmenenými parametrami. Zmenené parametre sú tým najzásadnejším, čo sa pri modernizácii udialo.

Kto nájde vizuálnu zmenu, budem mať Zlatého Bludišťáka. Vidno maximálne trochu upravené svetlá, nárazníky, alebo zliatinové disky s efektívnymi aerodynamickými krytmi. Zvonka je to všetko, zvnútra je modernizácia skôr v znamení decentnej výmeny materiálov a výraznejšieho displejového grafického pokroku.

Tu musím spomenúť jednu zásadnú informáciu, kým Panamera pri modernizácii stratila verziu Sport Turismo, Taycan si necháva nielen Sport Turismo ako kombi, ale aj Cross Turismo ako zvýšené kombi. A všetky budú mať nové agregáty. Základná verzia bude mať 360 kW (490 k) a zadný motor prináša zvýšenie výkonu až o 81 kW (110 k) podľa konkrétnej verzie. Omnoho zaujímavejšie budú ale verzie postavené vyššie, teda jedna konkrétna.

Na vrchole potravinového reťazca bude alternatíva označená Turbo S. Áno, počujem tie facepalmy plesknúť až sem. Porsche používa označenie Turbo, aj keď vozidlo turbo nemá. Je to rovnaké šialenstvo ako Xiaomi, ktoré elektrické motory označuje ako V6 a V8. Ale naspäť k Taycan Turbo S. Bude mať výkon až 700 kW (952 k), čo znamená extrémny nárast oproti pôvodným 560 kW (752 k). Porsche predsa nechce nechať sekciu hypersedanov na elektrickú energiu automobilkám Lucid a Tesla. Tiež chce svoju porciu z trhového koláča. A využíva na to všetky zbrane. Veď táto verzia už dávnejšie kolovala na okruhu Nürburgring, kde vytlačila najlepší čas spomedzi elektrických vozidiel. V reálnom svete môže byť skôr zaujímavé zrýchlenie na stovku za 2,4 sekundy. To znamená, že kým ostatné autá zrýchlia na 30, vy už prekračujete limity, ak nie ste na diaľnici.

Zdroj: Porsche

Lenže výkon nebol až tak veľmi kritizovaný, kritizovaný bol dojazd Porsche Taycan. Aj na tom automobilka zapracovala a kompletne zmenila chemické zloženie batérie. Tým sa jej podarilo zväčšiť kapacitu. Kým pôvodne mala väčšia batéria kapacitu 93,4 kWh, teraz budem mať 105 kWh, ale kapacitu brutto. Reálne bude využiteľných 98,6 kWh. Kým toto je väčšia baterka pre Porsche Taycan, v ponuke bude aj menšia. Bude mať teraz 89 kWh a z toho sa bude dať použiť 83,6 kWh. Porsche oznámilo, že obidva balíky batérií budú vďaka novému chemickému zloženiu ľahšie ako doposiaľ.

A kým toto môže vyzerať ako výrazný skok, výrazným pokrokom je aj použitie nového tepelného čerpadla. Alebo aj rekuperácie s výkonom až 400 kW, kým doposiaľ to bolo 290 kW. Nabíjanie bude tiež zaujímavé, lebo prinesie možnosť výkonu až 320 kW, predchodca mal iba 270 kW maximum. Porsche hovorí, že za 18 minút sa dokážete dostať z 10 na 80 % nabitia.

Všetko vyzerá optimálne a ideálne, musí to byť nejaká negatívna časť. Tou by mali byť ceny. Oproti súčasnému, pôvodnému Porsche Taycan by mali ešte narásť. Je to celkom logické, lebo Taycan príde s novými technológiami a vyššími výkonmi.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo