2014-05-14 12:29:48
Leonhardt Gunbus 410 je
Leonhardt Gunbus 410 je najväčší sériovo vyrábaný motocykel
Zdroj: Leonhardt Motorcycles

Najväčšia sériovo vyrábaná motorka na svete je určite Leonhardt Gunbus

Je to poriadny „maco“: má motor V-Twin s objemom 6,7 litra a 650 kilogramov bez vodiča

Hľadáte nejakú „poriadnu mašinu“? Nuž, ak je ešte aj Honda Goldwing pre vás iba obyčajný trpaslík, prinášame nápad, ako riešiť vašu túžbu. Gunbus 410 bude pre vás to pravé! Je to nielen ašpirant na jednu z najväčších homologovaných dvojkolesových „mašín“, ale patrí k najväčším sériovo vyrábaným modelom na svete. Takže ak sa držíte hesla: „čím väčší, tým lepší...“ a na mysli máme samozrejme motorový stroj, lahôdka Gunbus 410 nemeckej firmy Leonhardt je ako stvorená pre vás.

Poďme sa pozrieť na majestátne rozmery tohto „drobčeka“: Gunbus 410 má na dĺžku 3,45 metra, a dosahuje výšku 1,48 metra. Sedadlo je vo výške 80 centimetrov, takže sedieť sa na nej dá, no pre vzrastom menších odporúčame vopred vyskúšať. Veď motocyklista bude mať dosť problémov aj s vidlicovým dvojvalcom s objemom skoro neuveriteľných 6 728 cm³. Výkon je okolo 257 kW (350 k) a má doslova šialený krútiaci moment 710 Nm, ktorý je k dispozícii už od 1 900 otáčok za minútu. Toto monštrum bude určite trhačom asfaltu.

Brutálny výkon sa prenáša na zadné koleso iba cez trojstupňovú hydraulickú sekvenčnú prevodovku, ktorá má aj spiatočku. Tá je samozrejme nutnosťou. lebo manipulovať s týmto nadrozmerným motocyklom iste nie je žiadna slasť vďaka jeho hmotnosti 650 kilogramov.

Zdroj: Leonhardt Motorcycles
Zdroj: Leonhardt Motorcycles

„Trocha väčšie“ sú aj pneumatiky, ktoré vyzerajú ako prefúknuté balóny. Priemer prednej má 38 palcov, čo je 96,5 cm a jej šírka je 11 palcov (28 cm). Zadná je ešte väčšia, má priemer ako uhlopriečka väčšieho televízora – 46 palcov (106,7 cm) a šírku 15 palcov (38 cm). Aby sa podarilo toto prerastené čudo úspešne zabrzdiť, o to sa starajú dva kotúče s priemerom 310 mm vpredu a jeden vzadu.

Už sa objavili rôzne najväčšie motocykle, ktoré boli dvojmiestne, dokonca aj viacmiestne, no zväčša to boli iba kusovky. V tomto prípade ide o (malo)sériovú výrobu a dizajn sa skutočne podaril – je to klasický motocykel s vysoko umiestnenou nádržou, ktorá dodáva motorke zvláštnu siluetu. Nebolo však vyhnutia, keďže motor je napriek nízkemu uloženiu v ráme pomerne vysoký.  Orezané blatníky a veľké balónové pneumatiky tak urobili z Gunbusu 410 celkom podarený kus. Aj keď si vieme predstaviť namiesto „trojočia“ na mieste predného svetla skôr jeden (asi tiež pomerne veľký) svetlomet.

Zdroj: Leonhardt Motorcycles
Zdroj: Leonhardt Motorcycles

Dostávame sa k tomu hlavnému a zásadnému bodu: či by ste si ho kúpili. Samozrejme je dôležité vedieť, aká je cena tejto „maličkosti“. Výrobca si ho cení na 350 000 dolárov. Prečo asi, Každému je jasné, že takáto šialenosť na kolesách sa dobre hodí práve na americké rozľahlé pláne a cesty v nich. Hoci výrobca neplánuje veľkolepé výrobné série, objednať sa dá a za 255 500 eur je váš! Tak čo vy na to? Idete niekto do toho? Dajte vedieť! Veď ukázať, aký veľký máte (motocykel), ak na to máte, je parádna vec.

A keby vám náhodou nebolo dosť vo fotogalérii, máme tu aj video, na ktorom si pokojne "bafká" motor. Viete si predstaviť ten zvuk po pridaní plynu..?

Jozef Vydra
ZDROJ: Leonhardt Motorcycles

Komentáre k článku


Stream naživo