2022-04-06 15:10:00
Mercedes-AMG SL43
Mercedes-AMG SL43
Zdroj: Mercedes-AMG

FOTO: Mercedes-AMG SL43 - keď základný model podváza vďaka technike z F1

Je to fér, aby mal základný model vyspelejšiu technológiu ako vrcholné modely?

To sa spýtajte dvoch osemvalcov V8, ktoré zdobia ponuku modelu SL už od uvedenia koncom minulého roka. Jeden, ten slabší s označením SL55, ponúkne 350 kW a 700 Nm, kým silnejší s označením SL63 dodá 430 kW a 800 Nm. Kým prvý vďaka tomu dosiahne maximálnu rýchlosť 295 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, prvý dosiahne až 315 km/h a zrýchli v rovnakom šprinte za 3,6 sekundy. Oba osemvalce s objemom 4,0 litra pritom poháňajú obe nápravy, oba osemvalce majú riadenie zadnej nápravy a oba majú aktívne stabilizátory. To len tak, aby ste to vedeli porovnať so základným modelom.

Ten totiž disponuje presnou polovicou valcov. SL43 má motor s označením M139, ktorý už zákazníci dobre poznajú v kompaktných modeloch s označením 45. Narozdiel od kompaktov, v prípade SL-ka je prvýkrát osadený v pozdĺžnom smere, no to nie je jediná novinka. Táto novinka, ktorá z modelu podľa oficiálnych správ robí hybrid zároveň pochádza priamo z monopostov Mercedesu z F1-tky. Dvojlitrový štvorvalec má remeňovný štartér-generátor druhej generácie, 48 Voltový systém a schopnosť plachtiť, či rekuperovať energiu pri spomaľovaní. Štartér-generátor dokáže motor vypnúť za jazdy a znova naštartovať prakticky bez toho, aby o tom vedel vodič. No a potom je tu ešte aj jeden nový elektrický člen zabudovaný priamo do turbodúchadla medzi kompresorovú a výfukovú časť. Má asi tak 4 cm a jeho snaha stačí na to, aby roztočil turbodúchadlo aj bez toho, aby vo výfukovom trakte bol dostatočne veľký prietok vzduchu/spalín na normálne roztočenie turbíny smerujúcej vzduch do motora. Jeho snaha v priebehu milisekúnd maximalizuje prietok vzduchu, rozhýbe celý motor a zvyšok už je na samotnom turbodúchadle pracujúcom s otáčkami až 170 000 (za minútu). Vďaka tomuto elektrifikovanému turbodúchadlu tak motor nemá vyššie parametre výkonu, či krútiaceho momentu, ale má výrazne lepšiu odozvu ako by mal len s mechanickým turbom. Vidieť to aj na zrýchlení, keďže z nuly na sto zrýchli SL-ko za 4,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 275 km/h (elektronicky obmedzenú). SL43 má maximálny výkon 280 kW a maximálny krútiaci moment 480 Nm medzi 3250 až 5000 ot/min.

Zdroj: Mercedes-AMG

Základný model má výhradne pohon zadných kolies a nemá aktívne stabilizátory. Aktívne riadenie zadnej nápravy je za príplatok. Inak je to SL ako tie silnejšie. Má plátenú odľahčenú strechu, ktorá po kompletnom zasunutí do batožinového priestoru z malého priestoru veľa neuberie a zostane tam ešte 213 litrov na malú batožinu. Od roku 1989 je toto SL prvé s koncepciou 2+2. Dozadu sa zmestia postavy s výškou do 150 cm, respektíve 130 v prípade sedenia na detských sedačkách. Auto má hmotnosť 1810 kg, nádrž s objemom 70 litrov, výsuvné prítlačné krídlo zlepšujúce priľnavosť vo vysokých rýchlostiach, má aktívnu aerodynamiku v prednej časti. Auto má nozdry zväčša zatvorené, otvárajú sa len pri vysokých nárokoch systému na chladenie - a/alebo v rýchlostiach nad 180 km/h. SL-ko disponuje multilinkom s piatimi prvkami vpredu i vzadu, celá konštrukcia má vďaka hliníku hmotnosť len niečo cez 230 kg (základ). Zvyšok auta taktiež využíva vo veľkom hliník, horčík, vlákna a ďalšie odľahčené prvky, ktoré znižujú hmotnosť a zároveň zvyšujú pevnosť. Vozidlo je celkovo o 15 percent tuhšie ako predchodca a disponuje množstvom nových výbavových prvkov vrátane systému MBUX najnovšej verzie, asistenčnými systémami, výkonnými svetlami a "hyperanalógovým" štýlom celého infotainmentu a palubnej dosky, kde sa spájajú veľké obrazovky s klasickou vizážou tradičných kabrioletov. Celková dĺžka auta je 4,705 metra, rázvor je 2,7 metra. Viac obrázkov nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo