2014-10-08 16:55:00
Nový Volkswagen Touareg offroad
Nový Volkswagen Touareg offroad
Zdroj: Volkswagen

Mercedes i Škoda predávajú viac áut. Volkswagen stagnuje

Zdá sa, že sa nemeckým značkám darí čoraz viac. Posilňuje Mercedes, Škoda láme rekordy a Volkswagenu sa darí neklesať.

Hlavne pre Škodu a Mercedes bol minulý mesiac výnimočný.

Mercedes ešte nikdy nepredal toľko áut ako práve v septembri. Mohol za to silný vzostup dopytu po kompaktných autách a nových modeloch. DPA informuje, že predaj značky Mercedes-Benz dosiahol 169.516 vozidiel a medziročne tak vzrástol o 11,9 %.

Daimler uviedol minulý mesiac na trh viaceré nové modely. Šéf distribúcie Mercedesu Ola Källenius povedal, že značka ešte nikdy nepredala za mesiac toľko Mercedesov ako v septembri. Ním uzavrela aj najúspešnejší štvrťrok vo svojej histórii.

Automobilka predala za deväť mesiacov roka 1,26 milióna vozidiel. Záujem o ne medziročne vzrástol o 11,1 %. Na dôležitom čínskom trhu zvýšil Daimler predaj o 30,5 %, v Spojených štátoch o 8,4 a v Európe o 7,6 %. V Nemecku jeho predaj stagnoval, rast o 2,7 % zaznamenal len v septembri.

Rekordy láme aj Škoda. Približne 95.600 vozidiel dodala Škodovka na celosvetový trh. Znamená to doteraz najlepší september v histórii automobilky. V Číne dosiahla Škoda druhý najlepší mesačný výsledok od svojho vstupu na tamojší trh v roku 2007. V Európe vzrástol trhový podiel značky v prvých deviatich mesiacoch na 4,4 %.

V západnej Európe Škoda v septembri rástla o 8,2 % na 40.900 dodaných vozidiel. Po deviatich mesiacoch vzrástol trhový podiel značky na 3,4 %. Na najsilnejšom európskom trhu - v Nemecku - si v septembri polepšila o 4,5 % na 14.200 vozidiel.

Problémy udržať si čísla má v ostatných mesiacoch Volkswagen. Koncern rastie a je vysoký predpoklad, že sa v blízkej budúcnosti stane najväčšou značkou sveta. Ale rast poháňaju predovšetkým značky ako Audi, Porsche, či česko-nemecká Škoda. Jadro automobilky, vlastná značka sa príliš nepochlapila a už druhý mesiac stagnuje s predajom (aj keď obrovským). Medziročne posilnila iba o 0,2 percenta. Dôvod stagnácie je jasný: pokles dopytu po nových automobiloch na kľúčovom trhu v Číne.

jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku


Stream naživo