2013-01-17 16:10:00
Volkswagen predstavil veľké SUV
Novinka štylisticky vychádza z konceptov VW Cross Coupé a Taigun, ale pripomína aj niečo iné.
Zdroj: VW

Volkswagen predstavil veľké SUV

DOPLNENÉ VIDEO Kde inde by to bolo lepšie, ako v USA, veď hneď po čínskom trhu je tam najväčší záujem o vozidlá tejto kategórie. Autosalón v Detroite poskytol ideálnu príležitosť.

Je to zatiaľ koncept, v ktorom sa odvezie šesť ľudí. Pozíciu zaujíma medzi modelmi Tiguan a Touareg a zároveň je nad tým druhým. Riešenie rébusu je jednoduché: cenou bude medzi, priestorom vyššie, ako Touareg. CrossBlue Concept je síce čistokrvný Volkswagen, no stavbou karosérie tak trocha pripomína Jeep Grand Cherokee. Vyrábať sa bude údajne v rovnakom závode, ako americký Passat. Do Európy namierené nemá. Zatiaľ. Je však možné, že úspech spoza veľkej mláky by mu otvoril cestu do Európy.

Väčší a menej off-road

Sedemmiestne SUV je priestrannejšie ako Touareg, ale menej do terénu, pričom jeho jazdné vlastnosti budú podľa hlavného dizajnéra Klausa Buschoffa „viac ako dobrým súperom". To sa však dozvieme, až keď príde na trh - vraj do dvoch rokov. Zatiaľ koncept ponúka priestor pre šesť ľudí. Na dĺžku meria 4 986 mm, široký je 2 014 mm a výška je 1 732  mm. V interiéri sú tri rady po dve sedadlá. V sérii však v strede nahradí dvojicu kresiel trojmiestna lavica. Miest bude sedem. Batožinový priestor bude mať 335 litrov, po sklopení tretieho radu, ktorý sa bude dať zapustiť do podlahy, vzrastie na 812 a sklopenie stredného radu prinesie „jaskyňu“ s vyše 2000 litrami priestoru.

Zdroj: VW

Na rovnakom základe ako Golf

Aby sme boli presní, spája ich modulárna konštrukcia podvozka MQB. Vozidlo je pripravené ako hybridné s klasickým vznetovým štvorvalcom TDI (predpokladáme buď 2,0 alebo 1,6) s výkonom 142 kW(190 k), ktorý bude cez prevodovku DSG poháňať prednú nápravu. K tomu sa pridá 38 kW (54k) elektrický motor. O pohon zadnej nápravy sa stará výlučne elektromotor s maximom 85 kW (114 k). Spoločne tak je k dispozícii 225 kW (306 k), maximálny krútiaci moment je 700 Nm. Vďaka tomu CrossBlue zrýchli z pokoja na stovku za 7,2 sekundy

Dojazd viac ako tisíc kilometrov

Maximum rýchlosti je 204 km/h, s pohonom iba na elektrinu je to 120 km/h. Plne nabitý Li-ion akumulátor s kapacitou 9,8 kWh vystačí na dojazd 22,5 kilometra pri nulových lokálnych emisiách. V prípade kombinovaného režimu zvládne auto bez tankovania až 1 064 km. Elektrická energia je uložená v akumulátore, ktorý je umiestnený v strede auta.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Hoci vo Wolfsburgu označili model CrossBlue iba za koncept, dá sa predpokladať, že sa sériový model nebude veľmi líšiť. Možno zmeny budú v interiéri a hlavne v pohonnom ústrojenstve. Špekulovať možno aj o tom, či vozidlo, aspoň v rámci platformy a koncepcie, nebude slúžiť ako predobraz nového, väčšieho SUV, ktoré už potvrdila koncernová značka Škoda.

Jozef Vydra
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo