26.07.2018

Využite miesto v kufri auta – s defektom si poradíte aj bez rezervy

Continental predstavuje tri technológie, ktoré umožňujú pri vybraných vozidlách využiť v rámci balenia na dovolenku aj priestor pre rezervu.

Dokážete tak zväčšiť objem batožinového priestoru až o 80 litrov. Podľa aktuálne platnej legislatívy nemusí byť auto vybavené zdvihákom, kľúčom na matice alebo na skrutky kolies a náhradným kolesom. To len za predpokladu, že má na všetkych kolesách pneumatiky so špeciálnou konštrukciou, ktorá umožňuje núdzové dojazdenie, alebo sadu na opravu pneumatík.

To spĺňajú pneumatiky s technológiami ContiSeal a SSR RunFlat, ako aj sada ContiMobilityKit. Pri všetkých riešeniach je povinné, alebo odporúčané mať vo vozidle systém sledovania tlaku v pneumatikách.

Technológia ContiSeal™ dokáže eliminovať asi 80% všetkých poškodení behúňa do priemeru až 5 mm. Vnútorná lepivá viskózna tesniaca vrstva všetky drobné defekty okamžite sama zacelí, bez nutnosti zastavovať vozidlo a riešiť opravu. Jazda navyše môže pokračovať bez obmedzenia, pretože funkcia plášťa zostáva zachovaná, rovnako ako pri pneumatikách bez poškodenia.

„Vodiči väčšinou ani nepostrehnú, že došlo k defektu. Pri použití tohto typu pneumatík je vhodná pravidelná kontrola stavu pneumatík. Tlak sa kontroluje automaticky systémom sledovania tlaku pneumatík, bez neho sa ContiSeal neodporúča používať. Výhodou je, že montáž plášťov s technológiou ContiSeal je rovnaká ako pri bežných pneumatikách. Majú totožnú konštrukciu, líši sa len mierne vyššou hmotnosťou,“ vysvetľuje Aleš Langer z oddelenia Zákazníckeho servisu Continental Barum s.r.o.

Plášte s technológiou ContiSeal využíva vo veľkom pre svoje modely koncern Volkswagen, sú však kompatibilné aj so všetkými bežne dostupnými ráfikmi. Avšak pozor, na poškodených pneumatikách ContiSeal nie je možné jazdiť donekonečna, aj ony sa musia v prípade defektu opraviť v pneuservise.

Vďaka zosilneným bočniciam pri pneumatikách s technológiou SSR RunFlat nedôjde po defekte k deformácii plášťa medzi vozovkou a ráfikom. Nehrozí tak nebezpečné zvlečenie plášťa, poškodenie disku, či celej nápravy. Dojazd nenahustenej pneumatiky so zosilnenými bočnicami je 80 km. „Ak sa prepichne plášť, môžu vodiči na pneumatikách s technológiou SSR RunFlat bezpečne dôjsť do servisu, kde im poškodený plášť vymenia za nový,“ dodáva Aleš Langer. Na použitie takýchto pneumatík je nutné mať v aute inštalovaný systém sledovania tlaku v plášťoch, najlepšie v kombinácii s elektronickou stabilizáciou (ESC).

Novinkou pre letnú sezónu 2018 je zavedenie technológie SSR RunFlat aj do ponuky iných značiek koncernu Continental – konkrétne pre pneumatiku Uniroyal RainSport3. Vôbec prvýkrát sa tak v rámci koncernu Continental zosilnené bočnice objavujú aj na iných, ako prémiových plášťoch. Pre túto sezónu budú Runflat Uniroyal v ponuke v ôsmich veľkostiach a so zdokonalenou technológiou Shark Skin. Na behúni pneumatiky sú rovnako ako na koži žraloka "šupinky", ktoré optimalizujú prietok vody, potláčajú vodné turbulencie, prispievajú k rýchlemu odvodu vody, a minimalizujú tak riziko vzniku aquaplaningu. „Nové pneumatiky Uniroyal RainSport3 sprístupňujú technológiu SSR RunFlat napríklad majiteľom starších vozidiel BMW. Vďaka povrchu Shark Skin ide navyše o jednu z najlepších volieb pre jazdu na mokrej vozovke,“ hovorí Aleš Langer.

ContiMobilityKit

Pre vodičov, ktorí nechcú voziť v aute rezervné koleso, je ideálnou alternatívou sada na opravu plášťov ContiMobilityKit. V balení je kompresor napájaný z 12V zásuvky, fľaša so špeciálnou tesniacou kvapalinou, rukavice a návod. Po aplikácii tesniaceho prostriedku sa s opravenou pneumatikou dá prejsť až 200 km maximálnou rýchlosťou 80 km/h. „ContiMobilityKit je vyvinutý tak, aby si každý vodič bez väčších technických znalostí mohol ľahko opraviť poškodenú pneumatiku a dôjsť do servisu. Kompresor, ktorý je súčasťou balíka, navyše môžu vodiči využiť pre pravidelnú kontrolu tlaku pneumatík,“  dodáva Langer. Sada na opravu plášťov je rovnako plnohodnotnou náhradou rezervy.

O možnosti vyradenia rezervy je vhodné sa informovať u výrobcu vášho automobilu. Bez problému je možné náhradné koleso nechať v garáži a nahradiť ho lepiacou sadou napríklad pri všetkých v súčasnej dobe predávaných vozidiel značky Škoda.

Nezabudnite, ojazdené pneumatiky nepatria do kontajnera ani do lesa. Máte právo ich nechať zadarmo v ktoromkoľvek pneuservise alebo predajni pneumatík.
Viac info na www.eltma.sk


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: continental

Komentáre k článku