2022-03-22 14:30:00
Huawei auto AITO M5
Huawei auto AITO M5
Zdroj: Huawei

Huawei svoje prvé auto AITO M5 už dodáva zákazníkom

Veľký čínsky výrobca elektroniky u nás známy najmä vďaka mobilom má už svoje auto.

Auto nie je vlastne úplne prvé, pred rokom nám Huawei ukazoval model od čínskej značky Seres zvaný SF5, ktorý bol skutočne prvým automobilom od značky Huawei. Lenže i keď Huawei priložil reálne ruku k dielu, veľký úspech sa nedostavil, koniec koncov, model SF5 bol na trhu už dva roky predtým a spolupráca s Huawei preň znamenala len facelift. Tentokrát je miera zainteresovanosti značky Huawei ešte vyššia a Seres je tu len v úlohe dodávateľa výrobných kapacít a základu, ktorý Huawei kompletne prekopal. Nový dizajn, nová pohonná jednotka, elektromotory od Huawei, a samozrejme vlastný informačno-zábavný systém auta zvaný HarmonyOS.

Seres SF5 je základom nového modelu AITO M5, avšak tentokrát Huawei pri spolupráci s výrobcom Seres zaujal nový prístup a svoje auto bude predávať pod unikátnou značkou. AITO znamená Adding Inteligence to Auto. Nesedí to? Nevadí, ale keď ste na to prišli, ste inteligentní minimálne toľko čo nové auto. Jeho podstatou je čisto elektrický pohon, avšak doplnení 1,5 litrovým štvorvalcom s turbodúchadlom a s kompresným pomerom 15:1. Hrdí sa termálnou účinnosťou 41%. Predlžovač dojazdu spaľujúci benzín nemá priame spojené s kolesami, o pohon sa stará ešte efektívnejšia elektrická pohonná jednotka, ktorá v základe poháňa zadné kolesá. Ako to pri rozumných elektromobiloch býva zvykom, aj tu platí, že zadný motor je synchrónny s permanentným magnetom. Tento motor je v prípade vyšších verzií ponúkajúcich pohon oboch náprav, doplnený asynchrónnym motorom na prednej náprave. Automobil môže mať batériu s kapacitou 40 kWh, čo bez použitia generátora (napríklad v nízkoemisnej zóne) zabezpečuje dojazd 150 km. Taký v meste skutočne plne postačuje. Mimo mesta sa do veci zapojí generátor neustále pracujúci s vysokou účinnosťou (nie je to len náhodný motor, ale upravená jednotka pre funkciu generátora pracujúca v optimálnych otáčkach, podobne ako modeloch od Nissanu). Výsledkom je dojazd na jedno nabitie a tankovanie na úrovni 1100 km podľa WLTP.

Základná verzia modelu s pohonom iba zadnej nápravy ponúka 203 kW, vyššie verzie s pohonom oboch náprav dodajú buď 319 alebo 370 kW. Najvýkonnejšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Najväčšou devízou auta je jeho dizajn v spolupráci s racionálnym pohonom, no Huawei i prví testeri, ktorí auto mali v rukách, najviac obdivujú kokpit a teda informačno-zábavný systém. Podstatou celého systému je 15,6 palcový dotykový stredový displej s HarmonyOS. Systém vyzerá byť veľmi intuitívny, responzívny a rýchly. Pozrite si video od Wheelsboy, uvidíte viac. Toto auto už vyzerá ako seriózny vstup technologického giganta do automobilového segmentu, vstup o ktorý sa už roky snaži aj Apple. Viac fotiek nájdete v galérii.

Huaweicentral píše, že prvé autá odišli k zákazníkom už začiatkom marca. Značke sa podarilo získať za prvé štyri dni 6500 objednávok, čo považuje za úspech.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Motor1.com, Wheelsboy车轮哥, huaweicentral.com

Komentáre k článku


Stream naživo