2022-02-21 13:30:00
Ferrari 250 GT RWB
Ferrari 250 GT RWB aka RML Short Wheelbase
Zdroj: RML

Pozeráte sa na NOVÉ športové auto. A nie je to elektromobil. Má motor V12

Všetko pekné má dnes akoby háčik. Háčik v podobe elektrifikácie. Tu to neplatí. Tu je háčikom cena.

Aj dnes má motorista na výber. Buď si kúpi nové auto s priemernou cenou a bude mať trošku elektrifikácie, alebo si vyberie auto s nízkou cenou a bude mať trošku auta. Alebo si vyberie auto s vysokou cenou a bude mať veľa elektrifikácie. Ešte sa však dá nájsť zopár áut, ktoré sú veľmi drahé, veľmi zaujímavé a ani elektrifikácia ich zatiaľ nepostihla. Voľajú sa odchádzajúce modely, respektíve "posledné" generácie pred. No a potom je tu niečo, čo v sebe spája vysokú cenu, vysoký výkon a neuveriteľne príťažlivé retro.

To retro má konkrétne meno. Meno najmenovatejšie, či možno presnejšie meno z najmenovatejších... To platí, ak ste fanúšikmi vzpínajúceho sa koníka a najmä histórie automobilky s koníkom v logu. Áno, nie náhodou vám zobrazený model pripomína Ferrari 250 GT SWB. On z neho vychádza.

Model Ferrari 250 GT SWB patrí dnes k zberateľským kúskom. Maranello zo série 250 vyrobilo len 250 kusov. Veľký záujem bol o ne už na začiatku života v takých šesťdesiatych rokoch a vo všeobecnosti sa tieto autá považujú za niečo mimoriadne aj z hľadiska mimoriadnej značky. Dnešná cena na aukciách pohodlne prekonáva hranicu 10 miliónov eur. 

Toto auto je tak vlastne za výpredajovú cenu. Kúpiť si ho môžete za 1,62 milióna eur. Plus-mínus-autobus. A čo to vlastne je? Už som to naznačil, vychádza priamo z modelu vyššie spomenutého. Stojí na jeho základoch, drží sa jeho dizajnu, no s niekoľkými odlišnosťami mu dáva punc elegancie. Ide o úplné drobnosti, napríklad chrómované koncovky výfukov, či spätné zrkadlá. Má tiež niekoľkovrstvový špeciálny lak s hlbokým leskom. Výrobca tvrdí, že pokiaľ ide o rozmery jednotlivých súčastí, presnosť je 99 % v porovnaní s originálom.  Dá sa povedať, že využíva moderné technológie, postupy a materiály a nimi vytvára niečo "staré" niečo čo chce priniesť podobný, veľmi podobný zážitok ako pôvodný historický model. Pravda, s menším množstvom porúch a pravidelných opráv. Lebo kedysi to možno aj šliapalo, no dnes už sú to všetko seniori a za každú jazdu mimo múzea, či suchého skladu sa pyká.

Zdroj: RML

Auto vyrába niekto zo vzdialenej (ne)európskej krajiny menom GB, či po našom VB. Volá sa to RML Short wheelbase. Nie ten niekto, celé auto. Firma RML vyrobí takýchto retro krásavcov len 30, pričom od začiatku do konca výroby bude trvať pol roka, kým bude auto hotové (nie je to práca na pätnásť rokov, samozrejme budú vyrábať viac áut naraz). Veľká časť áut bude určená na export, preto vidíte volant na, tak nebritskej, ľavej strane vozidla.

Podkapotou je motor V12 s objemom 5,5 litra. Vzpínajúcich koníkov je tam celkovo 479 (352 kW) pri 7000 ot/min a krútiaci moment je 568 Nm pri 5000 ot/min. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h. Motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa zadnú nápravu. O prenos správneho pomeru sily motora medzi kolesá sa stará diferenciál s obmedzenou svornosťou. Viac fotiek nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: SML

Komentáre k článku


Stream naživo