2024-04-29 13:17:00
VW ID. Code
VW ID. Code
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID. Code - Umelá inteligencia, auto ako avatar a okná, ktoré sú displeje

Volkswagen ukázal na aktuálnom autosalóne v Pekingu svoj nový koncept elektrického crossoveru.

Ak by ste hľadali tradičné VW krivky, alebo tradičné informácie o veľkosti, výkone, zostanete sklamaní. Toto auto je totiž najmä osobnosťou, vašou i svojou vlastnou. ID. Code dokáže komunikovať s okolím a nielen s autami cez neviditeľné toky dát, ale pekne viditeľne prostredníctvom okien, ktoré sú zároveň displeje, či prostredníctvom 3D "očí" vpredu vozidla. Ešte sme asi nikdy neboli bližšie k tomu, aby auto ožilo. Toto sa tak minimálne dokáže tváriť.

Integrácia umelej inteligencie ako ChatGPT do hlasových asistentov je dnes veľmi v móde, no Volkswagen si uvedomuje, že toto nestačí, zvlášť na najväčšom automobilovom trhu na svete - v Číne. Latku teda posúva ešte ďalej a z hlasovej asistencie robí asistenciu aj vizuálnu.

Auto bude schopné vycítiť približujúceho sa užívateľa a dokáže spustiť vítaciu sekvenciu prostredníctvom prednej masky (kde by mal byť chladič, je priehľadná farba a pod ňou displej zvaný Light Screen i 967 LEDiek tvoriacich Light Cloud pás vpredu, ktorý vie byť biely, ale tiež farebný), ale tiež prostredníctvom bočných okien v ktorých sú integrované zobrazovacie jednotky a taktiež prostredníctvom 3D očí schopných taktiež vytvárať zobrazované objekty. V uvítacej sekvencii okrem zdvorilostných formalít vie tiež informovať o aktuálnom počasí.

Vozidlo v komunikácií so svojimi užívateľmi pokračuje aj v kabíne, kde vie zobraziť Avatar svojej umelej inteligencie a avatar sa môže následne rozprávať s posádkou a odpovedať jej na otázky. No a aby toho nebolo málo, prostredníctvom vonkajších zobrazovadiel vie komunikovať aj s prostredím, napríklad keď pri odbočení vľavo niekto auto pustí, to mu za odmenu vystrúha vpredu srdiečko... a podobne.

ID. Code je crossover, ktorý v kabíne verí štvorici samostatných kresiel, pričom tie predné sa môžu otáčať tak, aby vznikla akási obývačka. Verí tiež displeju pozdĺž celej palubnej dosky pod čelným oknom, verí tiež volantu, ktorý už ako volant ani nevyzerá a zároveň verí, že auto bude schopné jazdiť autonómne v úrovni 4.

VW zároveň oznámilo, že okrem ID. Code, ktorý bol vyvíjaný v Číne pre Čínu bude pre čínsky trh využívať až trojo platforiem. Tie známe MEB a MQB pre elektrické a nové plug-in hybridné autá a tiež novú výhradne čínsku platformu pre elektrické vozidlá s označením CMP (China Main Platform). No a zároveň intenzívne komunikuje novú podznačku ID.UX, ktorá chystá do Číny priviesť alteregá modelov značky Cupra.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo