2022-08-30 21:35:00
Škoda Vision 7S
Škoda Vision 7S
Zdroj: Škoda

Škoda ukázala veľký elektromobil Vision 7S. S ním aj novú stratégiu

Automobilka Škoda chce, aby o pár rokov z desiatich predaných škodoviek bolo 7 elektromobilov.

Sedemmiestnou štúdiou Vision 7S umožňuje automobilka z Boleslavi prvýkrát konkrétne nahliadnuť do nového dizajnového jazyka značky Škoda. Vision 7S je okrem toho prvým vozidlom značky Škoda s matnou farbou karosérie. Vzhľad interiéru charakterizujú udržateľné materiály a interaktívne povrchy. Batéria s kapacitou 89 kWh umožňuje dojazd viac ako 600 km v režime WLTP. 

„Vďaka batérii s kapacitou 89 kWh ponúka štúdia Vision 7S dojazd viac ako 600 km a je schopná rýchleho nabíjania výkonom 200 kW. Tieto parametre jasne ukazujú technické možnosti, ktoré modulárna platforma pre elektromobily ponúka. Interiér ukazuje budúcnosť individuálnej mobility. Trend určujú rôzne konfigurácie interiéru vhodné pre rôzne situácie, detská autosedačka na stredovej konzole a veľmi intuitívne ovládanie veľkej otočnej centrálnej obrazovky," vysvetlil Johannes Neft, člen predstavenstva Škody zodpovedný za technický vývoj. 

Štúdia Vision 7S je poriadny obor. Rázvor presahuje 3 metre, celková dĺžka 5 metrov, pritom svetlá výška je slušných 24 cm. Slušná je aj hmotnosť: 2,7 tony. 

Vision 7S je prvým modelom, ktorý sa vyznačuje novým výrazným dizajnovým jazykom značky. Nový dizajnový jazyk sa prezentuje maskou Tech-Deck Face. Takzvaná maska Tech-Deck Face napodobňuje známu masku chladiča vozidiel z Boleslavi. Napriek podobnej línii je maska Tech-Deck Face výrazne plochejšia a širšia ako doterajšia maska chladiča. Rebrá sú nahradené tmavým sklom, ktoré zakrýva senzory vozidla.

Zdroj: Škoda

Úzke predné svetlomety so štvorokou tvárou zasahujú hlboko do bokov a sú usporiadané v dvoch radoch nad sebou. Svetlomety majú dizajn v tvare písmena T. Svetlá pre denné svietenie zasahujú až k blatníkom a tvoria ostro ohraničenú hornú líniu písmena T, čo opticky vymedzuje prednú časť vozidla. Tvar písmena T majú aj LED zadné svetlá. Aj tu horná línia svetiel zasahuje až k blatníkom. Tento dizajnový prvok sa nachádza aj na vonkajších spätných zrkadlách s kamerou a na zapustených vertikálnych kľučkách dverí so senzormi.

Oranžová poistka

Veľmi výrazným prvkom štúdie sú predné a zadné nárazníky, ktoré sú vyrobené z recyklovaných kusov starých pneumatík. Rovnaký materiál bol použitý aj na obloženie podbehov kolies a vytvára tak robustný vizuálny akcent. V prednom nárazníku sa nachádza sedem vertikálne usporiadaných otvorov pre prívod vzduchu, ktorými je vzduch vedený ku chladiču a k brzdám. V zadnom nárazníku má Vision 7S deväť vertikálnych výduchov vzduchu. Uprostred predného a zadného nárazníka je umiestnený ovládací prvok lakovaný v žiarivo oranžovej farbe. Možno ho vytiahnuť ako háčik a v prípade potreby zvonku bezpečne prerušiť tok vysokonapäťového prúdu vo vozidle.

Vysoká pozícia Tornado línie oddeľuje robustnú spodnú časť karosérie od bočných okien a svojím rozsahom zdôrazňuje mohutnú a výraznú bočnú linku. Pod ňou sa nachádzajú rozšírené, výrazné, štvorcové podbehy kolies. Kolesá majú priemer 22" a aerodynamické ráfiky sú takmer celkom uzatvorené. Medzi podbehmi kolies, nad bočnými prahmi, sú ďalšie otvory pre výduch vzduchu, ktoré majú krycie mriežky. Slúžia aj ako stúpadlo pre nastupovanie do portálových dverí s protismerným otváraním. Týmito mriežkami je von odvádzaný teplý vzduch vznikajúci pri chladení vysokonapäťovej batérie. Plochá línia strechy sa smerom dozadu mierne zvažuje a prechádza do strešného spojlera. Výrazným prvkom je trojuholníkový D-stĺpik zasahujúci do zadnej časti vozidla, ktorý má v spodnej časti nový nápis Škoda. Prednú časť vozidla a piate dvere zdobí osvetlený nápis. Matná metalická farba vo svetlom odtieni má názov zelená Explorer. 

Zdroj: Škoda

Interiér je priestranný a navodzuje pocit bezpečnosti, ktorý ešte viac umocňuje kombinácia svetlých a tmavých materiálov. Použité materiály neobsahujú kožu, väčšina z nich pochádza z udržateľných zdrojov a vďaka šikovným kombináciám materiálov sú aj veľmi odolné. Jedným z príkladov je podlaha štúdie Vision 7S, ktorá je vyrobená z recyklovaných kusov starých pneumatík. Udržateľné sú aj ozdobné prvky v interiéri. Tie sú natreté jemnou matnou kovovou vrstvou a šetria tak cenné prírodné zdroje. Použité látky sú vyrobené zo 100% recyklovaných polyesterových priadzí.

Medzi hlavné novinky v kabíne patria dve rôzne konfigurácie interiéru s režimami Jazda a Relax a dôraz na vyvážený pomer dotykových a digitálnych ovládacích prvkov. Bezpečnosť a ochranu zabezpečuje inovatívna detská autosedačka, ktorá je umiestnená proti smeru jazdy v stredovej konzole pred druhým radom sedadiel. Toto všetko je obklopené odolnými a udržateľnými materiálmi a mnohými Simply Clever prvkami. Vzhľad interiéru dopĺňa prešívanie v tvare písmena x.

Nová stredová konzola je vybavená šiestimi tlačidlami, ktorými sa vodič dostane priamo do ponuky infotainmentu, telefónu, nastavení vozidla, navigácie a aplikácií. Šieste tlačidlo môže byť priradené samotným užívateľom. Pod nimi sú tri veľké otočné ovládače, pričom dva krajné sú určené pre ovládanie klimatizácie, prostredný ovláda obsah obrazovky, možno ním približovať mapu navigácie či prechádzať zoznamy a podobne. Pod nimi sú dve tlačidlá slúžiace na prepínanie medzi režimami Jazda a Relax, ako aj rolovacie koliesko vyhradené pre ovládanie hlasitosti. Rovnako ako ovládacie prvky na volante sú v záujme jednoduchšej orientácie farebnými akcentami v žiarivo oranžovej farbe označené aj tlačidlá a ovládače. Pod stredovou konzolou, ktorá sa zdanlivo vznáša, cestujúci nájdu magnetické plochy, na ktoré možno bezpečne pripevniť nerezovú fľašu na pitie alebo lekárničku. Okrem toho je model Vision 7S vybavený praktickými batohmi, ktoré sa pomocou magnetov pripevňujú k operadlám sedadiel a možno ich tak kedykoľvek vziať so sebou. Cestujúci v druhom a treťom rade môžu pomocou magnetov pripevniť svoje vlastné zariadenie k operadlám sedadiel pred sebou. 

Nový dizajn, nová komunikácia, nové, nový, nová... 

V rámci stratégie Next level - Škoda strategy 2030 predstavuje značka novú identitu, ktorá zahŕňa nový dizajnový jazyk, nové logo a veľkú zmenu firemnej identity. Značka okrem toho zrýchľuje a rozširuje svoju elektrickú ofenzívu. Do roku 2026 na trh uvedie tri nové čisto elektrické modely a ďalšie budú nasledovať. Podiel čisto elektrických vozidiel na predaji značky ŠKODA má v Európe do roku 2030 vzrásť na viac ako 70 percent. Značka chce v najbližších piatich rokoch investovať do elektromobility ďalších 5,6 miliardy eur a do digitalizácie 700 miliónov eur.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Škoda

Komentáre k článku


Stream naživo