2022-08-30 10:45:00
Lexus RX 500h
Lexus RX 500h
Zdroj: jh

FOTO: Lexus RX sa ukázal na Slovensku. Úplne nové auto pôsobí menšie, je silnejšie

Lexus priviezol na Slovensko jeden z prvých modelov RX piatej generácie a hneď v najsilnejšej verzii.

RX 500h má niekoľko prvenstiev a mnoho noviniek. Pre fanúšikov veľkých luxusných SUV to možno bude sklamaním, no RX už neponúkne šesťvalec. Má však oturbenú verziu 2,5 litrového štvorvalca, ktorú doteraz nemalo žiadne iné auto. Motor, ktorý už dobre poznáme z väčších hybridov Toyoty a Lexusu prešiel dramatickou zmenou. Je srdcom úplne novej pohonnej sústavy, ktorá namiesto eCVT prevodovky používa 6-stupňový automat a elektromotor vložený medzi motor a prevodovku. Toľko k pohonu prednej nápravy.

Potom je tu ešte zadný elektromotor s výrazne zvýšeným výkonom a krútiacim momentom v porovnaní s odchádzajúcou generáciou. Samozrejme, všetko rieši systém tzv. e-axle, ktorý vektoringom prerozdeľuje silu medzi kolesá bez prítomnosti mechanického spojenia. Lexus svoj takto stvorený pohon všetkých kolies nazval Direct4, má ísť o výrazne prekopanú verziu elektrického pohonu všetkých kolies, ktorý je schopný zmierňovať náklony karosérie (spredu dozadu a naopak), dokáže výrazne ovplyvňovať prilnavosť kolies a dokáže auto vytiahnuť zo zákruty rýchlejšie a presnejšie ako čokoľvek čo doteraz koncern Toyota ponúkal (pri hybridoch). Systémový výkon auta je 273 kW čo je 371 koní a krútiaci moment 645 Nm.

Zdroj: jh

Je to vrcholná verzia tohto auta a konkurencia síce vie ponúknuť viac, toto riešenie výrazne oživuje ponuku značky a čo je dôležitejšie - pri zachovaní nízkej spotreby a nízkych emisií, no bez potreby externého nabíjania. Na to je verzia RX450h+ s výkonom 225 kW a krútiacim momentom 572 Nm. Tá spolu so základnou 350h (185 kW) príde až neskôr. Neskôr v priebehu septembra sa dozvieme aj ceny a neskôr - ku koncu roka prídu aj prvé objednané kúsky na náš trh. Už teraz sa ale dá povedať, že je to zatiaľ najostrejšie RX a to auto vyzerá úplne inak ako odchádzajúci model. Pritom nie je menšie, len je širšie a položené bližšie k zemi tak, aby pôsobilo a aj jazdilo športovejšie. V kabíne je slušná porcia priestoru, kufor netrpí na prítomnosť batérií. Mimochodom, Lexus sa pri tomto modeli tak trochu vracia k riešeniu Ni-Mh batérii namiesto "modernejších" lítiových. Dôvod je jednoduchý - lepšia odolnosť voči vyššiemu tepelnému namáhaniu. Lexus jednoducho očakáva, že v tomto aute dostanú batérie poriadne pozauši a uprednostnil riešenie, ktoré už dobre pozná a pozná aj jeho výhody.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Lexus

Komentáre k článku


Stream naživo