2023-08-15 12:15:00
Nissan Z Nismo
Nissan Z Nismo
Zdroj: Nissan

Nissan ukázal nového športovca menom Z Nismo. Viac výkonu, vyššia odolnosť

Japonská automobilka Nissan z času na čas predvedie niečo, čo je dychberúce.

Nie sú to modely Qashqai, ani X-Trail, aj keď tie sú minimálne zaujímavé. Pre každého fanúšika vozidiel je zaujímavým autom práve Nissan 400Z a nová kreácia Z Nismo, ktorú aktuálne Japonci ukázali svetu. Tu treba povedať, že svetu, ktorý ešte podobné autá zvláda. U nás totiž v ponuke automobilky nebude, bude iba ako individuálny dovoz, ak ho budete veľmi chcieť.

V prvom rade treba povedať, čo sa zmenilo. Automobilka zvýšila výkon, zlepšila jazdu a pridala pár detailov, ktoré zlepšujú aerodynamiku a celkové nastavenie vozidla. Motor pod prednou kapotou je stále trojlitrový šesťvalec s usporiadaním valcov do V, ale teraz produkuje o 15 kW (20 k) a 46 Nm viac. Celkovo ma teda výkon až 309 kW (420 k) a krútiaci moment 520 Nm. Drobné vylepšenia sú aj vo forme vymeneného chladiaceho systému za efektívnejší. Práve toto vylepšenie má pomôcť pri jazde na okruhu v dlhšom časovom horizonte.

Výrazná zmena prichádza pri pohľade na prevodovku. Síce stále 9-stupňová automatická, ale manuál v ponuke verzie Nismo bude chýbať. Je to z dôvodu kratších časov preradenia a vo finále nižšej spotreby vďaka dlhým vyšším prevodovým stupňom. Aj túto však zasiahlo Nismo a radenie je ešte rýchlejšie a ešte drsnejšie. Aj keď by sme chceli vedieť aké sú časy zrýchlenia na stovku a prípadne maximálna rýchlosť, Nissan nič takéto neoznámil, na detailnejšie údaje si musíme počkať do jesene, kedy sa vozidlo ukáže aj na jednotlivých trhoch so všetkými technickými údajmi a hlavne s cenou.

Výrazné zmeny predvádza aj karoséria. Predná maska chladiča je prepracovaná a nárazník je zmenený tak, že celé auto aj dlhšie o dva centimetre. Výzor akoby mal evokovať model 240Z z minulosti. Spojler v spodnej časti usmerňuje vzduch, podobne ako nové lišty na bokoch nárazníka. Všetko smeruje k trojdielnemu zadnému krídlu a základnou myšlienkou za týmto celým štýlom aerodynamických vylepšení je ponuka lepšieho prítlaku aj napriek dodržaniu pôvodného aerodynamického koeficientu.

Automobilka hovorí aj o vylepšení takmer všetkých podvozkových častí, na ktoré stiahlo Nismo. Zlepšené sú aj brzdy od firmy Akebono s priemerom kotúča 380 mm vpredu a 350 mm vzadu. Sú schované za 19-palcovými zliatinovým diskami Rays, ktoré obúvajú pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT600s. Tieto pneumatiky sú špeciálne upravené pre Nissan a využíva ich aj legendárny model GT-R. Všetky vylepšenia sú nielen z pohľadu samotnej dynamiky, ale aj z pohľadu rýchlejšieho prejazdu zákrutami. Dodatočne výstuhy podvozku predsa zlepšujú tuhosť karosérie až o 2,5 %.

Nissan Z Nismo je teda zaujímavou voľbou, ktorá by mohla v jazdnom prejave u niekoho nahradiť aj Porsche 911. Má síce iné rozloženie jednotlivých prvkov, ale výkon už predvádza na veľmi vysokej úrovni a zároveň bude naozajstným pretekárskym náčiním. Zaujímavejšia bude cena, ktorá bude nižšia ako v prípade Porsche. To je úplne jasné. Veľkostne však Nismo konkuruje skôr modelu 718 Cayman. A z JDM stajne z nemeckým šmrncom je konkurentom aj Toyota GR Supra.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo