2022-04-12 16:30:00
Aston Martin Vantage Safety
Aston Martin Vantage Safety Car
Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Vantage je podľa Verstappena príliš pomalý. Vraj ani nedrží v zákrutách

Mala to byť veľká vec pre Aston Martin, no zdá sa, že až taká veľká vec to nie je.

Aston Martin Vantage je v pozícii modelu Safety Car pre F1-tku už nejaký piatok. Túto sezónu sa strieda na čele pretekov počas prerušení s modelom Mercedes-AMG GT Black Series. Kým však AMG GT Black dokáže udržiavať pneumatiky formúl za sebou zahriate, Vantage vraj nepomáha vôbec.

Počas pretekov VC Austrálie musel safety car vybehnúť na trať hneď dvakrát. Monoposty zväčša obúvali tvrdé zmesy pre špecifiká trate a na udržanie vhodnej teploty pneumatík potrebovali svižné tempo. To však najmenší Aston Martin Vantage s motorom V8 vraj nedokázal. A rozhodne to nebola chyba vodiča, pretože bývalá hviezda DTM Bernd Maylander vie ako jazdiť rýchlo, obzvlášť s GT-čkovým autom.

Max Verstappen si nedával servítu pred ústa a z druhého miesta vo vláčikoch počas oboch výjazdov safety car-u doslova hovoril o tomto aute ako o korytnačke.

"Je tam tak málo gripu a ešte aj safety car šiel tak pomaly, bol ako korytnačka. Neuveriteľné," sťažoval sa Verstappen. "Aby sme šli 140 km/h na zadnej rovinke, keď tam nebolo žiadne poškodené auto... Nerozumiem tomu, prečo musíme ísť tak pomaly, musíme to vyšetriť."

Nezabudol podotknúť, že auto od Mercedesu je omnoho rýchlejšie, má predsa lepšiu aerodynamiku. Tvrdil, že auto jednoducho potrebuje viac gripu, pretože gumy mali vyslovene ľadové. Kým Verstappen sa z druhého miesta sťažoval do vysielačky, víťaz VC Charles LeClerc do vysielačky nepovedal nič. Videl totiž ako tvrdo ide Maylander s autom do zákrut a ako musel bojovať aby ho v takom tempe udržal na trati. Tiež potvrdil, že bolo veľmi ťažké udržať pneumatiky v adekvátnej teplote pred reštartom závodu. Uznal však, že všetko okrem monopostov vyzerá jednoducho pomaly, pretože porovnávať formulu s rýchlym autom jednoducho nejde.

"Mal som brutálny problém ohriať pneu, aj ja som mal problém, no aby som bol úprimný, chcel som sa sťažovať, no potom som si všimol ako veľmi sa safety car šmýkal v zákrutách a nemyslím, že mohol v momente urobiť čokoľvek navyše, nechcel som vyvíjať zbytočný tlak," povedal LeClerc.

Aston Martin Vantage je najslabší Aston v ponuke automobilky, no je zároveň najmenší a zdieľa techniku s Mercedesom. Aj práve s AMG GT. Motor majú rovnaký, rovnako prevodovku, pohon a množstvo ďalších komponentov, no Black Series dáva z rovnakého 4,0 litrového V8 motora vyše 730 koní, Aston si musí vystačíť s 530-timi koníkmi. To rozhodne nie je málo ale pre luxusné auto snažiace sa udržiavať tempo počas pretekov to ani nie je veľa a pravdepodobne to ani nie je dosť. Možno by sa mal Aston Martin zamyslieť a do budúcna urobiť svoju F1 Edition ešte o niečo ostrejšiu, nielen výkonom, no tiež prítlakom pre lepšu priľnavosť a vyššie prejazdové rýchlosti v zákrutách. Podľa viacerých je totiž AMG GT na okruhu o závratných 5 sekúnd rýchlejšie ako Aston Martin. Tak ako si zákazníci môžu kúpiť verziu AMG GT Black Series, tak si môžu kúpiť aj Vantage F1 Edition, rozdiel od zákazníckych verzií je v polepoch, dodatočných svetlách, bezpečnostnej klietke a v ovládacích prvkoch pre svetlá na riadenie pretekov a dodatočných displejov. Otázka, ktoré auto je lepšie je tak zjavne celkom zrejmá aj bez porovnávacích testov.

Okrem spomenutých modelov sa o bezpečnosť na tratiach Formule 1 stará aj Aston Martin DBX a AMG GT 4-door s rovnakou technikou. Táto dvojica však nevystupuje v pozícii safety car-u ale ako lekárska pomoc. Všetky štyri autá vrátane jazdca Bernda Maylandera nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: motorsport.com

Komentáre k článku


Stream naživo