2013-03-12 07:55:00
VW Golf rozširuje ponuku,
Postupne pribúdajú verzie základného modelu Golf. Verzia R však je iba ako prototyp a oficiálne predstavenie má ešte pred sebou.
Zdroj: AutoBild.de

VW Golf rozširuje ponuku, paleta modelov a verzií sa zväčšuje

Rodina Golfov sa postupne rozrastá. Po základnej verzii, ktorou je troj a päťdverový hatchback, pribudli nové modely.

Volkswagen sa do Ženevy pripravil dôkladne. V nižšej strednej triede predstavil až päť verzií populárneho Golfu. Mnohé z nich sa dajú označiť ako úsporné.

K elektrickým vozidlám pribudol e-Golf. Disponuje elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Z pokoja na 100 km/h dokáže zrýchliť za 11,8 sekundy. Hmotnosť  sa zvýšila o 250 kilogramov kvôli batériám s kapacitou 26,5 kWh, ktoré stačia na to, aby v úspornom režime e-Golf prešiel 175 kilometrov. Nasledujúce dobitie z obyčajnej zásuvky, aké sú v domácnosti má trvať len 5 hodín. Elektrický Golf bude mať tri režimy, Normal, Eco a Range. Ten posledný poskytne najdlhší dojazd.

Normal je bežná konfigurácia, kde pracuje motor v bežnom režime, Eco je obmedzená niekoľkými parametrami, kde je rýchlosť limitovaná na 120 km/h a posledný režim - Range, poskytne najdlhší dojazd. Obmedzí sa pri ňom rýchlosť na 95 km/h a vypne napríklad klimatizácia, aby ostalo čo najviac energie pre pohon.

Zdroj: AutoBild.de
Zdroj: AutoBild.de

Druhým úsporným Golfom je Plug-In Hybrid. Do predaja má prísť ako Twin Drive, hoci prepínať sa bude dať medzi troma režimami pohonu: benzínový, elektrický a kombinovaný. Má rovnaký systém ako sesterské Audi A3 e-tron. Spaľovaciu časť pohonu zabezpečuje 1,4-litrový motor TSI so 110 kW (150 k). Elektrický motor pridáva 75 kW (102 k), čo spoločne dáva výsledný výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 350 Nm. Stovka tak „padne“ za 7,6 sekundy a dojazd výlučne na elektrickú energiu je až 50 kilometrov. Papierová spotreba je 1,5 litra /100 km. Radi uveríme...

Verzia BlueMotion je nástupcom predchádzajúcej generácie, ktorá sa predstavila v Ženeve v roku 2007. Dnešné parametre sú však výrazne lepšie: spotreba 3,2 l/100 km a iba 85 g oxidu uhoľnatého na kilometer. Vozidlo má upravenú aerodynamiku, je o 15 mm nižšie, má pneumatiky s nízkym valivým odporom. Pod kapotou je štvorvalcový 1,6 litrový motor s výkonom  81 kW (110 k) a krútiacim momentom 250 Nm v rozsahu 1500 až 2750 otáčok za minútu. Vzhľadom na spotrebu a dojazd je zaujímavosťou, že pri najazdení približne 15 000 kilometrov ročne stačí natankovať nádrž doplna iba 10 krát.

Zdroj: salon-auto.ch
Zdroj: salon-auto.ch

Ďalší z úsporných modelov je Golf GTD. Naftová športová verzia – to neznie príliš logicky, ale GTD sa tvári celkom ako GTI, ibaže na naftu. Nie je výsadou len najnovších generácií, v ponuke VW bola už v roku 1982. Má takmer navlas rovnaké nárazníky, prahy, malý spojler nad zadným oknom a zliatinové disky. Na športovú nôtu si model GTD nôti károvaným poťahom športových sedadiel, športovým volantom a čiernym stropom. GTD má motor, ktorý pri dvoch litroch objemu posiela na prednú nápravu 135 kW (184 k) a 379 Nm cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo automatickú DSG. Z nuly na stovku zrýchli za 7,5 sekundy, čo je o 0,6 sekundy rýchlejšie ako predchodca. O 8 km/h sa zvýšila aj maximálna rýchlosť na 230 km/h. Auto má 17-palcové ráfiky s rozmerom pneumatík 225/45. K najväčším plusom oproti predchodcovi je spotreba. Klesla z priemerných 5,2 litra na kombinovaných 4,1 litra nafty na sto kilometrov pri manuálnej a 4,7 litra pri automatickej prevodovke. Príchod na trh sa plánuje na jún 2013. V Nemecku jeho cena bude štartovať na 29 350 eurách.

Zdroj: VW
Zdroj: salon-auto.ch

Očakávané kombi s tradičným názvom Variant prinieslo akurát to, čo sa od neho čakalo. Je podľa predpokladov menšie ako Passat Variant a štylisticky nadväzuje na dôležité prvky  Golfa siedmej generácie. Vďaka nárastu dĺžky o 307 milimetrov oproti hatchbacku priniesol prekvapenie v podobe objemu batožinového priestoru. V štandarde má až 605 litrov, teda iba o päť menej, ako Octavia Combi. Po sklopení sedadiel však už mierne zaostáva oproti koncernovému „sťahováku“ z Mladej Boleslavi. Ale aj tak je 1620 litrov podstatný nárast oproti predchádzajúcej verzii (1495 l). Ponuka motorov je podobná, ako u hatchbacku. Začína sa začne benzínovým 1,2 TSI a skončí dvojlitrovým TDI s 110 kW (150 k).

Zdroj: salon-auto.ch
Zdroj: VW

Viac výkonu však prináša športový hatchback GTI. Pod prednou kapotou mu vrní dvojlitrový prepĺňaný motor. V základnej verzii je k dispozícii jeho slušných 162 kW (220 k) a krútiaci moment 350 Nm. Takú istú hodnotu krútiaceho momentu, ale o 7 kW (10 k) väčší má verzia GTI Performance, teda 169 kW (230 k) je. Prekvapujúca sa zdá byť kombinovaná spotreba športovej verzie. So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje iba 6,0 litra benzínu na sto kilometrov. S automatom DSG s rovnakým počtom prevodov potrebuje na 100 kilometrov 6,4 litra pri slabšej a 6,5 litra pri silnejšej verzii. Golf GTI sa dá na prvý pohľad spoznať vďaka tradičným červeným detailom, širším blatníkom a zabudovanému difúzoru. V interiéri nájdete športové sedadlá čalúnené károvanou látkou, športovejší volant a hliníkové pedále. Základná cena GTI v Nemecku sa má začať od 28 250 eur. Zákazníci majú na výber z troch farieb karosérie: červenej, čiernej a bielej.

Zdroj: salon-auto.ch
Zdroj: AutoBild.de

Jozef Vydra
ZDROJ: AutoBild, Volkswagen

Komentáre k článku


Stream naživo