2014-06-06 16:55:12
Motocykel RK Bearing postavil
Motocykel RK Bearing postavil americký designér Rafik Kaissi pôvodom z Libanonu
Zdroj: rkconcepts.com

Úžasný nápad: motocykel v tvare ložiska zaujme netradičným technickým riešením

Motocykel RK Bearing predstavili prvý raz na výstave Essen Motor Show 2013. Má zvláštne meno Bearing - Ložisko.

Netradične riešená motorka nepatrí k tým, ktoré by ste používali na každodennú jazdu.  Má však rad výnimočných prvkov. Jeho autorom je americký dizajnér Rafik Kaissi. Rafik pochádza z Libanonu a je to vyučený holič. Otvoriť si vlastnú dielňu, v ktorej by dokázal realizovať svoje neobvyklé stavby vyplynula z obrovskej náklonnosti k motocyklom a túžba tvoriť.

Spod jeho rúk už „vypochodovalo“ mnoho doslova netradičných a invenčných motocyklov. Popísať ich jednoduchým slovníkom je veľmi ťažké. Dá sa to, ale na slovo všedné treba v tomto prípade určite zabudnúť.

K jeho posledným kreáciám patrí výtvor (lebo slovo motocykel vám v prvom momente určite nepríde na um) využívajúci spojené odpruženie oboch kolies. Štylizované ložisko v strede medzi kolesami pritom pôsobí neobyčajne a veľmi dobre. Ložisková „štylistika“ priniesla použitie stredového ložiska s rovnakým priemerom, ako majú obe kolesá, teda 26 palcov (66 cm), ktoré slúži ako rám motocykla.

Vnútorný kruh drží motor a nádrž a je na ňom pripevnená aj zadná kyvná vidlica. Na vonkajšom prstenci je primontované zavesenie predného kolesa, teda predná vidlica, pričom vzájomné spojenie je cez tlmič Öhlins, ktorý je umiestnený na vrchu nad stredovým ložiskom. Odpruženie funguje pre obe kolesá a zároveň sa celý motocykel môže mierne otáčať počas jazdy okolo stredovej osi podľa zaťaženia.

Zdroj: rkconcepts.com
Zdroj: rkconcepts.com

Medzi určite zaujímavé prvky patria ručne vyrábané kolesá. Sú na nich obrovské brzdové kotúče na obvode, brzdia ich strmene Brembo. V nábojoch obidvoch kolies je veľké a tvarovo výrazné ložisko. Motív kruhu nájdete na každom možnom mieste, opakuje sa na celej stavbe motocykla a je jeho dominantným rozpoznávacím znakom, vďaka ktorému všetko k sebe pekne pasuje.

Zdroj: rkconcepts.com
Zdroj: rkconcepts.com

Použitým motorom je dvojtaktný jednovalec z krosového motocykla Honda CR 500. Výkon z neho sa prenáša na zadné koleso poriadne dlhou reťazou. Všimnite si na fotkách v galérii systém napínačov, alebo rozdvojený výfuk bez typického zakrúteného kolena, aký má pôvodný výfuk CR 500-ky.

Autor a realizátor celého nápadu z Texasu už v minulosti predstavil rad zaujímavých myšlienok a vie nakuknúť poriadny kus do budúcnosti. Dokáže pritom svoje vízie dokonale spracovať po mechanickej stránke do podoby konceptov. Že pri tom praktická stránka veci nehrá podstatnú rolu, je nepodstatné. Presvedčíte sa o tom pri ostrom, špicatom sedadle z hliníkových dosiek. No jednoznačne po dizajnovej a konštruktérskej stránke určoite vyčnievajú z radu.

Zdroj: rkconcepts.com
Zdroj: rkconcepts.com

Jozef Vydra
ZDROJ: rkconcepts.com

Komentáre k článku


Stream naživo