2013-03-04 06:25:00
Vodiči, je tu analyzátor
Podľa toho, ako jazdíte, brzdíte, kedy a ako radíte, vás auto bodovo ohodnotí, ale kávu neuvarí.
Zdroj: BMW Group

Vodiči, je tu analyzátor jazdného vzrušenia. Na čo asi slúži?

Názov môže vyvolávať rôzne predstavy, hlavne keď je analyzátor prístupný iba niektorým. Už ste ho videli? Ak nie, sedíte v nesprávnom aute.

Pobyt za volantom by mal byť nielen miestom plným stresu a napätia, ale aj zábavy a uvoľnenia, myslia si v MINI.

Naozaj nenavádzame na žiadne „uvoľňujúce látky“. To si iba v automobilke MINI povedali, že prinesú viac zábavy a súťaženia počas jazdy vďaka aplikácii MINI Connected. Presnejšie vďaka Driving Excitement Analyser. Jeho prostredníctvom vodič zbiera body za správnu akceleráciu, radenie prevodov, riadenie a brzdenie. Výsledky sa objavia prostredníctvom známeho MINI zobrazenia pomocou joysticku a palubného monitora.

 

Jazda ako zábava

MINI umožňuje zábavné jazdné zážitky, ale tiež prejaviť vodičské schopnosti. Dajú sa opísať, zverejniť, zdieľať – ale vždy je to subjektívne hodnotenie vlastných schopností. Teraz môže vodič nielen predviesť svoje umenie. Analyzátor jazdného vzrušenia od BMW MINI Connected ukáže, ako šikovne, kvalitne a bezpečne vodič využíva potenciál svojho vozidla. Výsledky sa zobrazujú na palubnom monitore. Za športovú a zároveň bezpečnú jazdu dostáva vodič body - XP (Experience Points). Analyzátor je rozšírením arzenálu funkcií Driving Excitement a súčasťou aktualizovanej verzie aplikácie, ku ktorej sa vodiči dostanú cez iPhone.

Zdroj: BMW Group

Body pre nič, vlastne pre zábavu

Opäť a znova aplikácia iba pre nahryznuté jablko. Navyše je to útok ďalších vnemov a podnetov z okolia, prepojenie so sociálnymi sieťami, internetovým rádiom. Akoby toho doteraz nebolo dosť s obsluhou aurádia, navigačného systému, tempomatu a ďalších technických vymožeností v súčasných autách. Veď si len vychutnajte, čo všetko sa podľa informácií výrobcu dá robiť za volantom: Aplikácia MINI Connected sa pravidelne aktualizuje a dopĺňa o nové funkcie. Vo vozidlách vybavených rádiom MINI Visual Boost alebo MINI navigačným systémom ponúka MINI Connected internetové rádio, služby Google Local Search a Send-To-Car, prístup na Facebook, Twitter a Foursquare, služby AUPEO! a Stitcher, príjem RSS noviniek, využitie iPhone kalendára, či funkcie ako Driving Excitement, Mission Control, Dynamic Music a MINIMALISM Analyser. Že ani všetkému nerozumiete, čo je na čo? To ešte nie je všetko! Nasleduje výpočet ďalších funkcií: Okrem funkcie Condition Check (kontrola stavu) je v balíku aplikácie Driving Excitement už obsiahnutý aj Force Meter (indikátor síl) a digitálne športové indikátory.

Keď to (auto) máte v ruke

Bodovacia funkcia hodnotí schopnosť vodiča ovládať MINI rýchlou, zároveň však istou rukou. Skóre rastie, keď plynulo a svižne akceleruje, presne radí, kontrolovane brzdí, zvláda hladké prejazdy zákrut a otočky o 180° dobre odhadnutou rýchlosťou. Body XP sú napríklad za to, keď vodič preraďuje prevody v ideálnom pásme otáčok a rýchlejšie, než za 1,2 sekundy. Dokonalé ovládanie auta prináša pochvalné oznamy na palubnom monitore.

Zábava áno, ale aj výchova

Za potenciálne nebezpečné manévre vodič nedostáva žiadne body, ale naopak: príliš ostré brzdenie a riskantné, alebo nevyrovnané prejazdy zákrut zobrazia na palubnom monitor varovanie. Ak jazdí plynulo, dynamicky a bezpečne, získava maximálne bodové hodnotenie. Po dosiahnutí 100 bodov v hociktorej zo štyroch kategórií postupuje do ďalšieho levelu. Okrem toho zbierajú vodiči aj plakety za správnu akceleráciu, radenie a prejazdy zákrut v špeciálnych testoch. Špeciálnym odmenovým bonusom sú navigačné plakety, ktoré sa objavia na palubnom monitore, keď MINI prechádza niektorým z dôležitých cieľov, identifikovaných aplikáciou – ako je napríklad továreň MINI v Oxforde.

Namiesto záveru

No a čo teraz? Musím sa priznať – na začiatku to vyzeralo tak nádejne. A kam sa to dostalo! Ide len o ďalšie (podľa mňa zbytočné, ale možno sa mýlim) technologické „vymoženosti“, ktoré väčšina vodičov aj tak nevyužije. Iba ak na to, aby sa pochválili, ako to vedia za volantom. Žiadny iný veľký (a navyše bezpečnostný) prínos v tom ale nevidím. A komunikácia za volantom s ostatnými ľuďmi v iných autách a v okolí? Svoj názor si urobte sami...

Jozef Vydra
ZDROJ: BMW Group

Komentáre k článku


Stream naživo