11.08.2020

Koniec Mitsu v EÚ: Mitsubishi zastaví dodávky týchto SUV do Európy už o mesiac

Mitsubishi opúšťa Európu. Neprinesie nové modely a už o mesiac zastaví import časti súčasných.

 

Mitsubishi si v Európe balí kufre. Minulý mesiac automobilka informovala, že v Európe zmrazí uvádzanie nových modelov. To sa okamžite dotklo novej generácie modelu Outlander, ktorý sa mal pôvodne dostať na trh v priebehu druhej polovice tohto roka.

Okrem toho však japonská automobilka postupne ukončí aj kompletný predaj nových vozidiel v Európe a to postupne tak, ako im skončí životný cyklus.

Zdroj Automotive News ale tvrdí, že značka ani nebude čakať na koniec životného cyklu svojich kľúčových SUV modelov a ich import do Európy zastaví už v priebehu septembra.

Ukončenie importu nových áut sa dotkne modelov ASX, Eclipse Cross a Outlander vrátane modelu Outlander PHEV, ktorý patrí naďalej k najpopulárnejším plug-in hybridom v Európe.

Ukončenie importu znamená, že zákazníci budú mať prakticky od teraz na výber už len skladové vozidlá. Tento krok podľa informácií Automotive News šokoval importérsku i dílerskú sieť v Európe. Tri SUV modely v Európe zodpovedajú 64% predajov a ukončenie importu znamená koniec pre dílerskú sieť. Bez SUV jednoducho neprežijú. Mitsubishi zároveň neinformovalo ani o prípadných dotáciách pre sieť v súvislosti s týmto výrazným krokom.

Automobilku zároveň opúšťa generálny riaditeľ Takao Kato, ktorý bol na jej čele od roku 2005. V oficiálnom stanovisku sa píše o odchode pre zdravotné dôvody.

V ponuke zatiaľ zostanú zvyšné modely – v Európe najpredávanejší model Space Star/Mirage a pickup L200. Malé mestské vozidlo dokáže ľahšie vzdorovať prísnym emisným normám, ktoré vstupujú od roku 2021 do „ostrej prevádzky“ a L200 je nákladné vozidlo, pre ktoré sú limity menej prísne.

Tento krok je jedným z kľúčových pri stratégií znižovania strát automobilky. Tá sa chce v budúcnosti zamerať na svoj najsilnejší trh – juhovýchodnú Áziu.

Z týchto informácií celkom zreteľne vyplýva, že Mitsubishi ako súčasť aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi plánovalo ešte v prvej polovici roka zotrvať v Európe. Splniť emisné limity a najmä flotilové emisie malo aj vďaka novej generácii modelu Outlander a postupnej hybridizácii. Práve obľúbený plug-in hybrid Outlander a prípadne elektrické vozidlo s modernizovaným modelovým portfóliom mali značku udržať aj na našom trhu a umožniť jej zostať v biznise. Lenže potom prišla pandémia COVID19, čo spôsobilo výrazný pokles predaja, navýšenie strát a bolo treba konať. Navyše EÚ aj napriek prítomnosti pandémie odmietla posunúť začiatok platnosti emisných limitov CAFE, a tak de facto spôsobila koniec Mitsubishi u nás.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Automotive news Europe

Komentáre k článku