2016-05-16 04:15:00
SMS za volantom
SMS za volantom

Krutá reklamná kampaň na pohrebnú službu. Vodičom praje smrť!?

Pohrebná služba má pre vás odkaz: Smskovanie za volantom je skvelé! Pokračujte!

Text and drive, píšte a šoférujte. Tak znie odkaz, ktorý sa pred niekoľkými dňami objavil na billboarde pri diaľnici v Kanade v štáte Ontario v meste Toronto. Pod týmto textom je menšími písmenami napísané Wathan Funeral Home.

Sarkastický humor, či kanadský žartík, alebo neetická reklama? Pohrebná služba vodičom na diaľnici odporúča, aby počas jazdy četovali, smskovali, skrátka používali svoje mobilné telefóny. Keď to robia, je to dobré pre pohrebnícky biznis.

Ak si ale pohoršený vodič po zhliadnutí tohto billboardu klikne na webstránku Wathan Funeral House zistí, že to v skutočnosti nie je reklama, ale kampaň na boj proti používaniu mobilov za volantom. Inštitúcie stojace za danou kampaňou sa rozhodli ísť na vec opačne, keďže vodičom neustále opakujú, že četovanie, smskovanie a iné ťukanie do mobilu počas šoférovania je nebezpečné a napriek tomu to za volantom robí čoraz viac ľudí a čoraz viac ich na to aj zomiera, respektíve zapríčiňuje smrť iných.

Ročne na cestách v provincii Ontario zahynie o 77 percent viac ľudí pre nedostatočné venovanie sa šoférovaniu ako pre prekračovanie rýchlosti. Už tretí rok po sebe zabije ťukanie do mobilu viac ľudí ako alkohol za volantom. Zjednodušene to znamená, že smartfóny zabíjajú viac ľudí ako opití vodiči.

V Spojených štátoch amerických v akýkoľvek okamih dňa približne 660-tisíc ľudí ťuká do smartfónu počas šoférovania. V roku 2014 to zabilo viac než 3100 osôb a ďalších 431-tisíc zranilo. To sú štatistiky podobajúce sa tým z vojenských konfliktov.

I keď u nás sa takéto štatistiky zatiaľ takýmto spôsobom nevedú, je zrejmé, že ďobkanie do displeja mobilného telefónu počas jazdy využíva čoraz viac vodičov. Tento zvyk by sme už ale naozaj nemuseli preberať... 

jh
ZDROJ: autoblog

Komentáre k článku


Stream naživo