Mercedes-Benz CLS pre rok 2015 - nové svetlá, motor, prevodovka
Mercedes si poriadne švihol a len deň po prvej fotke ukázal zmodernizované kupé-sedan aj kombi CLS.
Mercedes-Benz CLS druhej generácie je k dispozícii od roku 2010. Po dvoch rokoch prišlo aj atraktívne „kombi“ Shooting Brake. Nadišiel čas na prvú väčšiu modernizáciu. Facelift prináša novú vizáž aj technické zmeny, pričom sa úpravy týkajú oboch verzií. Pár dní pred celým odhalením to bola iba ochutnávka v podobe ultramoderných svetiel. No okrem inteligentných adaptívnych svetiel Multibeam LED, o ktorých Mercedes tvrdí, že sú svojimi parametrami lepšie ako laserové reflektory od BMW či Audi, je v útrobách aj deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic a pre verziu CLS 400 tiež nový benzínový šesťvalec.
Facelift sa týka oboch karosárskych verzií. Základné tvary zostali zachované, ale niektoré hrany nahradili oblé tvary. Zmeny tvaru vidno na prvý pohľad na novej prednej maske s diamantovým efektom, ktorú inšpirovalo menšie štvordverové kupé CLA. Zmenené sú samozrejme aj nárazníky s väčšími nasávacími otvormi. Hlavnou zmenou sú však nové svetlá.
Riadené svetlá neoslňujú
Každý z reflektorov má 24 individuálne riadených diód, ktoré spolupracujú so štvoricou riadiacich jednotiek. Tie čerpajúcich údaje z kamery systému Adaptive Highbeam Assist Plus a navigácie. V závislosti od okolností tak dokážu meniť tvar, intenzitu a dosah svetelného kužeľa a to dokonca až stokrát za sekundu a v predstihu. Ich dosah je až 485 metrov, pričom vďaka stmievaniu jednotlivých diód až v 255 krokoch vytvárajú vo svetelnom kuželi „čiernu dieru“ a preto neoslňujú protiidúcich vodičov.
Mercedes tvrdí, že systém Multibeam LED ponúka najlepšie osvetlenie vrátane osvetlenia zákrut, krajníc a potenciálne nebezpečných objektov, napríklad cyklistov a chodcov bez reflexných prvkov. Tieto svetlá budú len za príplatok. No už v základe bude mať CLS celodiódové svetlá. Vzadu sú len mierne modifikované zadné svetlá s mierne upravenou grafikou a tmavším povrchom.
Zmeny sa dotkli aj vnútrajška
Interiér má viac nenápadných, ale dve výrazné zmeny: prepracovaný trojramenný volant a voľne stojaci displej s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Ten nahradil pôvodný, ktorý bol zabudovaný v palubnej doske. Takéto riešenie už poznáme z menších modelov. Zmeny sa dotkli aj náladového osvetlenia a zmenenej ponuky farieb čalúnenia a šiestich nových dekoračných materiálov. Po čase pribudne špičková koža Passion.
Na stredovej konzole sú teraz štyri ovládače namiesto doterajších dvoch, čo uľahčuje ovládanie mnohých funkcií. Za toto treba poznamenať: Gott sei dank! Pribudli tiež nové funkcie multimediálneho rozhrania s pripojením na internet a so službami Mercedes Connect me. Platí to nielen vo vozidle, ale aj mimo neho, pretože si môžete zistiť stav paliva v nádrži aj cez smartfón.
Pod kapotou je novinka
Pôvodný atmosférický šesťvalec pre CLS 350 CGI nahradila verzia CLS 400. Má dvakrát preplňovaný šesťvalec s rovnakým objemom, pričom výkon sa zvýšil na 245 kW (nárast o 20 kW). Krútiaci moment má teraz hodnotu 480 Nm (veľmi slušných 110 Nm navyše) a je k dispozícii v rozsahu 1 200 až 4 000 otáčok za minútu. O stupienok vyššie je osemvalcová verzia CLS 500 so 4,7-litrovým motorom, ktorý má 300 kW (408 k) a 600 Nm. Najvyššie stoja tradične varianty AMG. Ich 5,5-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami ponúka dva stupne výkonov: 410 kW (557 k) a 720 Nm, prípadne 430 kW (585 k) a 800 Nm pre verziu 4Matic.
Základom naftovej ponuky je nový variant CLS 220 BlueTec so štvorvalcom so zdvihovým objemom 2,1 litra ktorý disponuje výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Nad ním je vyladená verzia CLS 250 BlueTec s výkonom naladeným na 150 kW (204 k) a 500 Nm. Dieselový vrchol stále drží CLS 350 BlueTec s trojlitrovým šesťvalcom. Jeho parametre sú 190 kW (258 k) a 620 Nm. Okrem klasického šesťstupňového manuálu a sedemstupňového automatu sa pri naftových modeloch a variante CLS 500 po triede E dostáva aj do služieb nová deväťstupňová prevodovka 9G-Tronic. Pribudli tiež dve nové „štvorkolky“ 250 BlueTec 4Matic a CLS 400 4Matic.
Asistenti pripravení
Modernizované CLS má pripravenú aj celú plejádu asistenčných systémov. Spomeňme prednárazový systém s automatickým brzdením, dištančný radar, detekciu chodcov, sledovanie dopravných značiek, ale tiež takú fajnovosť, ako je samočinné parkovanie. Novú priečne aj pozdĺžne.
Mercedes najprv neuvádzal, kde a kedy absolvuje omladené CLS svoju premiéru. Rátalo sa s autosalónom v Paríži začiatkom októbra. No keďže už v tom čas má byť model už mesiac v ponuke predajcov, skôr sa zdá byť reálnejšie, že to bude ešte v júni na festivale rýchlosti v Goodwoode. To sú ale tri mesiace pred parížskym autosalónom... Vlastne prečo nie – čakať sa neoplatí a skoré predstavenie tomu všetkému iba nasvedčuje.
Komentáre k článku