2022-09-07 17:30:00
Nissan X-Trail Rogue 2023
Nissan X-Trail Rogue 2023
Zdroj: Nissan

Pozrite sa na nový Nissan X-Trail, je to Amerika

Nissan predstavil novú generáciu svojho SUV X-Trail. Nie je to až také prekvapenie, lebo dizajn je už vlastne dva roky starý.

Predvádza ho americký model Rogue, ktorý už funguje od roku 2020. Nie je to však problém, lebo dizajn je stále aktuálny a pre Európu model dostane výlučne hybridné pohonné jednotky s veľmi zaujímavým full hybridom.

Tvary nového modelu sa určite inšpirovali menším modelom s dvomi Q v názve a zároveň pridávajú štipku vlastnej identity. V preklade to znamená Full LED predné svetlá, ktoré sú rozdelené do dvoch úrovni a nie sú spojené pásom ako v prípade spomenutého modelu Qashqai. Už na prvý pohľad sa X-Trail radí do rodiny aj vzhľadom masky chladiča, pričom v zadnej časti je viditeľný evolučný prístup ku dizajnu v porovnaní s predchodcom. Automobilka oznámila, že Nissan X-Trail bude vyrábať v 10 farebných odtieňoch. Predpokladáme, že väčšina bude oscilovať okolo sivej farby.

Vnútro prichádza s veľkým batožinovým priestorom. Ten má objem až 585 litrov pri 5-miestnej verzii, čo je o 20 litrov viac ako mal predchodca. Avšak ak chcete 7 miest, tak si trochu zmenšíte túto jaskyňu. V treťom rade Nissan hovorí o použití pre pasažierov s maximálnou výškou 160 centimetrov. Ktokoľvek vyšší sa bude musieť uskromniť, alebo sa mu nebude cestovať úplne pohodlne. Ako núdzové sú však tieto sedla výborné. Stredný rád má delenie 60:40, čiže do tretieho radu vleziete optimálne cez tú úzku časť.

Zdroj: Nissan

Veľmi moderne, oproti predchodcovi, pôsobí aj prístrojová doska štvrtej generácie modelu X-Trail. Má výrazne horizontálne tvarovanie s dvomi displejmi. Oba majú uhlopriečku 12,3 palca a jeden slúži na informovanie vodiča miesto klasických okrúhlych ukazovateľov a druhý je v strede a zobrazuje informácie z informačno-zábavného systému. Práve tie sú zobrazované omnoho prívetivejšie ako kedykoľvek doteraz. X-Trail totiž získal aj nový softvérový systém. Je prevzatý z menšieho modelu a jeho zobrazenie je omnoho kvalitnejšie a rovnako to platí aj o použitom displeji, ktorý je omnoho príjemnejšie na používanie a má priepastne lepšie reakcie ako mal predchodca.

To hlavné však prichádza pod kapotou modelu. Automobilka zvolila podobný prístup ako pri menšom modely Qashqai, čo znamená, že v prednej časti, pri hybridnom modeli, bojuje 1,5-litrový benzínový agregát, ktorý slúži ako generátor pre elektrickú pohonnú sústavu modelu. Reálne tak dosahuje X-Trail výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 330 Nm aj napriek relatívne malému spaľovaciemu motoru. Táto sústava je prepojená s pohonom prednej nápravy a na stovku sa dostane za 8 sekúnd. Druhou alternatívou je použitie pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý pridáva elektromotor na zadné kolesa a celkový výkon sa posúva na 154 kW (210 k). Zaujímavé je, že zrýchlenie sa posunulo o 1 sekundu na 7 sekúnd v prípade päťmiestneho vozidla a na 7,2 sekundy ak máte 7 miest.

Ako alternatíva ku plne hybridnému modelu bude mild-hybrid. Ten bude pozostávať znova z 1,5-litrového motora, ale tentoraz prepĺňaného, ktorý ponúkne výkon 120 kW (163 k) a krútiaci moment 300 Nm. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom prednej nápravy a prevodovkou s automatickým riadením, ale bez stupňov čiže s CVT.

Nissan potvrdil, že X-Trail bude na našom trhu už niekedy tento rok, ale zatiaľ vieme cenu len v iných európskych krajinách. Takou môže byť napríklad Taliansko, kde je základná cena stanovená na 38 000 €.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo