Peugeot a Citroën majú odpoveď na Volkswagen
Podobne, ako pred časom prišli vo VW s novou modulárnou platformou MQB, ktorú využívajú v širokom spektre modelov aj značiek, aj francúzsky koncern PSA sa pochválil s podobnou novinkou.
Francúzi svetu predstavili novú platformu EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Je primárne určená pre vyššie segmenty C a D. Okrem kompaktných hatchbackov ju majú využívať aj nové sedany, kombi verzie, MPV a SUV. Podobne ako pri nemeckej platforme, sú aj v tomto prípade kľúčové vysokopevnostné prvky z ocele. Okrem toho sa používa hliník aj uhlíkové vlákna, čo sa odrazilo na znížení hmotnosti až 70 kilogramov.
Nové výrobné technológie zároveň prinesú ďalšie úspory pri vývoji nových modelov. Či sa bude koncern PSA deliť o novú platformu v rámci spolupráce pri vývoji niektorých modelov aj s koncernom GM, francúzsky výrobca neuviedol.
Nový bude nielen základ
S novou platformou budú spojené aj motory s emisnými normami Euro 6. S použitím štart-stop systému, pneumatík s nízkym valivým odporom, elektrickým posilňovačom riadenia a ďalšími prvkami sa tak pri nových autách znížia vypúšťané emisie oxidu uhličitého a spotreba paliva.
Platforma prinesie aj nový dizajn vozidiel. Autá s EMP2 budú mať kolesá v rohoch karosérie a nízku kapotu. Vďaka tomu majú vodiči oceniť dobré jazdné vlastnosti a pri sedení pozíciu relatívne blízko k vozovke. Okrem toho sa má s novou platformou spájať vyššia kvalita, spoľahlivosť a bezpečnosť a podľa vyjadrenia koncernu zároveň zvýšený pôžitok z jazdy a komfort. Nová platforma je pripravená do výroby a už v tomto roku by sa na jej základe mohli vyrábať vozidlá. Medzi prvými ju majú využívať Peugeot 308 a Citroën C4 Picassso.
ZDROJ: PSA Peugeot Citroen
Komentáre k článku