2013-04-26 12:00:00
Autosalón Bratislava 2013
Autosalón Bratislava 2013 je slovenskou premiérou celkom nového päťdverového modelu Audi A3 Sportback.
Zdroj: Jozef Vydra

Audi A3 Sportback je príťažlivé auto, pod známymi tvarmi je nová technika

Na bratislavskom autosalóne sa v expozícii značky Audi zastavuje veľa ľudí pri najmenšom vozidle v ponuke.

Zaujalo nielen cenou, aleaj  celkovým vzhľadom a tým, že je to úplne prepracovaná nová generácia, ktorá sa ponáša na známu predchádzajúcu. Aj keď je iná.

Nové Audi A3 Sportback musí presvedčiť záujemcov, že tie povedomé tvary sú celkom nové a spolu s nimi aj celkom nový je základ auta. Je to možno prekvapujúce, no nová generácia modelu Sportback sa od svojich predchodcov líši. Päťdverová verzia vozidla má svoj základ samozrejme tak ako doteraz v trojdverovom variante. No tam sa doterajšia podobnosť končí. Má totiž o 7,3 centimetra väčšiu dĺžku a rázvor narástol o 3,5 centimetra. Keď k tomu prirátame zadný pár dverí a viac priestoru v batožinovom priestore, razom sa A3 Sportback dostáva do roly rodinného auta. Presnejšie tento kríženec zastal zhruba na polceste medzi štýlovým kombíkom a klasickým hatchbackom.

Podobá sa na predchodcu, línie sú nové

Vizuálne zvyšuje príťažlivosť nového Audi pomerne naostrená línia karosérie. Výrazne tvarované prelisy sú tvorené vďaka novým technológiám pri lisovaní plechu. Napriek tomu je dizajn auta striedmy, až konzervatívne ladený. Žiadne tu a teraz, ale „nadčasovka“, ktorej kvality budete odhaľovať postupne, dlhší čas. Radikálne zmeny tvarov nových generácií vozidiel koncernu Volkswagen sú však pomerne známa vec. Autá majú potom trocha problém presvedčiť človeka, že naozaj stojí pred celkom novým autom. Tie zažité a povedomé tvary však ukazujú jasnú vývojovú líniu modelu. Aj v tomto prípade tvary karosérie pritom akoby upozorňovali na to, čo je ukryté pod ňou.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Nová platforma ako základ, k tomu nové motory

Audi A3 Sportback je auto, ktoré vzniklo tiež na novej podlahovej platforme MQB, ktorá má „na svedomí“ všetko od priestorového usporiadania A3 až po spôsob j výroby. Má vo vienku aj celkom nové motory a hlavne jednoduchší, vzdušnejší interiér. Ale hlavne vďaka jej použitiu má Audi konečne skrátený predný previs. Celé ťažisko vozidla sa posunulo viac dozadu, vďaka čomu má auto lepšiu manévrovateľnosť.

Audi A3 Sportback

Výkon

kW (k)

Krútiaci moment

Nm/ot/min

Max. rýchlosť km/h

0 – 100  km/h

(s)

Spotreba

l/100 km

 
 

1.6 TDI

77 (105)

250/1500–2750

195

10,9

3,8

 

1.6 TDI S tronic

77 (105)

250/1500–2750

195

10,9

3,9

 

2.0 TDI

110 (150)

320/1750–3000

216

8,7

4,2

 

2.0 TDI

135 (184)

380/1750–3000

232

7,4

4,4

 

1.2 TFSI

77 (105)

175/1400–4000

193

10,5

4,9

 

1.2 TFSI S tronic

77 (105)

175/1400–3500

193

10,5

5,0

 

1.4 TCNG

81 (110)

200/1500–3700

193

11,4

3,6 kg

 

1.4 TFSI

90 (122)

200/1400–4000

203

9,5

5,3

 

1.4 TFSI COD

103 (140)

250/1500–3500

213

8,4

4,8

 

1.8 TFSI S tronic

132 (180)

250/1250–5000

232

7,3

5,6

 

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Audi AG

Komentáre k článku


Stream naživo