FOTO: Mercedes CLA Shooting Brake práve odhalený – väčší a dynamickejší
Mercedes-Benz práve teraz odhalil vzhľad svojho najnovšieho modelu. CLA s batohom vyzerá ešte lepšie.
Atraktívne, inteligentné a pritom praktické, také by malo byť CLA Shooting Brake. Aspoň podľa výrobcu. Súhlasiť je ale ľahké. Mimoriadne športovo a dynamicky pôsobiace kombi je vlastne štvordverový shooting brake. Kombinuje eleganciu a dynamický vzhľad štvordverového kupé CLA s praktickosťou kombi. Pochváliť sa môže až 505 litrovým kufrom a lepšou ponukou priestoru pre pasažierov.
Interiér vozidla sa nesie v rovnakom duchu ako pri CLA Coupé. Okamžite si všimnete nový volant, nový touchpad i nový vzhľad celej palubnej dosky. Auto podobne ako všetky nové doteraz predstavené kompaktné modely značky disponuje systémom MBUX. Na margo inteligentného asistenta s rozpoznávaním hlasu stačí napísať, že sa ďalej vyvíja a že v CLA Shooting Brake nájdete jeho najnovšiu verziu s ešte širšou paletou hlasových príkazov a lepším chápaním i ovládaním. Hlasové ovládanie rozumie čoraz širšej palete otázok a dokáže odpovedať vďaka čoraz širšej a hlbšej úrovni vedomostí. Významným benefitom nového a neustále sa vyvíjajúceho systému je tiež fakt, že ho už nebudú miasť hlasy ostatných členov posádky, sústredí sa iba na toho kto začal. Nemusí to byť teda len vodič. Pochopí tiež žiadosť pasažiera a nastaví tak napríklad jeho sedadlo. Dokáže rozlišovať i žiadosti pasažierov vzadu. Súčasťou doplnkovej výbavy je samozrejme aj funkcia Energizing.
Dôležitou súčasťou dizajnu zvonka i zvnútra je okrem uplatnenia najnovšej verzie dizajnového jazyka značky tiež možnosť optimalizácie vďaka líniám výbavy Progressive a AMG. Automobil nedokáže ponúknuť takú aerodynamiku ako kupé, väčší zadok jednoducho tvorí väčšie víry, ale súčiniteľ aerodynamického odporu na úrovni cd 0,26 je taktiež vynikajúci. Cieľom konštruktérov tak nebolo v tomto prípade ani tak prekonávať vlastné rekordy, ako skôr maximálne stlmiť zvuk svištiaceho vzduchu okolo karosérie v kabíne.
CLA Shooting Brake je rovnako ako CLA mimoriadne dôležitým modelom. Dokáže totiž oslovovať zákazníkov, ktorí doteraz o kúpe Mercedesu nerozmýšľali. Jednoducho toto auto omladzuje balík zákazníkov značky. Tak ako predchodca, aj Shooting Brake sa bude vyrábať výhradne v maďarskom závode v Kecskeméte a na trh sa dostane v septembri tohto roka.
Auto je medzigeneračne dlhšie o 48 milimetrov o 53 milimetrov širšie a o 2 milimetre nižšie. Tieto parametre zreteľne vidieť už pri prvom pohľade. Žraločí nos a mnoho ďalších dizajnových prvkov podčiarkuje zmeny vonkajších rozmerov a z auta robí na oko masívnejšie, športovejšie a dynamickejšie vozidlo s takpovediac roztekajúcou sa vizážou a mimoriadnou aerodynamikou.
Praktickú stránku nového modelu podčiarkuje výrazne širší otvor piatych dverí, z nárastu vonkajších rozmerov ťažia pasažieri vpredu i vzadu. Kufor je väčší síce len o 10 litrov, no jeho obsah je výrazne dostupnejší ako predtým.
Skutočnosť, že je auto dlhšie a širšie a že stojí nižšie naznačuje, že zmeny možno čakať aj od nastavenia podvozku a správania sa auta na ceste. A presne tak to je. Ťažisko vozidla je nižšie, multilink je štandardom, zlepšila sa akustika, zlepšila sa jazdná stabilita ale i komfort. Aj ESP bolo nanovo kalibrované v prospech naplnenia potenciálu auta v zákrutách. Odlíšiť medzi športovou a komfortnou dennodennou jazdou pomôžu doplnkové adaptívne tlmiče. K dispozícii sú disky s rozmerom od 16 do 19 palcov.
Aj Shooting Brake získava mnohé technológie z triedy S. Vrátane zlepšených senzorov, kamery a radarového systému. Auto skrátka vidí lepšie a ďalej (až do 500 metrov pred vozidlo). Miera autonómnosti riadenia sa taktiež výrazne zvyšuje. Auto je vybavené najnovšími aktívnymi asistenčnými systémami vrátane aktívnej zmeny jazdného pruhu, aktívneho parkovania, či aktívneho asistenta Distronic so schopnosťou čítať mapové a navigačné podklady.
Poďme na to najzaujímavejšie. Motory.
CLA začína svoju púť s benzínovým štvorvalcovým motorom s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 165 kW (225 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Spojený je s prednými kolesami prostredníctvom 7 stupňovej DCT prevodovky. Motor je štandardne vybavený filtrom pevných častíc.
V čase spustenia predaja štartovací motor doplnia ďalšie naftové a benzínové verzie a to ako s manuálnymi, tak automatickými prevodovkami a tiež s pohonom všetkých kolies.
Na záver prikladáme detailnú tabuľku vonkajších a vnútorných rozmerov i porovnanie s predchádzajúcou generáciou.
Rozmery: CLA Shooting Brake 2020
CLA Shooting Brake |
Predchodca |
Rozdiel |
||
Vonkajšie rozmery |
|
|
||
Dĺžka |
mm |
4688 |
4640 |
+48 |
Šírka |
mm |
1830 |
1777 |
+53 |
Šírka vrátane zrkadiel |
mm |
1999 |
2032 |
-33 |
Výška |
mm |
1442 |
1444 |
-2 |
Rázvor |
mm |
2729 |
2699 |
+30 |
Rozchod vpredu |
mm |
1612 |
1549 |
+63 |
Rozchod vzadu |
mm |
1602 |
1547 |
+55 |
Vnútorné rozmery |
|
|
||
Maximálna výška nad hlavou vpredu |
mm |
1025 |
1016 |
+9 |
Maximálna výška vzadu |
mm |
955 |
947 |
+8 |
Priestor pre nohy vpredu |
mm |
1062 |
1063 |
-1 |
Priestor pre nohy vzadu |
mm |
861 |
860 |
+1 |
Priestor v oblasti lakťov vpredu |
mm |
1457 |
1422 |
+35 |
Priestor v oblasti lakťov vzadu |
mm |
1454 |
1410 |
+44 |
Priestor v oblasti ramien vpredu |
mm |
1400 |
1391 |
+9 |
Priestor v oblasti ramien vzadu |
mm |
1372 |
1350 |
+22 |
Maximálna šírka batožinového priestoru |
mm |
1394 |
1328 |
+66 |
Maximálna hĺbka batožinového priestoru |
mm |
1054 |
1003 |
+51 |
Šírka otvoru piatych dverí |
mm |
871 |
635 |
+236 |
Objem batožinového priestoru |
l |
505 |
495 |
+10 |
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes
Komentáre k článku