2013-09-18 14:55:00
Škoda sa prepracovala medzi
Značka Škoda napriek ťažkým vonkajším ekonomickým podmienkam kráča za svojim dlhodobým cieľom.
Zdroj: Škoda auto

Škoda sa prepracovala medzi desať najpredávanejších značiek v Európe

Mladoboleslavská automobilka zaznamenala skutočne historický úspech.

Celosvetové predaje značky Škoda dosiahli v auguste 64 000 vozidiel (august 2012: 67 700; -5,4 percenta). Od januára do augusta dodala Škoda svojim zákazníkom 598 400 áut (január až august 2012: 633.300; -5,5 percenta). Vývoj predaja počas tohto roka ovplyvnila generačná obmena modelov a tiež nábeh výroby nových modelov a s tým súvisiace obmedzenia výrobnej kapacity nového modelu Škoda Octavia aj kompletne prepracovaného modelu ŠKODA Superb.

Súčasťou prebiehajúcej modelovej ofenzívy značky sú tiež modely Rapid Spaceback a Yeti, ktoré sa predstavili na autosalóne vo Frankfurte. Ich výroba sa tiež rozbieha. Škoda  chce do roku 2018 s pomocou svojej rozšírenej palety modelov zvýšiť počty dodávok zákazníkom na minimálne 1,5 milióna ročne.

Značka Škoda sa dostala v auguste medzi 10 najpredávanejších v Európe. Trh s novými autami v krajinách Európskej únie (EÚ) a EFTA ( Švajčiarsko , Nórsko a Island ) je za posledné dva mesiace stabilizovaný. Asociácia európskych výrobcov automobilov ( ACEA ) potvrdila, že v júli medziročne vzrástol o 4,9 percenta a v auguste o úplne rovnaké číslo poklesol. Celkovo to znamená za prvých osem mesiacov roka medziročný pokles o 5,2 percenta.  

Pre značku Škoda bol úspešný už júl, keď na jej konto pribudol medziročný nárast o 16 percent, hoci v rebríčku najpredávanejších značiek skončila na tradičnom dvanástom mieste. O mesiac neskôr síce stratila 4,6 percenta, ale veľa značiek pred ňou skončilo za august ešte omnoho. Obsadila preto desiate miesto. V priebežnom poradí za tento rok jej priebežne patrí aj naďalej dvanásta pozícia.

Dodávky značky Škoda v auguste 2013 podľa modelov (zaokrúhlené, podľa modelov, v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA Octavia (25.400; -16,0 %)

ŠKODA Fabia (13.300; -12,7 %)

ŠKODA Superb (6.900; -17,3 %)

ŠKODA Yeti (4.900; -23,0 %)

ŠKODA Roomster (2.300; -21,8 %)

ŠKODA Rapid (8.300; +410,8 %)

ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3.000; -1,2 %)

Dvadsať značiek s najvyšším počtom registrácií v auguste 2013 v krajinách EÚ a EFTA: 

1. Volkswagen 86 091 ( 1. ) – celkové ročné poradie v počte registrácii

2. Audi 44 282 ( 6. )

3. Renault 44 112 ( 4. )

4. Ford 42 704 ( 2. )

5. Opel 42 210 ( 3. )

6. BMW 39 172 ( 7. )

7. Mercedes 38 859 ( 8. )

8. Peugeot 37 787 ( 5. )

9. Toyota 30 545 ( 11. )

10. Škoda 30 152 ( 12. )

11. Citroën 29 161 ( 9. )

12. Fiat 27 805 ( 10. )

13. Hyundai 25 102 ( 13. )

14. Nissan 21 424 ( 14. )

15. Dacia 21 398 ( 17. )

16. Kia 20 004 ( 15. )

17. Seat 17 401 ( 16. )

18. Chevrolet 11 998 ( 19. )

19. Volvo 10 626 ( 18. )

20. Mazda 9 755 ( 21. )

Je pritom zaujímavé, že v augustovom rebríčku sa udialo niekoľko zaujímavých zmien poradí. Na čelo sa dostali dve značky koncernu Volkswagen. Za tradične suverénny VW sa vyšvihlo Audi, ktorému však doteraz patrí v priebežnom celoročnom hodnotení až šiesta priečka. Paradoxne však obe značky v auguste medziročne stratili - Audi o vyše 6 percent, Volkswagen dokonca o výrazných 17 percent. Napriek tomu sú na vrchole... Ako to vyzerá potom so súpermi..?

Tí v auguste strácali ešte viac, napríklad Citroën a Peugeot o 18 percent, Alfa Romeo dokonca o 25 percent. Najväčší medziročný nárast si v auguste pripísal Jaguar (+63 percent ) pred Mazdou (+32 percent ) a Chevroletom (+18 percent ). Priebežne sa za celý tento rok najviac darí Jaguaru (+21 percent ) pred Daciou (+18 percent ), Mazdou (+11 percent ) a Seatom (+9 percent ). Najväčšie prepady zaznamenali Alfa Romeo ( -31 percent ) a Lancie ( -24 percent ), z väčších značiek u Citroën ( -14 percent ).

jv
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo