2013-09-13 16:00:00
Faceliftovaná Škoda Yeti
Faceliftovaná Škoda Yeti má vo verzii Outdoor 17 výraznejších zvislých rebier prednej masky.
Zdroj: Škoda auto

FOTO: Škoda Yeti 2014 - facelift všetkých verzií podrobne s ďalšími údajmi

Model, ktorý nie je novinkou, ale faceliftom, prináša oveľa viac zmien, ako iba upravenú karosériu.

O facelifte prvého mladoboleslavského SUV sme vás už informovali, ale neboli to úplné informácie. Novinka totiž má širšiu paletu motorov, pričom má vo výbave aj unikátne riešenia.

Ako sme už uviedli, v dizajne sa toho zmenilo na prvý pohľad dosť – zmizli okrúhle hmlové svetlá. Po prvý raz v histórii Škody Yeti sú k dispozícii bi-xenónové svetlomety s LEDkami pre denné svietenie. Diódy ale sú aj v novo štylizovaných zadných svetlách. Škoda už pri prvom predstavení uviedla, že Yeti príde v v dvoch verziách: ako mestské SUV s označením Urban, ktoré má lakovanie karosérie jedným odtieňom a tiež ako Yeti Outdoor. Ten sa líši populárnymi plastovými lemami a ochrannými prvkami zasadenými do predného aj zadného nárazníka.

Okrem rôznych špecifikácií exteriéru sa líšia obe verzie aj odlišnou dĺžkou (4 222 mm Urban a 4 227 mm Outdoor). Inde už rozmerové rozdiely nenájdete. Takže rovnakých je 1027 mm nad zadnými sedadlami, či 712 mm nad zemou vysoko nakladacia hrana batožinového priestoru, ktorý môže mať po sklopení 1760 litrov po sklopení zadných sedadiel.

Obidva modely zdobí nové logo značky, ktoré už nie je súčasťou čelnej masky, ale je na kapote. Zmeny sú aj v oblasti strešných lyžín, ktoré sú pre mestskú verziu k dispozícii čierne, alebo strieborné, pričom Outdoor je dekorovaný matnými pätkami lyžín. K dispozícii je 11 rôznych modelov kolies, pričom mestský variant stojí na 16 palcových liatych Dolomit a 17 palcových Scudo. Outdoor má vyhradené 16-ky Forest a 17-ky Origami/Origami Black. Pri ňom sú súčasťou štandardu aj spätné zrkadlá lakované striebornou farbou. Pri odtieňoch karosérie je 15 verzií.

V interiéri látka aj koža, podľa výbavy

Modernizácia priniesla rozšírenú ponuku poťahov sedadiel. Vo výbave Ambition sa dá vybrať látkové čalúnenie, aj koža Terracota. Vo výbave Laurin & Klement je to koža v hnedej farbe. Nové sú tiež dekoračné lišty, či volanty v siedmych vyhotoveniach, pričom od roku 2014 pribudnú ešte dve športové verzie s multifunkčnými tlačidlami, alebo bez nich.

Škoda Yeti sa dá objednať v štyroch stupňoch výbavy (Active, Ambition, Elegance, Laurin a Klement). K dispozícii je dvojdielna panoramatická strecha s otvárateľnou prednou časťou, vyhrievanie čelného skla a sedadlá, bezkľúčové zamykanie a štartovanie Kessy a 5 audiosystémov, pre ktoré ch je k dispozícii až 12 reproduktorov.

Širšia ponuka motorov

Pri naftových sú na výber štyri s dvoma objemami. Základom je 1,6litrový štvorvalec s výkonom 77 kW (105 k). V kombinácii s manuálom a pohonom predných kolies je udávaná spotreba 4,6 l/100 km, pri automate DSG sa smäd zväčší na rovných 5 litrov. Pri dvojlitrovom vznetovom motore sa dá vyberať z troch výkonových variantov. Najslabší (83 kW/113 k) sa dodáva len s manuálnou prevodovkou, no vybrať si môžete buď predný pohon, alebo na všetky kolesá. To platí aj pre silnejší diesel (103 kW/140 k), v tomto prípade si však môžete vybrať aj DSG.  Najsilnejšia verzia (125 kW/170 k) sa dodáva výhradne s pohonom 4x4. Pritom priemernú spotrebu s manuálnou prevodovkou  udáva výrobca 5,7 l/100 km a s automatom to má byť 6,3 l/100 km. Z 0 na 100 km/h zvládne tento variant za 8,6 sekundy, pri ručne radenej prevodovke to zvládne ešte o o dve desatiny skôr. Maximálna rýchlosť je potom 201, respektíve 197 km/h.

Základným v prípade benzínových motorov 1,2 litrový štvorvalec TSI, ktorý disponuje  výkonom 77 kW (105 k). V tomto prípade poháňa iba prednú nápravu. S manuálnou prevodovkou si 6 l/100 km, s automatom to bude o desatinu navyše. Ďalšie tri desatiny navyše si vypýta motor 1,4 TSI s výkonom 90 kW (122 k), ktorý tiež posiela výkon len dopredu. Systém 4x4 tak bude k dispozícii v benzínovom modeli  len s vrcholným agregátom 1,8 TSI. Má výkon podľa použitej prevodovky, takže s manuálnou prichádza 118 kW (160 k). Šprint na stovku v tomto prípade zvládne za 8,4 sekundy a udávaná priemerná spotreba je 7,8 l/100 km. S automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG disponuje výkonom 112 kW (152 k) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h absolvuje za 9 sekúnd. Udávaná spotreba je 8l/100 km.

Elektronika stráži jazdu

Pohon 4x4 je založený na poslednej a relatívne novej piatej generácii elektronicky riadenej medzinápravovej spojky Haldex, ktorá primárne posiela celý výkon na predné kolesá. No v prípade potreby pošle potrebnú silu aj dozadu.

Stabilitu auta zvyšuje elektronická uzávierka diferenciálu EDS, inak však podvozok spočíva na predných vzperách MacPherson a zadnej viacprvkovej náprave. Z podporných systémov jazdy nechýbajú ABS, ESC, ASR či HBA. Na želanie sa dodáva aj monitorovanie tlaku v pneumatikách (TPM), alebo systém sledujúci únavu vodiča. Ak ju aj rozozná, varuje posádku žiaľ iba opticky - nápisom na prístrojovom paneli.

Nová Škoda Yeti sa spolieha po stránke pasívnej bezpečnosti až na deväť airbagov. Pre uľahčenie bežného denného používania môže mať ako prvé auto značky aj parkovaciu kameru, ktorú možno priobjednať iba v spojení s asistentom Automatic Parking Assistant. Ten dokáže pri rýchlostiach do 40 km/h zmerať ultrazvukovým snímačmi medzery pre parkovanie. Ak je pred aj za autom aspoň 30 cm, potom do medzery aj sám pozdĺžne zaparkuje.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo