29.07.2014

Nástupca Mercedes-Benz SLS sa bude volať Mercedes-AMG GT

Už je dosť dlho známe, že Mercedes-Benz chystá nový športiak, menší ako SLS AMG.

Nepôjde však o vyplnenie medzery medzi SLK a SLS, ale o nástupcu toho druhého menovaného superšportu. Mercedes-Benz SLS AMG totiž nebol úplne zásahom do čierneho. Síce nemôže byť pochýb, že to je najlepší športový Mercedes od čias, ako modely SL prestali byť Sport Leicht. No auto výhradne s motorom V8 s objemom 6,2 litra cielillo zbytočne veľmi vysoko.

Preto padlo rozhodnutie, že nástupca zmení meno, ale aj filozofiu. Automobilka zo Stuttgartu síce zožala ovácie za to, že dokázala po vyložene gétéčkovém SLR postaviť skutočný športiak, ale k dokonalosti mu stále niečo chýbalo. V porovnaní s tými najlepšími je SLS AMG totiž stále veľký a ťažkopádny.

Preto pod označením AMG GT príde kupé (a roadster), ktorý bude trocha menší ako SLS. Podľa vzoru úspešného Porsche 911 sa budú do neho montovať rôzne výkonné motory. V žiadnom prípade to nebude žiadna „socka“. Odstup od SLK bude aj napriek jej „zľudoveniu“ naďalej zrejmý a zámerom inžinierov je, aby zákazník necítil prechod z SLS AMG na AMG GT ako krok späť.

Najprv sa objavili prvé oficiálne náznaky. Potom, keď sa prototypom chystaného nového športového vozidla značky Mercedes-Benz darilo vyhýbať objektívom špionážnych fotografov viac, ako by sa Daimleru páčilo, pustil do sveta oficiálne vlastné špionážne zábery vlastné. Neskôr sa objavili oficiálne fotky interiéru a nakoniec prvé oficiálne fotky auta, akurát že bolo pokryté fóliou. Už je toho postupného predstavovania viac ako dosť, takže si to len rýchlo preleťme a zhrňme. Začnime v interiéri:

Palubná doska nenechá nikoho na pochybách, že ide o vozidlo trojcípej hviezdy. Zjavne sa nešetrilo na koži, ktorá pokrýva aj palubnú dosku a nechýba ani karbón, ten zasa robí spoločnosť pokoveným ovládačom a rámčekom. Komunikáciu s autom obstaráva ovládač Comand na stredovom tuneli. V štýle SLS zostávajú aj ovládače AMG drive selector a rýchlo po ruke bude aj nastavovanie režimu adaptívnych tlmičov a zvukové kulisy výfuku.

Pôvodne sa rátalo s tým, že novinka bude mať pod kapotou motor V8 4.0 twin-turbo s výkonom 387 kW (526 k) a tento hlavný a nosný model bude zospodu podporovať aj slabšia verzia s 358 kW (487 k).

Na rad má prísť aj najvýkonnejšia verzia verzia Black Series, ktorá by podľa všetkých predpokladov mala byť zrejem vybavená motorom AMG V8 Biturbo 5,5 l a disponovať slušným výkonom približne 432 kW (588 k).

Vo všetkých prípadoch by mala sila motora ísť iba na zadné kolesá. AMG GT má byť zhruba o 70 kg ľahšie, než SLS, ktoré váži 1620 kg. Pre porovnanie - Porsche 911 (991) disponuje výkonovou škálou od 257 do 411 kW (350 do 560 koní), ale je ľahšie o 150 kg.

 

Nakoniec urobila trojcípa hviezda radikálnejší krok, keď nám už ukázala sériovú podobu karosérie. Ale netešte sa, auto kryje naozaj veľmi nenápadná zelená fólia, ktorá znemožňuje plne si vychutnať všetky tvary stuttgartskej novinky. Základné tvary a proporcie sa však rozoznať dajú. Vďaka tomu možno povedať, že verzia SLS AMG bola pre AMG GT inšpiráciou - a to veru poriadnou...

AMG už pozvalo na testovanie prototypu redakcie magazínov Automobile a Top Gear a prezradilo im, že vrcholná verzia GT-S bude mať nakoniec dvoma turbami preplňovaný motor V8 4.0 s výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 650 Nm, slabšia verzia GT s rovnakým motorom si musí vystačiť s 340 kW (462 k), čo je všetko menej výkonu, ako sa pôvodne predpokladalo. A aké boli dojmy redaktorov? Je to sľubné - Porsche 911 a Jaguar F-Type Coupe by sa vraj mali (minimálne v prípade skúšanej verzie s paketom Dynamic Plus, ktorý má aj karbokeramické brzdy) naozaj veľmi báť. Medzi silné stránky auta patrí nielen naladenie šasi, ale aj hydraulického (!) posilňovača riadenia. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka radí rýchlejšie ako doteraz a režimy naladenie vozidla umožňujú aj každodenné využitie. Potrebujete vari lepšiu referenciu?

Mercedes-AMG GT si odbije svoju svetovú premiéru začiatkom októbra na parížskom autosalóne a predávať by sa mal začať začiatkom roka 2015.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-amg.com

Komentáre k článku