2014-06-20 12:08:51
Peugeot 508 dostal pre
Peugeot 508 dostal pre rok 2014 facelift
Zdroj: Peugeot

Peugeot ukázal facelift modelu 508. Chce zaútočiť na najlepších v triede

Model Peugeot 508 patrí v segmente D medzi najpredávanejších. Facelift prichádza práve v čas, aby značke pomohol zabojovať o najlepšie priečky.

Ako sme dnes už písali, segment D, v ktorom dominujú nemecké automobilky BMW, Audi, Opel a VW je čoraz ťažším bojiskom najmä pre mimo európske automobilky. Toyota plánuje náhradu za Avensis, Honda sa zamýšľa rovnakým spôsobom nad Accordom. Passat stráca pozíciu najpredávanejšieho, no chystá sa nový model. Svoju pozíciu si chce vylepšiť aj Peugeot.

Po troch rokoch od uvedenia modelu 508, ktorý nahradil ako 407-čku tak i 607-čku prichádza výrazný facelift, ktorý vlajkovú loď automobilky priblíži novému dizajnovému štýlu a konkrétne modelu 308. Facelift okrem sedanu získa aj kombi a tiež hybridný model RXH.

Zmeny sa dotkli predovšetkým tváre automobilu, tá pôsobí drsnejšie, badať hranatejšie tvary, ostrejšie línie. Upravený je gril, nárazník, svetlá i tvar kapoty. Nové sú LED hmlovky i denné svietenie. Na zadnej časti sú tiež mierne zmenené svetlá, najmä ak ide o sedan. V interiéri pribudol 7 palcový dotykový displej, ktorý podobne ako v 308 umožnil „vymazať“ niekoľko nadbytočných tlačidiel. Stredový panel je tak prehľadnejší a estetickejší, pribudol uzavretý odkladací priestor. Nový je asistent mŕtveho uhla a cúvacia kamera

508-čka sa nezaobíde bez bezkľúčového štartovania, štvorzónovej klimatizácie a kvalitného Hi-Fi systému. Automobil si zvýšil konektivititu s okolitým svetom prostredníctvom mobilu a systému PEUGEOT Connect Apps, ktorý umožňuje napríklad vyhľadávanie najbližších voľných parkovacích miest, vyhľadávanie púmp s aktuálnymi cenami, informácie o hustote premávky a iné, dostupné najmä podľa krajiny.

Predstavenie vynovenej 508-čky je zároveň ideálnou príležitosťou pre predstavenie nového benzínového motora 1,6 THP, ktorý plní emisnú normu Euro 6. Motor má o 10 koní viac ako predchodca s terajším výkonom 122 kW (166 k), no predovšetkým produkuje výrazne menej emisií. Spriahnuť ho možno ako so šesťstupňovým manuálom, tak i s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT6. Zaujímavejšia bude pre Európanov ponuka naftových agregátov. I tieto motory prešli aktualizáciou, takže základný dvojliter BlueHDi s výkonom 110 kW (150 k) je k dispozícii so šesťstupňovým manuálom. Výkonnejší 180 koňový dvojliter BlueHDi s automatom EAT6 má hodnotu CO2 iba 111 g/km.

Zdroj: Peugeot

508-čku je možné zakúpiť aj s hybridnou technológiou Hybrid4, ktorá naďalej zostáva unikátnou v danom segmente. Hybridnú štvorkolku s elektromotorom vzadu a s nafťákom vpredu môžete mať ako v sedane, tak i vo zvýšenom kombi s označením RXH. V ňom sa spája 163 koňový naftový dvojliter HDi a 37 koňový elektrický motor. Spoločnými silami vytvárajú z auta štvorkolku, ktorá je schopná jazdiť ako hybridne tak aj iba na naftu a iba na elektrinu. Vďaka štyrom rôznym režimom jazdy – ZEV, 4WD, Sport a Auto dokáže model 508 RXH jazdiť s kombinovanou spotrebou skvelých 3,3 litra na 100 km.

Peugeot si od svojich hybridov 3008 a 508 s 508 RXH sľubuje zisk druhého miesta v predaji hybridných vozidiel v Európe. Všetky typy modelu 508 sa začnú predávať od 10. septembra tohto roka. V Číne prídu na rad lokálne vyrábané 508-čky v januári 2015. Detailne si ich môžete pozrieť v galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo