2013-02-23 06:00:00
Poriadne streštený nápad: skočiť
Mini hore kolesami - to nie je bežný úkaz.
Zdroj: thenewsportsguru.com, zerotohundred.com

Poriadne streštený nápad: skočiť s autom salto dozadu!

Backflip, alebo po našom salto dozadu sa dá skočiť všelijako. Len tak, alebo na korčuliach, skateboarde, na bicykli aj na motorke. Ale použiť auto?

Nejaké pokusy už boli. V roku 2007 si pri nácviku Rhys Millen zlomil päť stavcov. Potom o dva roky neskôr síce skočil s veľkým americkým truckom (Pick-upom) salto na rampe, ktorá pomáha rotácii vozidla, ale nezvládol dopad.

Až teraz sa to konečne podarilo. Francúzsky jazdec a kaskadér Guerlain Chicherit je bývalý profi lyžiar a štvornásobný majster vo freeridingu. Zároveň aj prvý človek, ktorému sa úspešne podarilo skočiť úplný backflip s autom. Teda nielen skočiť, ale aj dopadnúť s autom na všetky štyri kolesá tak, že mohol po hladkom lete a pristátí vyjsť z auta sám a rozdávať úsmevy a rozhovory...

Zdroj: thenewsportsguru.com, zerotohundred.com

A to všetko bez asistovanej pomoci na obyčajnej rampe, kde sa o to podľa neho samotného pokúsil iba s plynovým pedálom a modlitbou.

Úspešný pokus na snehu

Celé sa to udialo vo francúzskom lyžiarskom stredisku Tignes. Guerlain ku svojmu výkonu potreboval okrem divákov, bez ktorých by to nemalo tú správnu príchuť, aj osemmetrovú nájazdovú rampu. Vlastne ešte „maličkosť“, primerane upravené auto. Nemožno vynechať nutnosť príprav profesionálneho tímu, lebo ten mal na starosti toho veľa. Bolo treba všetko pripraviť, ale hlavne poriadne prepočítať. Potom bolo na jazdcovi, aby si „už len“ sadol do auta a šliapol na plyn. To mu zabezpečilo, aby sa vzniesol do výšky 23 metrov a v najvyššom bode sa otočil. Potom zasa „už len“ pristáť na všetky štyri kolesá. Nájazdová rýchlosť bola 60 km/hodinu a všetko to trvalo krátko – 20 sekúnd a bolo po všetkom:

Čo má Mini pod kapotou

Na dosiahnutí tohto výsledku sa podieľalo samozrejme aj vozidlo. Nie je to obyčajné sériové Mini Countryman, ale vozidlo vo výbave S All4 John Cooper Works. Má kompletnú rely výbavu a upravený, špeciálne vyladený podvozok. To hlavné sa nachádza nad prednou nápravou. Možno trocha neočakávane sa tam uvelebil dvakrát preplňovaný diesel BMW s objemom 3,0 litra, ktorý má výkon 220 kW (300 k) pri 3250 ot./min. a masívny krútiaci moment 700 Nm pri 2100 ot./min. Presne podľa hesla: účel svätí prostriedky. Nejde o bežnú vec, ktorú vidíte na každom rohu. Pozrite sa preto aj na atmosféru, čo pokusu predchádzala:

Prvý vlastne nebol prvý

Riskovať blamáž pred verejnosťou by veru nebola dobrá reklama pre samotného jazdca, ale ani pre značku auta. Preto treba povedať, že Guerlain Chicherit už nejaké pokusy predtým mal za sebou. Podľa jeho stránky na sociálnej sieti „prípravy trvali 18 mesiacov s množstvom nehôd.“ Inde sa zasa uvádza až štvorročná príprava. Je jasné, že nemohol riskovať, preto si to pred pokusom s verejnosťou ešte vyskúšal „nanečisto“ v pondelok. Koľkokrát predtým a s akým výsledkom, neuviedol.

Jozef Vydra
ZDROJ: AFP, autoblog

Komentáre k článku


Stream naživo