2023-03-20 16:30:00
Volkswagen ID2All
Volkswagen ID2All
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.2all ukazuje víziu rozumného elektromobilu do 25-tisíc €

Nemecká automobilka Volkswagen ukázala novú budúcnosť elektrických vozidiel.

Na platforme MEB Entry ukázala koncept modelu ID.2all, ktorý má naznačiť ako by mohli elektrické vozidla v budúcnosti vyzerať a aj koľko by mali stáť. Teda aspoň v podaní Volkswagenu.

Model využíva súčasný dizajnový jazyk Volkswagenu a design má klasické prepojenie predných svetlometov, ale aj tých zadných. Jednoduché línie dokonca ukrývajú kľučku zadných dverí a tým pádom auto vyzerá dynamickejšie, ako trojdverový model. Jeho veľkosť je relatívne malá, čo znamená dĺžku 4050 mm, čiže ako súčasný Volkswagen Polo. Šírka je pritom 1812 mm, ale najzaujímavejší je pohľad na rázvor. Ten dosahuje až 2600 milimetrov a predvádza teda vnútorne pfriestory podobné modelu Golf s rázvorom len o 26 mm dlhším.

Interiér nového malého elektrického vozidla, ktoré ukazuje koncept bude teda naozaj priestranný. V prednej časti využije úplne nové rozhranie s dvomi displejmi a niekoľkými fyzickými ovládačmi. Displej v strede teda bude možné ovládať kolieskom v strede stredovej konzoly a niektoré tradičné ovládače nájdu miesto aj na volante. Veľkým prekvapením je použitie štandardného otvárania okien štyrmi tlačidlami na dverách. Prepínanie prednej a zadnej časti sťahovania okien teda tiež pôjde do minulosti ako aj dotykové ovládanie na volante. Aj klimatizácia si zaslúžila samostatné podsvietené ovládanie s jednoduchším použitím ako má klimatizácia zakomponovaná do displeja. Hlavnou správou o interiéri je však tá o batožinovom priestore. Na malej dĺžke ponúkne možno aj sériová verzia objem až 490 litrov. Nie, nie je to preklep. Malé auto s kufrom ako dospelý sedan. Skoro takým ako má Mercedes triedy S. Po sklopení je objem až 1335 litrov.

Zdroj: Volkswagen

Nové vozidlo, rovnako ako koncept, vznikne na platforme MEB Entry, ktorá na rozdiel od plnohodnotnej veľkej MEB využíva pohon prednej nápravy. Predný elektromotor má výkon 166 kW (225 k) a stačí konceptu na zrýchlenie na stovku za menej ako 7 sekúnd. To ale nie je najdôležitejšia charakteristika. Zrýchlenie je síce jedna vec, maximálna rýchlosť obmedzená na 160 km/h je vec druhá, ale tretia, tá najdôležitejšia, je, že koncept vraj dokáže na nabitie prejsť až 450 km. Je to podľa kombinovaného cyklu režimu WLTP a nemecká automobilka na to využíva relatívne veľkú batériu. Jej kapacita bude upresnená už o pár rokov, keď sa bude schyľovať k reálnemu predaju auta.

Volkswagen oznámil, že nový model, ktorý príde v roku 2026, bude stáť približne 25 000 €. Taktiež však dodal, že pracuje aj na alternatívne, ktorá by elektromobilitu priniesla ešte širším masám a vozidlo by mohlo stáť aj pod 20 000 €. To však s konceptom nebude mať nič spoločné a očakávame, že bude menšie. Bude to asi konkurent Dacie Spring. Dovtedy si musíme vystačiť s elektrickými novinkami vo forme modernizovaného modelu ID.3, predĺženého ID.Buzz a nízkeho veľkého ID.7.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo