28.11.2020

83 rokov značky Toyota: Líder automobilového priemyslu oslavuje a pokračuje vo výrobe

Neuveriteľných 83 rokov oslávila japonská automobilka, ktorá dala svetu najpredávanejšie osobné auto.

Revolučný prístup k výrobe a mnoho patentov, z ktorých tie najmodernejšie poskytla zadarmo konkurencii, aby posunula automobilový trh ďalej. O kom je reč? Samozrejme o legendárnej značke Toyota.

Keď v roku 1937 zakladal Kiichiro Toyoda spoločnosť Toyota Motor, mohol len snívať o tom, že sa jeho továreň jedného dňa dostane medzi najväčšie svetové automobilky a že bude desaťročia diktovať štýl automobilovému trhu. Napríklad systém výroby „just-in-time“ – dopredu presne stanovené množstvo autodielov podľa objednávky konkrétneho auta, bez zbytočných zásob navyše – predstavil Kiichiro v roku 1938 a dnes ide o štandardný prístup väčšiny vyspelých automobiliek.

Ďalší a zrejme aj najväčší úspech celej Toyoty sa nazýva jednoducho Toyota Corolla. Prvý model vyšiel z fabriky už v roku 1966 a vďaka spoľahlivosti a dokonalému prevedeniu, ktoré skvele vyhovuje bežným šoférom, sa stala v roku 2019 pätnásty krát za sebou najpredávanejším modelom sveta. Pozoruhodná víťazná šnúra sa Corolle podarila aj napriek tomu, že sa o tomto typickom sedane či hatchbacku hovorí ako o konzervatívnom aute, ktoré nie je ničím prevratné. Celkom 12 generácií si však dokázalo udržať nastavenú latku, funkčnosť, dobrú vybavenosť a istotu, že Corolla vodiča nemôže sklamať. Šoféri si navyše mohli vyberať z najrôznejších prevedení, vrátane kombi, elegantného kupé alebo MPV, pohonu na benzín alebo mať turbodiesel.

Logicky je potom jedna z najpredávanejších značiek sveta dobre zastúpená aj v ponuke ojazdených vozidiel. „Aj keď medzi najväčších slovenských obľúbencov patria modely českej Škody, zo zahraničných automobiliek patrí Toyota rozhodne medzi obľúbené značky. Stále si u nás nachádza svojich zákazníkov, ktorí chcú Toyotu kvôli jej povestnej funkčnosti a spoľahlivosti,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO, a dodáva: „Aktuálne máme na sklade 70 kusov značky Toyota, ktorá je jasným lídrom medzi hybridmi. Najobľúbenejšie modely tohto roku sú Yaris, RAV4 a Auris.“

Corolla sa už stihla predstaviť aj ako elektrický hybrid. Práve elektromobilita je téma, ktorá Toyotu v posledných rokoch opäť ženie dopredu. Napríklad dala život značke Lexus, ktorá je braná ako synonymum pre luxusné a moderné autá na najmodernejší hybridný pohon. Nedávno práve Toyota šokovala automobilový svet, keď konkurencii zadarmo ponúkla neuveriteľných 24 tisíc patentov na elektrifikáciu vozidiel. A nie že by šlo o nefunkčné alebo prekonané nápady. Motiváciou k takto neobvyklému kroku bola snaha Toyoty o čo najrýchlejšie rozšírenie elektrovozidiel po celom svete. Dnes je Toyota najrozšírenejšou spoločnosťou na svete a jednu z deviatich európskych výrobných prevádzok má aj v Českej republike. Kolínska továreň sa navyše čoskoro rozrastie o tri nové haly, ktoré sa v súčasnosti budujú pre výrobu novej Toyoty Yaris.

 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR AAA Auto

Komentáre k článku