Renault Symbioz je ozajstný nástupca Kadjaru: Väčší ako Captur, lacnejší ako Austral
Renault z výlučne elektrickej ofenzívy prichádza s novým modelom.
S modelom, ktorý je stavaný ako nová priečka v ponuke spaľovacích vozidiel. Bude mať meno Symbioz a bude patriť do segmentu C. Bude patriť vlastne do toho istého segmentu, v ktorom je už Austral a Arkana, ale zameria sa menej na štýl SUV, ale viac na štýl MPV.
Renault Symbioz ukáže svetu nový štýl vozidiel automobilky s diamantom v logu. Dalo by sa povedať, že svojimi základnými črtami bude čerpať z modelu Captur najmä v prednej časti. Ak by som mal byť kritický, tak dlho očakávaný Grand Captur je konečne tu!
Symbioz už predsa stojí na predĺženej verzii platformy CMF-B, ktorú už využíva Captur a dokonca aj Arkana. Nový model oproti Capturu ale nabral výrazne rovnomernejšie línie a rovnomernejšie rozdelenie predného a zadného previsu. Inak sa dá povedať, že presne toto je vozidlo, na ktoré všetci čakali. S dĺžkou 4,41 sa jasne radí do segmentu C, pričom napríklad Austral je len o 10 cm dlhší. Lenže medzi týmito dvomi autami je masívny rozdiel v prevedení interiéru a niektorých detailov. Kým Austral je skôr zameraný na zákazníka vyhľadávajúceho nadpriemernú kvalitu, Symbioz má zaujať hlavne dostatočne ekonomicky vhodným riešením.
Predok automobilu stavil rovnaký štýl stvárnenia ako má aj inovovaný Captur, ale aj Clio a vlastne dokonca aj Scenic. Vo výbave Esprit Alpine a Iconic môže mať až 19-palcové zliatinové disky, ale minimálny priemer je 18 palcov. Niektoré tvary diskov sú dokonca exkluzívne pre tento model a predvádzajú ostré línie.
Zadná časť má tiež za úlohu zaujať veľkosťou a tu sú azda novinky najväčšie. Svetlá nie sú spojené, majú výrazne ostrý tvar a upriamujú pozornosť na rozmerný otvor batožinového priestoru. Práve batožinový priestor je jednou z výrazných stránok Renaultu Symbioz. Veď má základný objem, pri sedadlách posunutých úplne dozadu, až 492 litrov. Zadná lavica umožňuje posun v rozsahu 16 cm a ak je úplne vzadu, tak je na kolená cestujúcich ostáva až 221 mm. Ak sedadlá posuniete úplne dopredu, čiže nebudete prevážať žiadnych pasažierov, tak sa dostanete až na 624 litrov a v prípadne sklopenia operadla deleného na tretiny viete mať až 1 582 litrov. Operadlá sú síce delené na časť s dvomi tretinami a časť s jednou tretinou, ale Isofixy sú stále iba dva. Dodatkom ku batožinového priestoru môže byť objem odkladacích priestorov v interiéri až 24,7 litra.
Ak sa pozriete na interiér, tak zistíte, že je vám nejaký povedomý. Už ste ho videli práve v Capture a Arkane. Môže mať aj klasický e-shifter, ale ešte zaujímavejšie je, že môžete mať aj strešné okno Solarbay. Solarbay som si vyskúšal na Renaulte Scenic a funguje veľmi zaujímavo. Tekuté kryštály zatemňujú jednotlivé segmenty strechy a môžu byť ovládané nielen tlačidlom, ale aj hlasom. Konštrukcia eliminuje roletu a zväčšuje priestor nad hlavou o 30 mm.
Toto vozidlo bude tiež disponovať displejom pred vodičom s uhlopriečkou 10,25 palca, ale centrálnym displejom s uhlopriečkou 10,4 palca bežiacom so systémom Open R link. Ten je zárukou pripojenia cez služby Google a využíva aj bezdrôtové pripojenie mobilných telefónov cez Android Auto a Apple CarPlay. Toto pripojenie nemusí byť len bezdrôtové, môžete sa pripojiť aj klasicky cez drôt. Zaujímavé môžu byť ešte aj vzdialené aktualizácie a zvukový systém Harman Kardon sa 9 reproduktormi.
Základom ponuky a zatiaľ jediným motorom bude hybridný E-tech 145, ktorý stavia na technológií s viac ako 150 patentami, niektorými zo skúseností Renaultu z Formule 1. Využíva elektromotor s výkonom 36 kW (50 k), štartér generátoru s výkonom 18 kW (24 k) a štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 69 kW (94 k). Multimódová automatická prevodovka so 4 prevodmi pre pohon na benzín a 2 pre elektromotor predvádza až 14 kombinácií zapojenia. Využíva tiež batériu s kapacitou 1,2 kWh. Aj vďaka nej Renault tvrdí, že v meste je možné jazdiť až 80 % času na elektrickú energiu a úspora v mestskom cykle dosahuje až 40 % v porovnaní s klasickým benzínovým motorom. Kombinovaná spotreba v režime testovania WLTP sa dostala na 4,6 litra benzínu na 100 km.
Renault s týmto autom rozširuje ponuku svojich SUV a crossoverov o nové vozidlo. Nebude konkurentom modelu Austral, lebo ten má úplne inú pozíciu s iným trhovým segmentom. Ten už je na hranici segmentu D svojím prevedením.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik
Komentáre k článku