02.03.2019

Polestar 2 je na svete. Parametre, dizajn, cena a vychytávky - má čím zaujať

Polestar 2 bol odhalený. Od roku 2020 bude vyrábaný a ako to vyzerá, je to prvý reálny konkurent Tesly 3.

Polestar je nová samostatne stojaca značka patriaca pod Volvo, ktoré zasa patrí pod Geely. Automobilka plánuje byť čisto elektrická, preto bol prvý model Polestar 1 plug-in hybrid. Tu ale končí všetka sranda, pretože Polestar 2 je vonku a tentoraz je kompletne elektrifikovaný.

Ide o kompaktný liftback/fastback. Keď naň pozrieme, do úst sa derú slová ako crossover. Bude na tom kúštik pravdy, predovšetkým je to päťdverové vozidlo, ktoré svoj masívny balík batérií skrýva pod pokrievkou zvýšenej karosérie. Je to automobil stojaci na platforme CMA od Volva. Na nej značka zatiaľ vystavala kompaktné SUV XC40 a Geely na nej zas postavilo taktiež kompaktný crossover pod označením Lynk&Co 01.

Toto je prvý výhradne elektrický model postavený na tejto platforme, je to zároveň prvý model značky Volvo, ktorý jazdí iba na elektrinu a zároveň je to prvé auto, ktorého infotainment fičí na Androide. To otvára budúcim majiteľom a užívateľom dvere do zatiaľ nepoznaných sfér konektivity s mobilným zariadením (akiste s rovnakým operačným systémom), no tiež so službami Googlu vo všeobecnosti.

Polestar 2 pôjde do výroby začiatkom roka 2020 a vyrábať sa bude pre celý svet v Číne. Zo začiatku bude Polárna hviezda číslo 2 dostupná pre čínsky, kanadský a trh v USA. V Európe pre konkrétne krajiny: Holandsko, Nórsko, Belgicko, Nemecko a Švédsko. Auto bude v prvej fáze tiež dostupné na blízkom ostrovnom štáte zemepisne patriacom do Európy. Možno ste o ňom už počuli, šéfka je tam nejaká Májová a celkovo sa to volá Veľká Británia. Cena od bude v Nemecku štartovať na sympatickej úrovni 39 900 eur, no v prvej fáze predaja sa bude dať kúpiť iba Launch edícia za 59 900 eur. Kým zo začiatku bude možné auto predovšetkým kúpiť, neskôr sa ku kúpe pripojí aj mimoriadne obľúbený „operatívny lízing“ priamo od automobilky tzv. subscription service podobne ako pri modeloch Volvo. Auto každopádne nenájdete len tak postávať v hocakých šourúmoch dílerov, kúpiť a neskôr lízovať ho bude možné iba online.

A čo je na dvojke od Polestaru také zaujímavé? Motoristických fanúšikov iste zaujme najmä po výkonnostnej stránke. Polestar 2 2020 odštartuje s dvojmotorovou verziou s kombinovaným maximálnym výkonom 300 kW (402 k) a maximálnym krútiacim momentom 660 Nm. Launch edícia bude mať na trhoch mimo materskej Číny kapacitu batérii na úrovni 78 kWh, čo autu zabezpečí reálny maximálny dojazd na úrovni 500 km (WLTP).

Polestar posúva dizajnové prvky známe z modelov Volva ďalej a pridáva im modernejší a mladší punc. Vidieť to nielen zvonka, ale hlavne zvnútra. Kabíne dominuje veľký prakticky bezrámový dotykový displej s uhlopriečkou 11 palcov. Medzi ďalšie vychytávky patria Pixel LED svetlá, niečo ako Multibeam LED od Mercedesu (plochu pred autom si predstavte ako displej monitoru – kým klasické Matrix svetlá majú len pár „pixelov“ ktoré môžu zhasnúť, či sa rozsvietiť podľa potreby, Pixel LED má podstatne väčšie „rozlíšenie“ a môže tak osvetliť, či naopak vypnúť podstatne viac sektorov, navyše presnejšie – to pomôže napríklad pri snahe vyhnúť sa oslneniu viacerých áut).


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku