2013-04-15 05:00:00
Dacia Logan STCC „urobí“
Logan nie je žiadna kópia iného pretekárskeho špeciálu, ako sa zdalo, ale originál vyvinutý firmou Solution F.
Zdroj: Carscoops

Dacia Logan STCC „urobí“ stovku za tri sekundy a maximálku má 270 km/h

Pretekárska verzia Loganu určená pre seriál švédskeho šampionátu cestovných áut sa s blížiacou premiérou odhaľuje viac.

Svoje schopnosti predviedla po prvý raz pri testoch na okruhu. Vozidlo sme vám predstavili v marci so základnými údajmi, tých je už viac. Pred pár dňami sa dokonca objavili špekulácie amerického servera Carscoops, že pretekársky Logan je len preznačný a mierne dizajnovo upravený minuloročný pretekársky Saab 9-3. Niečo na tom pravdy je, ale nie celkom.

Keďže vozidlá pre škandinávsky šampionát stavia firma Solution F, je pravdepodobné, že si pri konštrukcii pretekárskeho Loganu pomohla dielcami, ktoré použili aj na výrobu pretekárskeho Saabu.

Dacia Logan nie je Saab 9-3

Skutočnosť je však taká, že všetky tímy používajú jednotnú techniku, teda štandardizované a jednotné komponenty, hlavne podvozok a motor. Švédske cestovné autá nemajú so sériovými verziami vôbec nič spoločné. Sú to v podstate len siluety s trubkovými rámami. Na nich stavajú odlišné karosérie z uhlíkových vláken. Tie pripomínajú sériové autá, ktoré propagujú. Všetky štyri značky, ktoré v šampionáte súťažia (BMW, Citroën, Dacia a Volvo) ladia svoju aerodynamiku v tuneli posledného z menovaných.

Zdroj: Carscoops
Zdroj: Carscoops

O pohon každého automobilu sa stará triapollitrový vidlicový šesťvalec vyvinutý švédskou firmou Solution F. Má výkon vyšší než 294 kW (400 k). Keďže podľa ďalších informácií Logan STCC váži 1000 kg, dovolí mu zrýchlenie z nuly na 100 km/h za tri sekundy a maximálnu rýchlosť 270 km/h. Na zadné kolesá sa dostáva výkon prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, ktorá je spolu s motorom uprostred vozidla.

Ako znie šesťvalec 

Stredobodom nášho záujmu však je nové video, ktoré jeho autori (združenie švédskych predajcov Dacie) urobili počas predsezónnych testov. Čo stojí za to, je určite zvuk motora. Je dravý, až krvilačný, skrátka pôsobivý. Zdá sa, že Drakula nebolo jediné monštrum, ktoré pochádzalo z Rumnunska. Jediné auto s logom rumunské značky nasadzuje do pretekov švédsky Dacia Dealer Team, vozidlo so štartovným číslom 20 bude pilotovať Mattias Andersson. Prvého ostrého nasadenia na pretekoch sa Dacia Logan STCC dočká v priebehu prvého májového víkendu ( 3. – 4. mája) na trati v Knutstorpe.

Jozef Vydra
ZDROJ: autoblog, Carscoops

Komentáre k článku


Stream naživo