2024-04-17 16:50:00
BMW iX2
BMW iX2
Zdroj: Jozef Murárik

BMW iX2 xDrive30 je extrémnou premenou modelu

BMW X2 už rozhodne nie to, čo bývalo kedysi. Z malého crossoveru s klasickými proporciami sa stalo SUV kupé.

Je to v súlade s označovaním modelov BMW a automobilka to dotiahla aj do tých najmenších. Ponúka extrémne širokú škálu agregátov, vrátane spaľovacích na benzín a naftu, aj keď sú všetky elektrifikované, ale hlavne prináša niečo, čo predchodca mať nemohol. Elektrickú verziu.

Ku mne sa dostala alternatíva označená ako iX2 xDrive30. A kým sa budem venovať pohonu, musím vyriešiť interný rozkol. Predná časť sa mi páči, ale zadok na mňa pôsobil lepšie pri prvom náhľade ešte ďaleko pred zverejnením fotiek. Naživo je hranaté stvárnenie veľmi kontroverzné. Dokonca je zvláštne aj umiestnenie kamery. Našla si miesto v zadnom spojleri a vedľa nej je malý ostrekovač. Koncovky výfuku pri elektrickej verzii hľadať ani nemusíte.

Možno by všetko vyzeralo inak, keby má tento kus väčšie disky. To, čo má auto obuté vyzerá trochu menšie ako by si ostatné tvary auta zaslúžili, najmä keď má balík športových doplnkov s logom M.

Ak som pri pohľade zozadu hovoril o kontroverzii, predok je veľmi podarený a rovnako je podarený aj bok. Vyzerá, že je vozidlo väčšie ako X1 a zároveň pôsobí dostatočne kompaktne. Zvonka je všetko tak, ako by malo byť. Vidno určitú príbuznosť s ostatnými modelmi, ale zároveň je iX2 odlíšené od celku portfólia. Takisto je odlíšené aj od modelu iX1.

Zdroj: Jozef Murárik

Interiér je ale rovnaký. Systém využíva tiež sústavu displejov v jednom páse a ikonkovú formu usporiadania menu, ktoré niektorí nenávidia a niektorým celkom sadlo. Ja sa sťažovať nemusím, naučil som sa s novým usporiadaním žiť relatívne rýchlo. Skôr ma trochu hnevá absencia kolieska na ovládanie systému. Aj keď je stredný displej natočený k vodičovi, stále je jeho roh trochu ďalej ako by som si predstavoval. Rozlíšenie ale rozhodne kritizovať nemusím, možno bude dôvodom na kritiku ešte takmer absolútna absencia tlačidiel. Napríklad keď si chcete zvoliť vzdialenosť adaptívneho tempomatu od auta pred vami, tak musíte pátrať v menu.

Priestor v prednej časti je ozvláštnený špeciálnym čalúnením sedadiel. Boky sú bledé a stredy sivé, čo pripomína niekdajší setup vo vrcholných výbavových prevedeniach Saabu 9-3. Do prednej časti sa nasťahovalo iba jedno ovládacie centrum na ostrovčeku, voľne visiacom pred lakťovou opierkou. Tu ovládate vlastne všetko okrem páčok pod volantom a vecí na volante. Je tu aj štartovanie, prepínanie prevodovky, prepínanie režimov, tu sa sústreďuje najviac tlačidiel z celého auta a aj tak je časť z nich dotyková a haptická.

Priestor v zadnej časti môžem označiť slovom akurát. Ak máte meter-osemdesiat, tak vzadu nechcete cestovať ďalej ako z Martina do Bratislavy, vypadne z rovnakého mesta do Košíc. Menšie osoby, či skôr osoby s nižším vzrastom zvládnu kľudne aj dovolenkovú trasu trochu ďalej. Na šírku je miesta znova akurát, ak cestuje vzadu dvojica, tak je ho dokonca kráľovsky, ak traja, tak sa trocha musíte potisnúť. Batožinový priestor liftbacku, či SUV kupé, hovorí o dobrých priestorových pomeroch. Má totiž objem až 525 litrov a viete ho upravovať sklápaním operadiel zadného sedadla, ktoré sú delené v pomere 40:20:40.

Zdroj: Jozef Murárik

No a teraz to naozaj vážne. BMW iX2 xDrive30 má dva elektrické motory a pohon všetkých 4 kolies, ako už naznačuje názov. Celkovo dosahuje výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 494 Nm. Pri jazde je tú silu cítiť. Nie, iX2 xDrive30 sa nechce hrať na M modely, ale ponúka dostatočnú každodennú použiteľnosť. V iX2 xDrive30 môže byť vstupnou bránou do sveta elektromobility pre tých, ktorí chcú prémiové elektrické auto. Auto s charakterom.

Štartujem tlačidlom pred malou páčkou a radím režim Drive. Počujem len reproduktorovú symfóniu od Hansa Zimmera. Je umocnená pri spustení športového režimu, pri bežnom jazdení je zvuk riadne utlmený. Aspoň zvuk z reproduktorov. V tuneli Sitina som mal pocit, že od zadnej časti ide trochu viac hluku, ako by som čakal.

Hluk dostáva rozumné rozmery pri pohľade na určenie auta. A hlavne na hierarchiu automobilky. Automobilka pozicuje toto auto na úplný štartovací bod tesne vedľa praktickejšieho modelu iX1. O tom svedčí aj použitá platforma, ale aj možnosti.

V reálnom svete mi výkon ani raz nechýbal. Áno, je to len prvá jazda, krátke zoznámenie, ale už počas neho sa mi podarilo odsledovať spotrebu. Pri jazde v meste a mimo mesta sa dá s prehľadom pohybovať do 15 kWh a diaľničné kilometre sú v znamení hodnôt medzi 18 a 20 kWh. To by mohlo znamenať, že na plnú batériu sa dá prejsť kľudne aj 400 km, ale nie po diaľnici. Batéria má totiž kapacitu 66,4 kWh (64,7 kWh použiteľných), rovnako ako v BMW iX1, ale tiež prináša možnosť nabíjania výkonom až 128 kW.

Zdroj: Jozef Murárik

Na hrboľoch je BMW iX2 trochu neposedné, ale znova to nie je nič, čo by sa nedalo štandardne očakávať.

BMW iX2 začína na sume 55 360 € za túto výkonnejšiu verziu. Základný model eDrive20 s pohonom iba prednej nápravy a výkonom 150 kW (204 k) viete kúpiť už od 47 760 €. To znamená ale jediné. Kúsok, ktorý som si vyskúšal je približne okolo 65 000 €. Za dané parametre je to vlastne adekvátna cena. Veď je to elektrické auto a tie sú stále ešte relatívne drahé. Na druhú stranu, ak by ste chceli spaľovaciu verziu BMW X2 M35i, tak by vás určite nevyšla menej.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku