2024-05-02 21:20:00
Renault Symbioz
Renault Symbioz
Zdroj: Renault

Renault Symbioz je ozajstný nástupca Kadjaru: Väčší ako Captur, lacnejší ako Austral

Renault z výlučne elektrickej ofenzívy prichádza s novým modelom.

S modelom, ktorý je stavaný ako nová priečka v ponuke spaľovacích vozidiel. Bude mať meno Symbioz a bude patriť do segmentu C. Bude patriť vlastne do toho istého segmentu, v ktorom je už Austral a Arkana, ale zameria sa menej na štýl SUV, ale viac na štýl MPV.

Renault Symbioz ukáže svetu nový štýl vozidiel automobilky s diamantom v logu. Dalo by sa povedať, že svojimi základnými črtami bude čerpať z modelu Captur najmä v prednej časti. Ak by som mal byť kritický, tak dlho očakávaný Grand Captur je konečne tu!

Symbioz už predsa stojí na predĺženej verzii platformy CMF-B, ktorú už využíva Captur a dokonca aj Arkana. Nový model oproti Capturu ale nabral výrazne rovnomernejšie línie a rovnomernejšie rozdelenie predného a zadného previsu. Inak sa dá povedať, že presne toto je vozidlo, na ktoré všetci čakali. S dĺžkou 4,41 sa jasne radí do segmentu C, pričom napríklad Austral je len o 10 cm dlhší. Lenže medzi týmito dvomi autami je masívny rozdiel v prevedení interiéru a niektorých detailov. Kým Austral je skôr zameraný na zákazníka vyhľadávajúceho nadpriemernú kvalitu, Symbioz má zaujať hlavne dostatočne ekonomicky vhodným riešením.

Zdroj: Renault

Predok automobilu stavil rovnaký štýl stvárnenia ako má aj inovovaný Captur, ale aj Clio a vlastne dokonca aj Scenic. Vo výbave Esprit Alpine a Iconic môže mať až 19-palcové zliatinové disky, ale minimálny priemer je 18 palcov. Niektoré tvary diskov sú dokonca exkluzívne pre tento model a predvádzajú ostré línie.

Zadná časť má tiež za úlohu zaujať veľkosťou a tu sú azda novinky najväčšie. Svetlá nie sú spojené, majú výrazne ostrý tvar a upriamujú pozornosť na rozmerný otvor batožinového priestoru. Práve batožinový priestor je jednou z výrazných stránok Renaultu Symbioz. Veď má základný objem, pri sedadlách posunutých úplne dozadu, až 492 litrov. Zadná lavica umožňuje posun v rozsahu 16 cm a ak je úplne vzadu, tak je na kolená cestujúcich ostáva až 221 mm. Ak sedadlá posuniete úplne dopredu, čiže nebudete prevážať žiadnych pasažierov, tak sa dostanete až na 624 litrov a v prípadne sklopenia operadla deleného na tretiny viete mať až 1 582 litrov. Operadlá sú síce delené na časť s dvomi tretinami a časť s jednou tretinou, ale Isofixy sú stále iba dva. Dodatkom ku batožinového priestoru môže byť objem odkladacích priestorov v interiéri až 24,7 litra.

Ak sa pozriete na interiér, tak zistíte, že je vám nejaký povedomý. Už ste ho videli práve v Capture a Arkane. Môže mať aj klasický e-shifter, ale ešte zaujímavejšie je, že môžete mať aj strešné okno Solarbay. Solarbay som si vyskúšal na Renaulte Scenic a funguje veľmi zaujímavo. Tekuté kryštály zatemňujú jednotlivé segmenty strechy a môžu byť ovládané nielen tlačidlom, ale aj hlasom. Konštrukcia eliminuje roletu a zväčšuje priestor nad hlavou o 30 mm.

Toto vozidlo bude tiež disponovať displejom pred vodičom s uhlopriečkou 10,25 palca, ale centrálnym displejom s uhlopriečkou 10,4 palca bežiacom so systémom Open R link. Ten je zárukou pripojenia cez služby Google a využíva aj bezdrôtové pripojenie mobilných telefónov cez Android Auto a Apple CarPlay. Toto pripojenie nemusí byť len bezdrôtové, môžete sa pripojiť aj klasicky cez drôt. Zaujímavé môžu byť ešte aj vzdialené aktualizácie a zvukový systém Harman Kardon sa 9 reproduktormi.

Základom ponuky a zatiaľ jediným motorom bude hybridný E-tech 145, ktorý stavia na technológií s viac ako 150 patentami, niektorými zo skúseností Renaultu z Formule 1. Využíva elektromotor s výkonom 36 kW (50 k), štartér generátoru s výkonom 18 kW (24 k) a štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 69 kW (94 k). Multimódová automatická prevodovka so 4 prevodmi pre pohon na benzín a 2 pre elektromotor predvádza až 14 kombinácií zapojenia. Využíva tiež batériu s kapacitou 1,2 kWh. Aj vďaka nej Renault tvrdí, že v meste je možné jazdiť až 80 % času na elektrickú energiu a úspora v mestskom cykle dosahuje až 40 % v porovnaní s klasickým benzínovým motorom. Kombinovaná spotreba v režime testovania WLTP sa dostala na 4,6 litra benzínu na 100 km.

Renault s týmto autom rozširuje ponuku svojich SUV a crossoverov o nové vozidlo. Nebude konkurentom modelu Austral, lebo ten má úplne inú pozíciu s iným trhovým segmentom. Ten už je na hranici segmentu D svojím prevedením.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku


Stream naživo