2024-05-13 08:26:00
Bugatti V16
Bugatti V16
Zdroj: Bugatti

Nové detaily o novom mega motore od Bugatti. V16 s obrovským výkonom i dĺžkou

Mate Rimac prezradil pár ďalších detailov o novom motore nového hyperauta od Bugatti. Predstaví sa v júni.

Bugatti čoskoro ukončí výrobu motora W16, ktorý kedysi dávno vznikol pre účely modelu Veyron ako spojenie dvoch motorov V8. Motor, ktorý ho nahradí však bude ešte výnimočnejší. S rovnakým počtom valcov, avšak s usporiadaním do V bude mať motor približne meter na dĺžku a spolu s dvojspojkovou prevodovkou má mať agregát až dva metre. Obrovský motor pritom narozdiel od W16 má mať atmosférické plnenie. Štyri turbá teda zostanú v histórii. Turbodúchadla nahradia tri elektromotory.

55 percentný, zároveň iba 36-ročný, vlastník značky Bugatti Mate Rimac na nedávnej konferencii o budúcnosti automobilov prezradil pár ďalších detailov o novom motore. Hovoril o absencii prepĺňania i o celkovej dĺžke motora, ktorý s dlžkou bezmála jedného metra prekonáva svojho W16 predchodcu o solídnych 40 centimetrov. Nech to berieme z akéhokoľvek hľadiska, treba uznať, že obe tieto strojovne sa vyznačujú peknými kompaktnými rozmermi, na svoju veľkosť. Ďaľšie informácie sú od Auto Motor und Sport a zatiaľ ich nemožno nazvať viac ako špekuláciami, i keď by mali pochádzať z informovaných zdrojov.

Motor by mal podľa Nemcov mať objem až 8,3 litra a výkon čisto benzínovej časti motorizácie by mal byť niekde okolo 1000 koní. V spolupráci s elektromotormi má však nové Bugatti dosahovať výkon okolo 1800 koní. Bugatti má motor chystať s firmou Cosworth a už to samotné zvyšuje jeho kredit. Potom už len stačí dodať, že točiť má vedieť až niekam k 9000 ot/min. Atmosférickému šestnásťvalcu má pomáhať trojica elektormotorov. Dva poháňajúce prednú nápravu, jeden pravdepodobne v jednom obale spolu s dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Batérie pre motory by mali mať kapacitu 24,8 kWh. Dosť na to, aby auto zvládlo najužšie centrum na elektrický pohon a mohlo parkovať na exkluzívnych nabíjacích slotoch, no hlavne dosť na to, aby tri motory mali stále adekvátny prísun energie.

No a ešte parametre. Z 0 na 100 za nejaké 2 sekundy, z 0 na 200 za menej než 5 sekúnd. Na 400 km/h sa má dostať autiak za menej než 25 sekúnd.

 

https://www.motor1.com/news/719031/bugatti-v16-engine-details/

https://car.live.ft.com/


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Auto Motor und Sport

Komentáre k článku


Stream naživo