23.11.2019

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid sa predstavila

Svetovou premiérou na autosalóne v Los Angeles otvára Toyota novú dôležitú kapitolu v histórii modelu.

RAV4 je celosvetovo prvé SUV na rekreáciu a voľný čas. Prvá plug-in hybridná Toyota RAV4 stavia na viac ako 20 rokoch skúseností, počas ktorých automobilka razila cestu hybridnému pohonu, aby dnes prestavila vozidlo, ktoré má ambície byť výkonnejšie než ktorýkoľvek z konkurentov v danej triede, ale zároveň vykazovať i nižšiu úroveň emisií a spotreby paliva.

Vozidlo sa dostáva na vrchol piatej generácie radu RAV4. Potvrdzuje historické postavenie jedného z najobľúbenejších SUV na európskom trhu od tohtoročného uvedenia na trh. Má už viac ako 120-tisíc objednaných kusov (z toho vyše 105-tisíc kusov verzie s hybridným pohonom - údaje pre západnú Európu).

Pozícia vlajkovej lode medzi súčasnými hybridnými modelmi Toyota pramení z kombinácie vysokého výkonu a jazdných schopností, mimoriadne nízkej spotreby, dynamických vlastností podvozkovej platformy GA-K a jazdného správania na cestách aj v teréne so štandardne dodávaným systémom pohonu AWD-i (inteligentní elektrický systém pohonu všetkých kolies).

Skúsenosti získané v rámci vývoja dvoch generácií modelu Prius Plug-in Hybrid sa stali výborným predpokladom na výrobu nového pohonu pre RAV4. Systémový výkon 306 k/225 kW umožňuje ponúknuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h len za 6,2 sekundy (predbežné údaje podliehajúce konečnej homologácii). Prekonáva tak všetkých konkurentov s klasickým pohonom. Okrem toho je na najlepšej ceste dosiahnuť najnižšie emisie CO₂ a spotrebu paliva v danej triede. Doterajšie údaje Toyoty (pred konečnou homologáciou) podľa štandardnej metodiky WLTP uvádzajú emisie CO₂ pod 30 g/km. Tomu nedokáže konkurovať žiadne dnešné plug-in hybridné SUV strednej triedy s pohonom všetkých kolies.

Toyote sa podarilo účinne zakomponovať elektrickú výkonovú podporu na dosiahnutie nárastu výkonu v porovnaní so štandardnou Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula nový vysokokapacitný lítiovo-iónový akumulátor a doplnila jednotku riadenia energie hybridného systému o menič pre zvýšené napätie. Pod kapotou je rovnaký 2,5-litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force ako má štandardný model RAV4 Hybrid.

Akceleráciou sa výhody nekončia. RAV4 Plug-in Hybrid bude mať aj dlhší čisto elektrický dojazd (v režime EV) pri nulovej spotrebe benzínu bez výfukových emisií. Predpokladá sa dojazdová vzdialenosť (podľa WLTP) vyše 60 km. Je to viac, ako u konkurenčných plug-in hybridných modelov SUV a tiež viac, ako priemerná denná vzdialenosť dochádzania európskych majiteľov (50 km).

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedená na slovenský trh v druhej polovici roku 2020.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku