2014-07-04 13:28:39
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
Zdroj: BMW

Je to potvrdené: BMW postaví závod v Mexiku!

BMW potvrdilo to, o čom sa šepkalo už nejaký ten piatok. V Mexiku bude podľa všetkého vyrábať najmenšie vozidlá značky.

Nový závod bude stáť v tesnej blízkosti mesta San Luis Potosí v rovnomennom štáte. Ročná kapacita závodu bude 150 000 vozidiel. Závod v San Luis Potosí bude ťažiť najmä z polohy blízko USA a tiež z nízkej ceny práce v Mexiku.

„Mexiko je ideálnym miestom pre BMW Group a bude ďalším dôležitým závodom v našej výrobnej sieti. V priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov na novom výrobnom mieste investujeme miliardu amerických dolárov. Začiatok výroby sa plánuje na rok 2019 a počas tohto roka pracovná sila dosiahne približne 1 500 ľudí,“ uviedol Harald Krüger, člen predstavenstva BMW AG, ktorý je zodpovedný za výrobu.

V strednodobom horizonte bude v mieste závodu a v blízkom okolí vytvorených niekoľko tisíc pracovných miest. Aké modely bude BMW v San Luis Potosí vyrábať, oznámi spoločnosť neskôr.

„Toto rozhodnutie zdôrazňuje náš záväzok voči NAFTA regiónu. Za posledných 20 rokov sme naše BMW vozidlá vyrábali v našom americkom závode v Spartanburgu. S plánovanou ročnou kapacitou 150 000 jednotiek v novom závode v Mexiku, bude mať BMW Group oveľa lepšiu pozíciu, aby využila rastový potenciál v celom regióne,“ povedal Krüger. „Americký trh je tým najdôležitejším rastúcim trhom BMW Group. Ďalej pokračujeme v našej stratégii - produkcia sa riadi trhom,“ dodal.

Spoločnosť urobila včera oznámenie v oficiálnej rezidencii prezidenta „Los Pinos“ v meste Mexiko. Ceremónie sa zúčastnil mexický prezident, Enrique Peña Nieto, mexický minister hospodárstva, Ildefonso Guajardo Villarreal a guvernér mesta San Luis Potosí, Dr. Fernando Toranzo Fernández.

Mexiko je v rámci NAFTA regiónu konkurencieschopným výrobným miestom. Rozhodujúcim faktorom pri výbere lokality bol napríklad veľký počet medzinárodných dohôd o voľnom obchode v NAFTA oblasti s Európskou úniou a členskými štátmi MERCOSUR. Ďalšími kľúčovými výhodami bola vysokokvalifikovaná miestna pracovná sila, solídna sieť etablovaných dodávateľov a dobre rozvinutá infraštruktúra. BMW Group už niekoľko rokov udržiava dobré vzťahy s mexickými dodávateľmi. Za posledný rok kúpila miestne výrobky v hodnote 1,6 mld. amerických dolárov.

BMW Group v Mexiku od roku 1994 prevádzkuje miestnu obchodnú spoločnosť a v krajine v roku 2013 predala celkom 13 992 vozidiel. To znamená nárast takmer o 18,3 % oproti predchádzajúcemu roku. Predaj motocyklov za to isté obdobie predstavoval 2 064 jednotiek (+16,6%).

 

 

jh
ZDROJ: BMW Group

Komentáre k článku


Stream naživo