2022-03-15 12:50:00
BMW 218d Active Tourer
BMW 218d Active Tourer
Zdroj: Jozef Murárik

Prvá jazda: BMW 218d Active Tourer – Búranie stereotypov

Nie každý sa zbavuje MPV, stále sú automobilky, ktoré im veria.

BMW patrí medzi ne, lebo Dvojka Active Tourer pokračuje v druhej generácii. Takéto šťastie však nebude mať Gran Tourer so siedmimi miestami. Emisie a nezáujem trhu ho pripravili o život. My sme skúsili na prvej jazde úplnú novinku, 218d Active Tourer, ktorý chce byť výborným rodinným autom.

O vzhľade nového modelu sa toho už veľa popísalo a veľká maska chladiča má svojich priaznivcov a odporcov. Určite je však menej rezonujúcou témou krčmových rečí ako bola pri Sedmičke a X7. Proste tam je, má aktívne lamely, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa potreby a funguje. Toto konkrétne, to, čo vidíte na fotkách je verzia s líniou Luxury Line. Takže žiadne športové výstrelky, ale pekné elegantné detaily.

Zdroj: Jozef Murárik

Možno práve toto sa Active Toureru hodí ešte viac ako M-kové doplnky. Elegancia autu vôbec nechýba a matné hliníkové doplnky sú ideálne. Okrem predného nárazníka si našli cestu aj na ten zadný. Nehľadajte žiadne falošné koncovky výfuku, je tu iba jedna a je reálna, aj keď je skrytá pod nárazníkom. Na nárazníku je len jedna hliníková lišta. Vzadu vlastne vyzerá Active Tourer veľmi nenápadne. Síce si berie tému z X5 a používa podobné tvary, ale je omnoho menší. Celkovo vyzerá táto dvojka veľmi decentne a elegantne.

Prvý rozbitý stereotyp: Na to, aby bolo veľké auto pekné potrebuje karosériu SUV.

Vnútro je znova úplne iné ako na väčšine BMW súčasnosti. Teda, vlastne sa blíži k jednému, konkrétne k minimalisticky poňatému iX. Oproti nemu má však ešte niečo inak, teda skôr nemá niečo dôležité. Tomuto BMW chýba koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému. Všetko ovládate dotykom na displeji. Dokonca aj klimatizáciu. Za kolieskom bude každému fanúšikovi BMW určite smutno. Displej je však výborný. Na dotyk reaguje veľmi rýchlo a po úvodnom zoznámení je všetko otázkou niekoľkých klinkutí. Dobre, sú veci, ktoré by mohli byť dostupné rýchlejšie, ale tie sa dajú vytiahnuť do vyskakovacej lišty v hornej časti displeja.

Zdroj: Jozef Murárik

Druhý rozbitý stereotyp: BMW musí mať koliesko na ovládanie infotainmentu.

Vnútri je veľa svetla a ani pasažieri na zadných sedadlách netrpia nedostatkom výhľadu a to aj napriek jemne stúpajúcej línii okien. Za presvetlením je však aj rozmerná presklená strecha s elektrickou roletou a otváraním prednej časti. Lenže priestor nie je len vizuálny. Za priemerne vysokým vodičom je miesto na rovnako vysokého pasažiera. A ešte ostáva aj dostatočne veľký batožinový priestor. Dokonca je možné tvrdiť, že 2 Active Tourer má lepšie vnútorné parametre ako X1. Ako X2 určite.

Zdroj: Jozef Murárik

Tretí rozbitý stereotyp: Veľké a priestraanné auto musí byť SUV

A teraz jazda. Štartovacie tlačidlo našlo miesto na zdanlivo levitujúcej stredovej konzole. Tá je však vzadu spojená so zvyškom auta a pri spolujazdcovi má nenápadnú nohu. Hneď za štartovacím tlačidlom je prepínanie automatickej prevodovky. Tu asi nikto ani len nerátal s možnosťou manuálu. Vôbec by sa sem nehodil. Naštartovanie prebudí dvojlitrový naftový štvorvalec, ktorý ponúka 110 kW (150 k) a poháňa predné kolesá. Áno, predné, ako tomu bolo v predchádzajúcej generácii.

Zdroj: Jozef Murárik

Zvuk naftového motora sa auto vôbec nesnaží potláčať a nehanbí sa zaň. To je fajn, aspoň je každému jasné, čo je pod prednou kapotou. Prvý kus jazdy odhaľuje, že cez zadné okná preniká trochu viac hluku od obtekajúceho vzduchu. Zapnite však výbornú audiosústavu Harman Kardon a ľahko ho prehlušíte. Vlastne je možné, že toto si nevšimne každý.

To, čo však každý spozoruje je celkom slušná dynamika vozidla. A ešte väčší šok je spotreba. S Active Tourerom sa dá jazdiť aj do 4 litrov, ak jazdíte mimo mesta a diaľnic. Prvá jazda do Senca a naspäť znamenala 4,7 litra, ale pri zapnutom motore počas fotenia. Inak by sa dostala niekde na 4,1 až 4,2 litra. Pritom po diaľnici bude spotreba určite maximálne na hodnote 5 litrov. To však až v týždňovom teste.

Dôležitým poznatkom je, že Active Tourer je pohodlné auto aj na 18-palcových zliatinových diskoch a neprekvapí ho ani horší asfalt. Adaptívny podvozok určite pomáha pri dynamickej jazde v režime Sport, ktorý sa dá prepnúť na displeji po stlačení tlačidla My Modes.

Zdroj: Jozef Murárik

Ak si niekedy budete konfigorovať 2 Active Tourer, tak takto vybavený kus bude mať v cenníku cenu niečo cez 52-tisíc eur. Avšak od tejto sumy je možné ísť oboma smermi. Základná cena je 32 100 eur. A už v nej má celkom slušnú výbavu a benzínový motor spojený s automatickou prevodovkou. Takže naozaj s manuálom BMW neráta. Zase, načo? Tomuto autu sa predsa lepšie hodí pohodlná jazda bez nutnosti riešiť prehadzovanie stupňov. Dokonca tento kúsok, čo vidíte na fotkách, nemá ani pádla pod volantom. Načo...


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku