15.01.2019

SEAT Leon 1,5 TGI – nový motor, nové nádrže. Leon má dojazd na CNG 500 km

SEAT pripravil novú verziu modelu spaľujúceho plyn CNG. Leon dostal nový motor i nové nádrže.

SEAT aktualizoval svoju „plynovú“ verziu modelu Leon. Po novom má tri nádrže umiestnené tak, aby minimalizovali dopad na praktickosť vozidla a pohodlie posádky. Nový motor je dôkladne upravený v prospech dlhodobého spaľovania plynu.

SEAT Leon TGI Evo má Podkapotou nový prepĺňaný motor s označením 1,5 TGI. Ide o derivát dnes už rozšíreného agregátu 1,5 TSI prispôsobného pre spaľovanie plynu. Priamovstrekový prepĺňaný motor dosahuje maximálny výkon 96 kW (130 k) +20k a maximálny krútiaci moment 200 Nm v rozmedzí 1400-2000 ot/min. Spojený môže byť alebo s manuálnou šesťstupňovou, alebo s automatickou sedemstupňovou DSG prevodovkou. Poháňané ma len predné kolesá.

Model má namiesto jednej nádrže celkovo tri, pre zvýšenie dojazdu iba na CNG. Vo výsledku tak zájde na CNG až 500 kilometrov, ďalších 150 pridáva pri dojazde na benzín. Znamená to teda, že automobil je výraznejšie orientovaný na spaľovanie CNG a benzín je len akousi rezervou.

Úpravy motora zahŕňajú posilnenie sediel ventilov pre zvýšenie odolnosti voči opotrebovaniu, zvýšenie ventilov pre zlepšenú cirkuláciu plynov. Chróm-niklové piesty boli upravené a obsahujú nové segmenty zvyšujúce celkovú odolnosť voči spaľovaniu plynu. Ďalšie zmeny zahŕňajú tie známejšie. V porovnaní so starším motorom má ten nový turbo s variabilnou geometriou a pokročilý systém štart-stop. Motor pracuje v Millerovom cykle.

Tri tlakové nádrže zvyšujú dojazd vozidla a sú umiestnené za sebou tak, aby čo najmenej zmenšovali priestor kabíny a kufra. Dve z nádrží sú navyše veľmi ľahké vďaka konštrukcii z karbónových vláken. Ich celková kapacita je 17,7 kilogramu CNG. Jeden kilogram CNG pritom zodpovedá energii uloženej v 2 litroch LPG, 1,3 litri nafty, respektíve v 1,5 litri benzínu.

Nový Leon TGI Evo je ďalším z modelov spaľujúcich CNG v čoraz širšej palete značky SEAT. Ten uprednostňuje CNG pred inými alternatívami práve pre širšiu dostupnosť plniacich staníc a výrazne nižšie emisie CO2 a NOx vytvárané pri spaľovaní plynu.

Leon TGI Evo bude prvýkrát dostupný nielen vo výbave Style, ale aj vo vyšších výbavách FR a Excellence.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku