05.06.2020

Nový Mitsubishi Space Star aj na Slovensku – a za dobrú cenu

Model Mitsubishi Space Star absolvoval šesť rokov po európskej premiére zásadnú premenu.

Za tých šesť rokov sa predalo 653 065 automobilov vo viac ako 90 krajinách celého sveta (z toho 205 264 ich bolo v Európe). Space Star výraznejšie zmenil dizajn a pribudlo zlepšenie úžitkových vlastností.

Auto sa tak stalo z pohľadu európskych zákazníkov omladenou a racionálnou alternatívou. Tá sa opiera o typickú japonskú spoľahlivosť. Teraz prichádza aj na slovenský trh v cene už od 8 990 EUR.

Nový Space Star modelového roku 2020 sa svetu predstavil 28. novembra 2019 na automobilovej výstave v Bangkoku. Európska premiéra sa odohrala v januári 2020 na autosalónoch v Bruseli a vo Viedni ešte pred uvedením na trh v celom regióne.

Nový Space Star svojim zákazníkom ponúka  atraktívny dynamický a športový dizajn, vysokú úroveň bezpečnosti (6 airbagov), veľkorysý priestranný interiér s vynikajúcim výhľadom, úsporné motory 1,0 a 1,2 s technológiou MIVEC, vyspelú automatickú prevodovku INVECS-III CVT, nízku spotrebu od 5,0 l/100 km, nový multimediálny systém SDA3 a 5 rokov záruky kvality.

Od januára do septembra 2019 bol Space Star najpredávanejším modelom Mitsubishi v Európe (región MME) - s 33 630 predanými vozidlami, čo predstavuje podiel 22,8% na celkových predajoch značky Mitsubishi v tomto regióne.

Mitsubishi Space Star je výsledkom ambiciózneho projektu „Global Small“, ktorý spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation odštartovala v roku 2009. Predstavuje svojím spôsobom jedinečný model vyvinutý s cieľom naplniť požiadavky špecifickej skupiny zákazníkov z celého sveta. Bez ohľadu na to, či ide o zákazníkov z vyspelých, alebo rozvíjajúcich sa trhov, hľadajú rovnakú kombináciu úžitkového priestoru, nízkej spotreby paliva a najvýhodnejších prevádzkových nákladov súčasne. Zároveň ale odmietajú konštrukčné obmedzenia takzvaných „nízkonákladových“ vozidiel. V snahe dosiahnuť tento cieľ spustilo Mitsubishi mimoriadne rozsiahly projekt „Global Small“. Snaží sa v ňom odpovedať na globálne výzvy praktickým využitím vyspelých technológií - prepracovaná aerodynamika, premyslené znižovanie hmotnosti, inteligentne obstavaný priestor, vysoko hospodárne pohonné jednotky. Konštrukčné prednosti modelu Space Star idú navyše ruka v ruke s nízkymi emisnými hodnotami automobilky Mitsubishi Motors.

Súčasťou projektu je tak úplne nová architektúra malého vozidla, jeho dve rôzne varianty (päťdverový hatchback Space Star a štvordverový sedan Attrage), nový rad motorov, ako aj nový výrobný závod v Thajsku (tretí závod Mitsubishi v tejto krajine, ku ktorému medzitým pribudol ďalší na Filipínach).

Od premiéry v marci 2012 dosiahli predaje modelu Space Star 653 065 vozidiel. Súbežne s tým sa predalo ďalších 279 236 sedanov Attrage. Od januára do októbra 2019 sa v Európe predalo 33 630 vozidiel Space Star (+7%). Medzi päť hlavných trhov patrí Nemecko (17 925 vozidiel, tj. 53% celkového predaja v rámci MME), Taliansko (3 473 vozidiel), Francúzsko ( 2 662 vozov), Holandsko (2 416 vozidiel) a Rakúsko (1 407 vozidiel).

Segment malých vozidiel (predaje v segmente A: 1 027 000 vozidiel / segment B: 3 011 000 vozidiel - zdroj: JATO, 12 najväčších trhov EÚ za rok 2018) je v Európe stále najväčším. Pre väčšinu výrobcov však predstavuje výzvy a súčasne aj príležitosti. K výzvam patria stále prísnejšie predpisy (hlavne bezpečnostné), to spôsobuje nárast hmotnosti vozidiel a nákladov na ich výrobu. Silná konkurencia v segmente narušujúca rovnováhu medzi objemom predaja a ziskovosťou, preto je nutnosťou potreba moderných veľkokapacitných výrobných závodov.

Na druhej strane je to príležitosť ponúknuť európskym zákazníkom súčasné modely, ktoré majú priestrannosť, pohodlie, bezpečnosť a prvky výbavy predtým dostupné iba v drahších vozidlách vo vyšších segmentoch kompaktných vozidiel.  Zároveň ide o potenciálne rozšírenie cieľovej skupiny smerom k domácnostiam užívajúcim viac vozidiel - napríklad:

  • Rakúsko: 21% domácností
  • Belgicko: 24%
  • Francúzsko: 30,3%
  • Holandsko: 18,8%

Automobilky zároveň majú možnosť zníženia priemernej flotilovej spotreby paliva a emisií. To všetko spolu s kvalitou japonskej konštrukčnej školy, znamenalo veľké pochopenie práve v Európe - teda na doteraz najväčšom zo všetkých globálnych trhov modelu Space Star (31,4% celkového objemu).

Space Star zákazníkom ponúkol mimoriadne priestranný interiér na úrovni segmentu B, cenovú dostupnosť na úrovni segmentu A, veľmi dobré jazdné vlastnosti a pohodlie, bohatú základnú výbavu, nízke prevádzkové náklady a japonskú kvalitu a spoľahlivosť. Uvedenú stratégiu potvrdzujú rastúce úspechy modelu Space Star na tradičných trhoch malých vozidiel, ako sú Francúzsko a Taliansko (+113%) medzi kalendárnymi rokmi 2018 a 2019.

Kúpu Mitsubishi Space Star získa majiteľ vozidla 5 rokov alebo 100 000 km záruku na nové auto (podľa toho čo nastane skôr), ako aj 5 rokov alebo 100 000 km záruku na originálne príslušenstvo Mitsubishi a k tomu tiež na 15 rokov Mitsubishi Asistenčnú službu.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: mitsubishi, M Motors SK

Komentáre k článku