2013-05-23 13:09:58
Autosalón Bratislava 2013
Nedávno vo svete, potom na autosalóne a už je k dispozícii aj oficiálne u predajcov.
Zdroj: Jozef Vydra

Renault Captur prináša farby, variabilitu, poťahy na zips a vzhľad SUV

Novinka francúzskej automobilky tento týždeň oficiálne začína svoje pôsobenie na slovenskom trhu.

Crossovery sú dnes v móde. Renault tiež siahol po tomto segmente a predstavil auto postavené na základe, aký má Clio. Štvorkolku však za robustnejším vzhľadom nečakajte. Napriek vyššiemu podvozku so svetlou výškou 200 milimetrov mu pohon všetkých kolies chýba.

Captur je síce iba o šesť centimetrov dlhší ako Clio, no pôsobí podstatne mohutnejším dojmom, hlavne keď ste priamo pri ňom. Vyššou pozíciou seadiel sa dosť podobá na Scénic, na zadných sedadlách má miesta približne toľko, ako má Laguna. Karoséria má mäkké splývavé tvary, ale nie je to žiadna guľka. Naopak, na dverách dominujú praktické prelisy.

Variabilný interiér

Podľa polohy zadných sedadiel posuvnej zadnej lavice v rozsahu 16 cm je objem batožinového priestoru 377 až  455 litrov. Operadlá sú delené v pomere 60:40 a po ich sklopení vznikne takmer rovná podlaha s dnom kufra. Tam je ukrytá ešte jedna zvláštnosť, keď batožinový priestor rozdeľuje v horizontálnej polohe vyberateľná podlaha. Je z jednej strany čalúnená a z druhej strany potiahnutá plastom a umývateľná. Prahy dverí sú navrhnuté tak, aby zabránili znečisteniu oblečenia pri nastupovaní. Poťahy na zips "Zip Collection" sa dajú po zašpinení odopnúť a oprať, alebo vymaniť, keď sa zoderú.

Sloboda výberu, farebnosti a kombinácií

Renault Captur si môžete vybrať vo svetlom, alebo tmavom interiéri so štyrmi farbami okolo výduchov ventilácie, na prístrojovom paneli a volantu. Doplnky vo farbe čiernej, oranžovej, slonovinovej alebo chrómovej sú okolo mriežok hmlových svetiel, ochranných líšt na dverách a zadných líšt na osvetlení evidenčného čísla. K tomu všetkému sa dá zladiť farba kolies, kde je na výber oranžová, slonovinová alebo čierna. Ak chcete ešte čosi iné, za príplatok dostanete  dekoráciu kapoty, strechy a piatych dverí. No a teraz to hlavné: deväť základných farieb karosérie je možné za príplatok (v najvyššej úrovni výbavy v štandarde) kombinovať s tromi farbami strechy – tu je na výber slonová kosť, čierna a oranžová.

Tri úrovne výbavy, na začiatok tri motory

Captur štartuje s troma stupňami výbavy – Authentique, Expression a Dynamique. S benzínovým motorom 0,9 TCe (66 kW/90 k) začína od 11 990 eur. Najlacnejšia naftová verzia 1,5 dCi (66 kW/90 k) stojí 14 390 eur. Už základ obsahuje 4 airbagy, ESP, bezkľúčový vstup aj štartovanie, denné LED svetlá, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, či zadnú posuvnú lavicu, variabilný posilňovač riadenia, elektricky nastaviteľné vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektrické ovládanie predných a zadných okien, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, asistent rozjazdu do kopca, tempomat s obmedzovačom rýchlosti a smerovky s trojitým bliknutím, no tiež systém kontroly bezpečnostných pásov na všetkých miestach, tempomat, systém ECO mode a dvojitú podlahu batožinového priestoru. Ak chcete klimatizáciu, manuálnu má až stredná výbava, ktorá ponúkne navyše aj autorádio s CD a MP3, 16-palcové zliatinové disky kolies a predné hmlové svetlomety. Automatická klimatizácia, či multimediálny systém sú súčasťou až najvyššej výbavy, rovnako atraktívne meniteľné poťahy sedadiel. Ale tie môžete mať za príplatok už v strednom stupni.

Renault Captur je malé auto za primeranú cenu, ktoré má veľmi dobrú základnú výbavu a úpár praktických vecí, aj netradičných riešení. Napriek absencii pohonu všetkých kolies, ale vďaka tomu lepšej cene bude silným konkurentom terajším aj budúcim modelom tejto triedy.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo