04.01.2019

CUPRA Ateca – takto jazdí tento bolid na kolesách

Model Cupra Ateca sme vám už predstavili. Fotografiami a reportážou z prvej jazdy. Dnes nás čaká ešte zaujímavý doplnok.

Prvá z radu novej, športovej značky – to je CUPRA Ateca. Je to výkonné SUV, ktoré pod kapotou ukrýva stádo 300 koní. Tých 221 kW výkonu je poriadna nálož, ktorá preverí odhodlanie, vlastnosti a vodičské schopnosti každého za volantom. Pod pláštikom „obyčajnosti“ sa skrýva náboj jedinečnosti.

Lenže CUPRA Ateca nie je iba športové náradie na víkendové jazdy po úzkych cestách plných zákrut, či jazde po okruhu. Je to aj civilný dopravný prostriedok pre rodinu počas týždňa. Tam sa dnes namiesto výkonov, zrýchlenia, priľnavosti hodnotia iné parametre. Hlavne komfort jazdy a všadeprítomná konektivita.

V interiéri modelu CUPRA Ateca je evidentná kombinácia ergonómie zameranej na vodiča, vysokého komfortu a vypracovanosti detailov. Výplne dverí a sedadlá sú čalúnené alcantarou, prešívanou stehmi medenej farby, bočné časti sedadiel sú potiahnuté kožou s karbónovým efektom. Medené prešívanie sa opakuje na koženom poťahu multifunkčného športového volantu a na hlavici voliacej páky prevodovky DSG. Pedále a opierka ľavej nohy sú hliníkové. Detaily dodávajú kabíne prémiový nádych.

Pred vodičom je digitálny združený prístroj digital cockpit, na farebnom displeji sú informácie s vysokým rozlíšením. V strede naň nadväzuje farebný dotykový displej navigačného systému plus s uhlopriečkou (8 palcov). Navigačný systém má funkciu SEAT Full Link a aplikáciu DriveApp pre optimálnu digitálnu konektivitu. Funkcia Full Link najnovšej generácie obsahuje Apple CarPlay a AndroidAuto. Vďaka tomu sa dá využívať mnoho funkcií smartfónu vo vozidle. Obsah smartfónu sa zrkadlí na displeji navigačného systému a vodič môže jeho funkcie a aplikácie bezpečne ovládať na dotykovom displeji s minimálnym odpútaním pozornosti od premávky pred sebou.

Digitálny združený prístroj má oproti klasickým ručičkovým prístrojom nielen vyššiu funkčnosť, ale aj umožňuje vodičovi zobraziť si všetky preňho relevantné informácie – od klasických analógových stupníc ako rýchlomer a otáčkomer až po farebnú mapu navigácie v bezprostrednom zornom poli. Vodič môže na multifunkčnom volante prepínať rozličné zobrazenia na displeji. Môže zobrazovať aj doplnkové informácie pri dynamickej jazde – od teploty motorového oleja po odstredivé sily, pôsobiace v jednotlivých osiach. Špeciálne pre model CUPRA Ateca bolo vyvinuté športové zobrazenie, ktoré výraznejšie indikuje otáčky motora a má emocionálny nádych.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku