BMW radu 1 má novú generáciu. Nový kukuč, nový interiér, nové technológie
I keď by niekto mohol písať iba o väčšom facelifte, je celkom možné, že auto je prepracované hlbšie, než sa zdá.
BMW radu 1 v generácii F40 prišlo na trh relatívne nedávno – v roku 2019. Nie je úplne obvyklé, aby výrobca ako BMW prinášal celkom novú generáciu po piatich rokoch. Najmä s ohľadom na fakt, že auto udržiaval aktuálne len jemnými úpravami, či príchodom nového modelu ako 128ti, prípadne úpravou podvozku vrcholnej verzie. Model 128ti v „novej generácii“ v ponuke motorov nenájdete. Vynovené auto má pozmenené aj niektoré vonkajšie rozmery, príde mi to však akoby šlo primárne o zmeny, ktoré auto nedosiahlo zmenou konštrukcie, skôr zmenou veľkosti nárazníkov a zavesenia kolies. Nové pohonné jednotky a nový infotainment sú hlavnými zmenami modelu. Pre užívateľov však nepochybne najzretelnejšou zmenou bude dizajn auta, ktorý ho výrazne odlíši od predchodcu i od nových BMW zároveň. Svetlá modelu sú užšie, s odlišnou grafikou. Zmenila sa prakticky celá predná časť auta. Z nášho pohľadu sa model akosi nechcene ponáša na hatchback od Kie, či Fordu... Ale veď k nim aj svojim spôsobom patrí. Pohonné jednotky naprieč, pohon prednej nápravy s pripojiteľným zadkom a troj a štvorvalcové motory. No tam výpočet spoločných prvkov končí.
Novinka si dala záležať na tom, aby nové pohonné jednotky i auto samotné znížili svoju CO2 stopu. Model prichádza so štyrmi uvádzacími motormi – 120, 120d, 118d a M135 xDrive. V tlačovej správe zatiaľ ani zmienka o elektrickej verzii, či plug-in hybride, no aj to sú verzie, ktoré jednotke zatiaľ chýbajú. Zaujímavé je tiež odstránenie písmenka i z benzínových verzií. Písmenko totiž po novom označuje pri motoroch elektrické verzie – i4, i5, iX2 a ďalšie. Tak uvidíme akého i-čka sa dočkáme neskôr. Zatiaľ sa ale treba tešiť zo spaľovacích verzií. Tou najtešivejšou je nepochybne M135 xDrive s výkonom 221 kW – 300 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. No tešiť sa dá aj z bežnej verzie 118d, pretože nafťák je naďalej štvorvalec v oboch prípadoch. 118d má výkon 110 kW a 120d má 120 kW. Obe sú predokolky, obe spojené so 7-stupňovým dvojspojkovým Steptronicom. Verzia 120 je ale trojvalec. 1,5 litrový motor ponúkne 125 kW a zrýchlenie z 0 na 100 za 7,8 sekundy. Verzie 120 a 120d sú mild-hybridmi.
Auto sa môže pochváliť zakriveným displejom infotainmentu. Digitálny prístrojový štít a displej infotainmentu majú uhlopriečku 10,7 a 10,25 palca a obsahujú operačný systém BMW 9. V aute si voľné chvíľky môžete skracovať hraním, môžete si upravovať svoje štýly a prikúpiť si môžete aj bezdrôtovú nabíjačku. V rámci asistentov okrem vylepšených funkcií tých pôvodných je najlepším spestrením a vylepšením head up displej i rozšírená realita zobrazovaná na displeji. Svetlá dostali adaptívnu LED techniku s matrixovou funkciou. Zabudnúť netreba ani na nové materiály s využitím zvyškov z PET fliaš, imitácie kože a mnoho ďalších materiálov zlepšujúcich eko priateľskosť vozidla.
Dĺžka vozidla je 4361 mm, čo je nárast o 42 mm, výška sa zväčšila o 25 mm na 1459 mm a šírka zostala rovnaká – 1800 m. Rázvor je 2670 mm. BMW tiež rad 1 obdarilo novými farbami, dizajnovými doplnkami, M balíkom, vysokou konektivitou i novými prednými a zadnými sedadlami. V kufri je 380 litrov ako pred faceliftom, no nový model získal vylepšené upevnenie náprav, nové tlmiče. M135-ťka navyše dostane mechanický samosvor na prednú nápravu, nové M brzdy, kované disky kolies a špecifický dizajn i ďalšie.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW
Komentáre k článku