26.07.2014

Mercedes S Plug-in Hybrid znížil svoj apetít len na 2,8 l na 100 kilometrov

Blízky štart predaja vyprovokoval Mercedes-Benz priniesť nové podrobnosti o svojom prvom luxusnom plug-in hybride.

Mercedes aktualizoval údaje o novinke a podľa oficiálnych údajov je teraz spotreba dokonca nižšia, ako pôvodne uviedol minulý rok. Po hybridných verziách S 400 Hybrid a S 300 BlueTec Hybrid prichádza nová trieda S po prvý raz aj s dobíjateľnou verziou S 500 Plug-in Hybrid. Pod kapotou bude trojlitrový preplňovaný benzínový 6-valec s výkonom 245 kW a v prevodovke integrovaný elektromotor, ktorý má ďalších 80 kilowattov.

V porovnaní s bežnými hybridmi však nové esko väčšiu zásobu li-ion akumulátorov, ktoré mu umožnia aj jazdu v čisto elektrickom režime. Odkedy Mercedes zverejnil prvé informácie o S 500 Plug-in Hybrid, prešla jeho technika postupným vývojom. Ešte vlani Mercedes tvrdil, že luxusná limuzína bude mať v elektrickom režime dojazd 30 km a že spotrebuje 3,2 litra benzínu, teraz je to 33 km a 2,8 litra benzínu.

Zníženie spotreby zrejme súvisí s optimalizovaním plug-in hybridnej sústavy, čím sa predĺžil  „elektrický“ dojazd o pár kilometrov. Má to na svedomí väčšia zásoba elektrickej energie v akumulátoroch s kapacitou zvýšenou na 8,7 kWh. Aj tak sú to len virtuálne hodnoty, pretože s podporou elektrického módu môže S 500 Plug-in Hybrid rátať iba počas prvých 100 km jazdy. Potom sú už jeho batérie vybité a musí pracovať v bežnom hybridnom režime.

Okrem elektrického E-Mode a Hybrid môže vodič voliť mód E-Save, zameraný na šetrenie elektrickej energie v akumulátoroch, ktorú využije, keď to bude považovať za vhodné, alebo mód Charge zameraný na zvýšené dobíjania. Napríklad pred vjazdom do mestskej bezemisnej zóny. Aby sa využil potenciál elektrickej energie na maximum, spolupracuje systém s dátami navigácie Comand Online v predstihu ôsmich kilometrov.

Na základe týchto informácií riadi elektronika optimálnu úroveň rekuperácie aj maximálne využitie zostatkovej energie akumulátorov. Rekuperácia pri brzdení je podporená ešte aj systémom RBS, ktorý v počiatočnej fáze brzdenia využíva na spomalenie len brzdný účinok elektromotor-generátora. Až neskôr, ak je to vôbec porebné, zapája brzdovú sústavu vozidla. Spaľovací motor sa pritom vypína nielen pri státí, ale aj pri jazde zotrvačnosťou, alebo pri ustálenej rýchlosti, keď je vozidlo poháňané elektromotorom.

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid s hmotnosťou približne 2600 kilogramov zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy a maximálnu rýchlosť má 250 km/h. Automobilka predstaví definitívnu sériovú verziu na septembrovom autosalóne v Paríži vlastne v druhej premiére, lebo predpremiéru ešte s pôvodnými údajmi, mal Mercedes-Benz S 500 Pug-in Hybrid minulý rok vo Frankfurte nad Mohanom.

Jozef Vydra

Komentáre k článku