2024-05-27 13:00:00
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Zdroj: Jeep

Jeep Avenger 4xe: zadné kolesá potlačí druhý elektromotor

Jeep konečne ukázal verziu európskeho Auta roka pre rok 2023, ktorá bude mať pohon všetkých 4 kolies.

Postupne sa odhaľuje Jeep Avenger 4xe s pridaným pohonom zadnej nápravy. Tu však bude jeden háčik. Nebude to pohon štandardný, na zadnej náprave bude totiž výlučne elektromotor. Nápad to nie je úplne nový, ale je rozhodne nový pre poľskú fabriku v meste Tychy, kde sa Avenger vyrába po boku Alfy Romeo Junior a Fiatu 600.

Od ostatných verzii sa verzia 4xe odlíši o centimeter vyššou svetlou výškou, čiže sa dostáva na 21 cm. Predný nájazdový uhol je preto až 22°, príjazdový uhol je 21° a odjazdový uhol 35°. To sú celkom slušné terénne vlastnosti, ktoré využijete na každom prejazde nespevnených ciest. Ak cestou natrafíte na brod, tak ten môže mať hĺbku až 40 cm, pokiaľ Avenger 4xe utopíte.

Svetlá výška však nebude jedinou zmenou. Jeep Avenger 4xe prinesie odolnejšie vyzerajúci predný nárazník a výraznejšie lemovanie okolo auta. Vnútri budú použité vode odolné materiály, ktoré sa ľahko udržiavajú. To by asi zo zmien stačilo, veď tá hlavná zmena je v pohone. Toto sú len kozmetické veci a jemné terénne vylepšenia pod taktovkou zvýšenia.

Pohon bude zabezpečovať hybridný systém pozostávajúci z dvoch elektrických motorov s výkonom 21 kW (28 k) vpredu aj vzadu, ale aj zo spaľovacieho motora dosahujúceho kombinovane až 100 kW (136 k). Pohon je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami, ktorá bude mať aj zaujímavosť vo forme umiestnenia predného elektromotora priamo do koša prevodovky.

Zadný elektrický motor, pri rýchlostiach do 30 km/h, dokáže posielať výkon na nápravu až v polovičnom objeme, medzi nápravami sa dá uzamknúť 50:50. Kvôli montáži zadného elektrického motora sa zmenila aj zadná náprava na viacprvkovú. Od 30 do 90 km/h je toto vozidlo primárne s pohonom prednej nápravy a zadná sa občas pripojí, podľa potreby. Nad 90 km/h je zadná náprava absolútne vypnutá, aby nespôsobovala zvýšenú spotrebu. Pri jazde bude možné vybrať si niektorý z viacerých jazdných režimov. Základom bude štandardný, ale pribudnú aj režimy na sneh, prípadne na piesok a blato, alebo dokonca aj športový režim.

Všetci určite očakávate, že s pridaním zadného elektrického motora sa aj zvýši cena modelu. Určite to tak bude, ale hovoriť o konkrétnych číslach je ešte príliš skoro. Teraz Jeep auto predstavil, takže ešte chvíľku potrvá, kým sa dostaneme ku slovenskému cenníku. Zatiaľ stačí vedieť, že úplný základ Jeepu Avenger s 1,2-litrovým hybridom stojí 19 990 eur. Od tejto cifry sa postupne bude odvíjať aj samotný rozdiel pre pohon všetkých 4 kolies.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo